Mitkä ovat teidän arjen "henkireiät" ?


Eli millä jaksatte pyörittää arkea?

Ite olen ollut kotiäitinä jo useamman vuoden ja aion vielä jatkaakin kauan.... välillä vaan tulee semmoinen olo, että kun viikot yksin pyörittää rumbaa,niin tarttis omaakin aikaa.

Mä olen sellainen ,että luovun kaikista omista menoistani toisten puolesta ja joskushan se sitten kostautuu... elikäs seinät kaatuu päälle ja huom. yleensä menkkojen aikaan ;)

Mun henkireikäni on se,kun viikonloppuna pääsen tallille... yleensä heppa-hullun tyttöni kanssa tai joskus jopa ihan yksin.
Toinen oma-juttuni on nyt hiihto... voi kuulkaa kun tuntuu hyvältä,kun koko kroppa saa liikettä ja tulee semmonen hyvä olo.... ja nää raskauskilot saa kyytiä. :D

Mites te muut, onko teillä joku säännöllinen juttu vai miten arkea jaksatte?

Yksi tärkeä mun kohdallani on tavata muita äitejä... kunhan kotiutuu,niin virtaa on taas valtavasti,kun kahvikupposen äärellä on saanut aikuisten kanssa rupatella.
 
HeyLIn
Aamupäivät ja ihana hiljaisuus,kun kaksi vanhempaa lasta on koulussa ja vauva nukkuu ekoja päikkäreitä. Luen lehtiä tai tulen koneelle niinkuin nyt. Aikaisemmin puskin aina kotitöitä koko aamun ennenkuin tajusin että tässä on minun mahdollisuus omaan aikaan.Iltapäiväkahvit myös ihan rauhassa on must! Pari kertaa viikossa reipas kävelylenkki naapurin rouvan kanssa tekee myös terää.
 
Kotiäitivuosina liikunta eri muodoissaan oli ehdoton henkireikä.Samoin kauppassa käynti yksin ja netissä chattaily.Perhekerhossa käytiin ja kylästeltiin toisten lapsiperheiden kanssa puolin ja toisin.
Nykyisin työni on mulle suuri juttu.Saattaa kuulostaa hullulta.. :eek:
Tällä hetkellä en kaipaa elämääni oikeastaan muuta,kuin joskus rauhallisen hetken yksin. Nautin sellaisesta juuri nyt..
=)
Aurinkoista talvipäivää kaikille!
 
Minä nautin täysin siemauksin kotiäidin roolista. Akkuni lataan leipoen tai erilaisia käsityö- tms. askartelutöitä näperrellen. Maalaankin joskus.

Veneilykauden lähetessä mielen täyttää taas veneenlaitto ja kalastuspuuhat.

Omaa aikaa on sekin, kun herään pikkutunneilla; luen aamulehden tuoreeltaan kahvikupposen ääressä ja saattelen miehen työpäiväänsä aloittelemaan.

Perheen kesken tehdyt pienet lomareissut, picknikit ym. retkeily virkistää sekin kummasti. :)
 
Ratsastus kerran viikossa ehdottomasti. Kyllä sitä hepan selässä arkiasiat unohtuu. :) Samoin ulkoilut ja uiminen lapsen kanssa tai ihan yksikseen. Vielä jokin aika sitten häivyin säännöllisesti agilitykisoihin ja se oli myös melkoinen henkireikä. Lapsen unien aikaan pilates jumppa, nettisurffailu, lukeminen. Ja yleensäkin kotoa lähteminen erilaisiin aktiviteetteihin ts. arjen rutiineista poikkeaminen.
 
