Mitkä lastenvaatemerkit säilyisi hyvänä kiertäen useamman lapsen?3 tyttöä..

• Viestiketjun aloittaja trttrtrtrt
  • Ensimmäinen viesti
trttrtrtrt
on ja olen huomannut että lindex ym. vaatteet ei kestä enää kolmannen lapsen käyttöä, menevät niin huonoon kuntoon että joutavat melkein roskiin. onko jotkut lastenvaatemerkit niin laadukkaita että ne kestäisi kolmen lapsen käytön kiertäen isommalta pienemmälle?

Mun kokemuksen mukaan Lindex, H&M, KappAhl ja Meandi kestää 3 lasta ja ylikin.

Perustan väittämäni sille, että me ostetaan vaatteet kirppikseltä (olleet vähintään yhdellä lapsella) meidän tytöille jotka kierrättää vaatteet keskenään ja sen jälkeen myyn ne vielä eteenpäin.

Nuorimmainen käyttää siis vähintään 2, ellei jopa useammalla lapsella olleita vaatteita ja on siis vähintäänkin niiden kolmas käyttäjä.

alkuperäinen--
Niin no joo, tietysti joillakin vaatteita on PALJON, jolloin vaatteet ei kovassa käytössä (koska kaikki vaatteita ei pestä joka viikko jne..) Meillä ei kuitenkaan ole mitään 20 paitaa ja housuja, joten pesukertoja ja käyttökertoja tulee yhdelle vaatteelle hirveästi. Siksi kiinnostaisi kuulla mitkä vaatemerkit tekee oikeasti kestäviä, laadukkaita vaatteita hyvistä kankaista. Voi olla vähän kalliimpaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen--;22552793:
Niin no joo, tietysti joillakin vaatteita on PALJON, jolloin vaatteet ei kovassa käytössä (koska kaikki vaatteita ei pestä joka viikko jne..) Meillä ei kuitenkaan ole mitään 20 paitaa ja housuja, joten pesukertoja ja käyttökertoja tulee yhdelle vaatteelle hirveästi. Siksi kiinnostaisi kuulla mitkä vaatemerkit tekee oikeasti kestäviä, laadukkaita vaatteita hyvistä kankaista. Voi olla vähän kalliimpaakin.
Meillä on kyllä paljon vaatteita, mutta kyllä niitä suosikkivaatteita tulee kuitenkin melko tiuhaan koneessa pyöritettyä :)

Mutta H&M vaatteet on kyllä mun mielestä säilyneet osittain jopa ihan iskemättömässä kunnossa. Bodyt meillä on kovassa käytössä (päivittäin menee 1-3) ja ne näyttää edelleen ihan uusilta. Velour-vaatteet miltä tahansa merkiltä on myös säilyneet pehmoisina.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen--;22552793:
Ei mitkään perusvaatteet koko aikasessa käytössä kestä ikuisuuksia jos niitä koko ajan pestään. Se on vaan ostettava kolmelle lapselle omat vaatteensa. Kierrätettävä ne jotka pysyy hyvinä ja harvemmin päällä olleet... kuten mekot jne.

Viimeksi muokattu:
"xxxx"
Mun kokemuksen mukaan Lindex, H&M, KappAhl ja Meandi kestää 3 lasta ja ylikin.

Perustan väittämäni sille, että me ostetaan vaatteet kirppikseltä (olleet vähintään yhdellä lapsella) meidän tytöille jotka kierrättää vaatteet keskenään ja sen jälkeen myyn ne vielä eteenpäin.

Nuorimmainen käyttää siis vähintään 2, ellei jopa useammalla lapsella olleita vaatteita ja on siis vähintäänkin niiden kolmas käyttäjä.
Niin meilläkin. Lindex erityisesti on mielestäni hyvä, hm:llä jotkut paidat menee äkkiä vetkuiksi.

-
Småfolk-merkkiset paidat ainakin olleet hyviä. Samoin katvig.
Ja tosi paljon kyllä riippuu materiaalista, et miten kestää. Sen oikeastaan tietää jo vaatetta kokeillessa, et onko hyvä vai ei.

"kesis"
meadi ja osa lindeksin vaatteista ainkain haalistuu ihan kamalaksi! meillä molempia. katson aina että ovat sitä paremman tuntuista materiaalia ei sitä joka tuntuu venähtävän jo kosketuksesta. meillä nyt tyttö käyttää pojan vanhoja kamppeita. merkeistä löytyy lego lindex timberland lassietec reima ym ym niin marketti-tusina kuin oikeita merkkivaatteitakin.olen tullut siihen tulokseen että kaikissa merkeissä on paljon laatueroja siis ei toisiinsa vaan ihan merkin "sisällä". joten tarkkana vaan sen materiaalin tunnun kanssa.
tässä esimerkki:
mies osti pojalle legon housut 8krt jalassa ja rikki polvista
itse ostin tarjoustalosta saman paksuiset housut mutta ne kestivät niin että ovat olleet ahkerassa käytössä 8kk!!

lk
Mä kans liputan H&M:n puolesta! Monella lapsella menneet ja vielä eteenpäinkin. Tuttaa oli ekalla lapsella ja bodyt hajosivat muutaman käyttökerran jälkeen aina jostain saumasta ja muutenkin haalistuivat pesuissa. H&M:n ainakin ne perusvaatteet kestää.

"vieras"
meandi, småfolk, ej sikke lej, po.p, lollopard on olleet meillä kaikkein parhaimman laatuisia, mutta tosiasia on, että kannattaa aina ostaessa kokeilla kangasta, laadun kyllä tuntee :)

Metsola on takuuvarma. Legon housut toinen loistava.

Lindex, henkkamaukka menevät minusta selvästi nukkaantuneeksi ihan yhdellä lapsella, eikä edes tarvitse käyttää paljon. Småfolkilla on ehdottomasti pestävä paidat kääntäen, yksilöissä on eroja (meillä on hyväkuntoisia ja nukkaantuneita noin 1.5vuoden käytön jälkeen). Popilla on kohtuuhyviä.

Katselin tuossa että Kameliont Designin trikoopaidat eivät ole erityisen superlaadukkaita, peseminen toki kääntäen auttaa hieman. Velourhousut parempia, mutta taitaa olla niin että tämä materiaali on helpompaa kestämään. Duns nukkaa yllättävän helposti. Villervalla on ehkäpä dunsia parempaa.

Yhteistyössä