Mitkä ovat niin isoja vastoinkäymisiä että tekevät ihmisestä nistin tai alkoholistin?

  • Viestiketjun aloittaja "ritva"
  • Ensimmäinen viesti
Ei sulle ole koulussa valehdeltu, huumeista sanotaan, että niistä voi jäädä koukkuun jo ensimmäisellä kerralla, siksi kokeilemista ei suositella, kun et voi tietää jäätkö koukkuun hyvänolontunteeseen vai et. Jos lapsikodissa ei olisi puututtu heti asiaa, olisitko kokeillut toisenkin kerran? Tuskinpa siitäkään olisit koukkuun jäänyt, mutta joillekkin yksikin kerta on liikaa...

Ja muutenkin, turhan kapeakatseisia ihmisiä täällä. Ei ole pelkästä elämänlaadusta kyse, ketkä sortuu ja ketkä ei. Tietty joissain tapauksissa ne ajavat ihmiset noihin aineisiin. Puhdas kokeilunhalu ja siitä muodostuva hyvänolon-tunne voi riittää. Alkoholia juodaan aluksi luultavasti sen takia, että se helpottaa oloa, kunnes siitä muodostuu tapa/ addiktio, eikä pääse irti hyvänolon tunteesta. Miksi muuten alkoholistit kävisivät terveyskeskuksissa juomassa käsidesiä päästäkseen humalaan? Luonneheikoksi jos kehtaatte väittää näitä ihmisiä, niin mietti itsesi samaan asemaan. Olet puhtaasti vaikka kokeillut vain huumeita, vaikka elämässäsi oli kaikki helvetin hyvin ja jäisit koukkuun samantien. Kuinka helposti itse uskaltaudut julkistaa läheisille, että olet vajonnut ns. valtion pohjasakkaan? Kuka haluaa tahallisesti menettää kasvonsa, jos ei pääse itse irti? Niillä on luonteenlujuutta, jotka oikeasti uskaltavat nostaa kädet ilmaan ja sanoa "olen addikti!", ne muut ovat vain ihmisiä, jotka pelkäävät yhteiskunnan tuomitsemista. Ainakin mitä tätä palstaa lukee, niin vähemmästäkin selvää, että suurin osa vain "vihaa" alkoholisteja, nistejä yms. kun eivät edes suostu ymmärtämään, että asiat eivät ole sitä miltä aina näyttävät. Itse inhoan heitä vain silloin, kun he tekevät työskentelystä vaikeaa ja käyttäytyvät uhkaavasti sekavassa tilassa. Muuten he elävät omaa elämäänsä..
 
Viimeksi muokattu:
rietas
[QUOTE="wilma";28506386]noin minäkin ajattelin,kunnes paloin loppuun,masennuin ja mies jätti kun ei kestänyt.. romahdin ihan pohjalle..halusin vaan kuolla joka päivä..mut en pystyny aiheuttaa sitä tuskaa muille läheisille. ajattelin että juon...niin lapset saa pitää äitinsä,muuten täytyy nirriä ittensä.

lähellä oli etten silloin alkanut juomaan. vaikka olen absolutisti..se oli todella lähellä..

päivä kerrallaan meni ahdistuneena monta kuukautta..[/QUOTE]

Hienoa, et alkanut juomaan. Miksi sinä et alkanut, miksi joku muu alkaa?

Olen Phoebsin kanssa samoilla linjoilla. Tässäkin on yksi esimerkki siitä, että vaikka romahtaa pohjalle ja olisi helppo tarttua pulloon tai sortua huumeisiin, sitä saa itsensä kuitenkin niistä irti pidettyä.
 

Yhteistyössä