mie oon ollut kotona esikoisen 7v. syntymästä asti ja aion jatkaa samalla linjalla. vauveli on nyt 8kk eli vielä ois kotivuosia edessä jokunen?
miulle yksi viikon kohokohdista on perhekerhopäivä. saa jutella muiden äitien kanssa ja lapset saa leikkikavereita. mie oon aika laiska kyläilemään, mutta tuo kerho on sellainen, että sinne tulee joka viikko mentyä.
sit mie oon aina ollut kova liikkumaan ja omat jumppa- ja kuntosalisessiot on ollut miun juttu. ne on vaan nyt tuon nuorimman synnyttyä jäänyt ja olen tyytynyt vain lenkkeilyyn vaunujen kanssa. kyllä sekin piristää kun tekee kunnon hikilenkin ja vaunuthan vaan antavat kävelylle lisä tehoa.
ennen nuorimman syntymää aloitin astangajoogan, se oli aivan ihanaa. nyt suunnitelmissa aloittaa uudelleen.
sit muilla on kaksi lapsuuden aikaista kaveria joiden kanssa harrastetaan perinteistä kirjeiden tai korttien kirjoittelua. yritämme kerran kuussa laittaa postia ja se jos mikä piristää päivää.
 
LÄhes päivittäinen reissu kuntosalille antaa kummasti puhtia arjen pyöritykseen! Siellä rehkiessä laitteiden kanssa, spinningpyörän selässä tai jumpassa unohtuu arkiset kotiasiat ja kotiin palattua jaksaa taas keitellä puuroja ;)
 
Työ :D Ei vaan, tavallaan nautin nyt työstä koska teen lyhyttä päivää, mutta elämään mahtuu myös kuoro, punttisali, jumpat, kävely. Näitä teen oman halun makuun, enkä orjallisesti, eli tyylin silloin kun "on sellainen fiilis" =)
 
Kerran viikossa parhaan ystäväni kanssa teemme parin tunnin lenkin, siinä ehtii hyvin puida monta asiaa. Hyvä kirja rentouttaa kun muut jo nukkuvat.
Syksyllä ostin kylpytynnyrin, se jos mikä on ihana!! Hiukan ilmoista ja illoista riippuen istuskelen siellä ainakin 1-2 iltana, lauantaisin olemme yleensä koko perheen voimin.

Ja vielä yksi intohimoni on kirppikset. Voi kun silloin tällöin pääsee oikein penkojaisiin, yksin, naapurin kirppishullun emännän kanssa tai vanhimpien tyttärien kanssa, jotka ihan selvästi ovat tässä tuleet äitiinsä. :whistle:
 
äititahtoo
kun 2 nuorimpaa sattuu nukkumaan samaan aikaan isompien ollessa koulussa.kirjottelen sähköpostia,luen keskusteluita,kun pääsen yksin kirjastoon,kirpparille tai kauppaan.kyläilen,juttelen puhelimessa..
 
Ratsastus kerran viikossa on ihan ykkösjuttu =) Palasin ratsaille viime keväänä monen vuoden (2 lapsen odotus- ja imetysajan) jälkeen ja kyllä on ollut kivaa! Lehtien lukeminen ja lukeminen yleensä olisi myös ihanaa, mutta siihen ei ole paljon aikaa. Hiihtämään en ole vielä tänä talvena päässyt, mutta odotan kovasti pakkasten laskemista. Ystävien tapaaminen ja heidän kanssa juttelu on myös ykkösasioita jaksamisessa. Joskus on kiva hemmotella kotona illalla itseään vaikka jalkahoidolla tai yksin rauhassa saunomisella. Syöminen muualla kuin kotona, rauhassa ja muiden tekemää ruokaa (3.5 vuotta omia kokkauksia, ei kiitos enää joka päivä). Kohta olen lähdössä kampaajalle, siellä saa rauhassa lukea lehtiä ja jutella. Pikku asioita, joista saa kuitenkin ihanasti voimaa :wave:
 
No, mä en täältä kotoo mihkää pääse....tai siis joka paikkaan on pitkä matka ettei viitti lähtee mihkää.

No, mulla on toi puusavotta tuolla pihalla mitä oon aina joutessani tehny et kai se sit on se...ei mulla muuta ole
 

Yhteistyössä