Mitkä ovat hyvät lastenkutsutarjoilut?

Siis, jos kyseessä on alle kouluikäiset lapset vanhempineen ja olisi jotain sellaista joka kaikille maistuu. Kakkua ei välttämättä jaksaisi vääntää..
Juhlat ovat iltapäivällä reilusti lounasajan jälkeen, vieraat tulevat liukuvasti.

Mitä itse haluaisit syödä, jos tulisit kylään?

Olen hyvä leipomaan ja tykkään tehdä kaiken itse, mutten jaksa vääntää mitään monivaiheisia ja hankalia juttuja. Vinkkejä? :)
 
"vieras"
Tuon ikäiset lapset ei pahemmin kakusta perusta, eli lasten suhteen pääsee helpolla, karkit, keksit ja mehut, ne kelpaa parhaiten. Aikuisille joku raikas hyydykekakku? Ja jotkut browniet tms. ne on yleensä helppoja tehdä, aineet vaan sekaisin ja uuniin. Suolaisena tykkään itse esim. täytetyistä palttoonnapeista tms. ainaiset suolaiset piirakat ehkä vähän kyllästyttää.
 
"vieras"
Minä haluan kakkua ja kaikkea makeaa. Suolaisesta en tykkää muusta kuin sipseistä ja nekin on kylässä ällöttäviä, kun kaikki räpii samaa kulhoa.

Meillä ekaluokkalaisen synttärit viikonloppuna ja meillä on kermakakku, kuivakakku, paljon karkkia, keksiä, limsaa, mehua, pikkupizzoja, coctailtikkuja,
 
Meillä oli lapsena puolikas kaali, johon tökittiin "cocktailmiekoissa" naposteltavaa. Siilintapainen komistus siitä taisi tulla. Tikkuihin työnnettiin pala nakkia, lihapullaa, juustoa, kurkkua, kirsikkatomaatti ym ym. Eri makuyhdistelmiä! Helppoa ja tosi kivaa!
 
"vieras"
Lapsiin on aina parhaiten uponnut keksit ja jäätelö.

Lasten kanssa nuo cocktailsiilitikkuyhdistelmät ei oikein tahdo toimia. On tullut niin monta kertaa nähtyä, että siitä tikusta syödään vain se oma suosikki ja loput jätetään sitten lautasella ja otetaan uusi tikku, että saadaan sitä omaa suosikkia lisää.

Karjalanpiirakoita tykkään itse syödä. Ja kuivakakkua, missä on suklaanpaloja sisällä.
 

Yhteistyössä