Mitkä ovat teidän perheen suosikkiruoat, mitä yleisimmin syötte?

• Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti
virvatuli
Ihanaa lukea toisten huushollien ruokatavoista. Kivoja vinkkejä tullut. :) Ainakin karjalanpaistia ja lindströminpihvejä täytyy tehdä lähiaikoina. En edes muista milloin viimeksi on tullut tehtyä.

kaalilaatikko ( kaali, sipuli, ohra, jauheliha, siirappi ) , Karjalanpaisti ( osta kokolihaa ja paloittele itse , tulee aivan erilaista kuin valmiista . Possun lapa ja hirvi/ nauta ) , Uunijuurekset, lihapullat ja muussi, lihamakaronilaatikko koskenlaskijan kanssa, Lihakeitto ( tulee hyvä karjalanpaistin jämistä ) , uunilohi ja perunat/ muussi, Riisi, kruununsekoitus ja kana maustettuna currylla. makkarakatike ja perunat. Kasvissosekeitto

Nyyh
:( oon kateellinen kun kaikilla muilla on osaamista ja jaksamista ja aikaa tehdä hyvää ruokaa itse :( oon surullinen kun itse oon tämmönen surkimus joka tekee aina vaan yhtä tai kahta helppoa ja ankeeta ruokaa :( miten ihmeessä saisin itestäni irti sen verran et tulis kokattua monipuolisesti ja hyvin..?

"vieras"
:( oon kateellinen kun kaikilla muilla on osaamista ja jaksamista ja aikaa tehdä hyvää ruokaa itse :( oon surullinen kun itse oon tämmönen surkimus joka tekee aina vaan yhtä tai kahta helppoa ja ankeeta ruokaa :( miten ihmeessä saisin itestäni irti sen verran et tulis kokattua monipuolisesti ja hyvin..?
Minä vastasin jo ap:n kysymyksee tuolla ekalla sivulla..

Sinun pitää vaan alkaa tekemään. Niin yksinkertaista se on. :)

Minä olen klassinen esimerkki hyvin passatusta lapsesta kotona. 20-vuotiaana omilleni muutettuani opettelin omassa opiskelija yksiössä keittänään perunoita kuorineen :D :D ..eka perunamuussi olisi käynyt tapettiliisteristä.. Nykyisin 32-vuotiaana voin sanoa jo osaavani tehdä jo aika paljon keittiössä (tosi harvoin syödään valmisruokia). Se vaan vaatiin sen, ettänottaa reseptin ja alkaa kokeilemaan erilaisia ruokalajeja.. Aina ei mene ihan putkeen ja välillä tulee tehtyä kieli poskella ruokaa, johon ei ihan reseptin mukaisia aineksia kaapista löytynytkään. Joka ruoanlaittokerran jälkeen olen yhtä kokemusta viisaampi :) Pullataikinaan minulla oli pitkään viha-rakkaussuhde, sillä vasta kahdeksannella kerralla pystyin sanomaan, että olen tyytyväinen lopputulokseen. Niin ja ekan kuivakakun leivoin 31-vuotiaana.

Yhteistyössä