Mitkä kommentit ovat saaneet kiukustumaan?

Tulipa kiukku! Kertokaapa, kuka sanoi ja mitä?

Anopin kovaääninen ihmettely, miten tyttö vieläkin nukkuu meidän välissä ja kuinka tulee olemaan vaikeaa sitten laittaa tyttö omaan sänkyyn, sai taas karvani nousemaan pystyyn.

Ja se kun mies edes viittii alkaa hohhoijattelemaan, et voi kun sais joskus nukkuu pitkään aamulla tai että pakko päästä nollaamaan tilannetta kaverien kanssa, käy kyllä hermon päälle, kun itse nousen joka aamu klo 7 tytön kanssa ja kertaakaan en ole päässyt edes yhdelle siiderille, kun mies ei ole opetellut vauvan hoitoa yhtään joten ei osaa laittaa unille tms!!!
 
anopin kommentit kans pistää veren kiehumaan aika ajoin.. Paras oli tämä: "me ollaan tuossa x:n kanssa mietitty että teidän yölevottomuude johtuu varmaan siitä kun teillä on niin paljon ohjelmaa iltaisin". Tämä laukaisi silloin kun pidettiin unikoulua pojalle. Anoppi asui silloin 150 metrin päässä meistä eikä silti käynyt meillä kuin kerran kuussa. Eli ei siis tiennyt meidän iltaohjelmista mitään :headwall:

Miehen rahanpuute-valitukset ärsyttää myös, se ei oikein muuta pysty ajattelemaan kun on lapsuudessaan tottunut yltäkylläisyyteen. Masentaa aina päivän kun "mitään ei voi tehä kun ei oo rahaakaan"...
 
kaksi ensimmäistä lastamme on tyttöjä.Kolmas on poika. Meille sanottiin et nythän teidän ei enää tarvii tehä lapsia kun saitte pojan.Meille on aina ollut ihan sama vaikka kaikki lapsemme oisi samaa sukupuolta. Me vain haluamme ison perheen, olen nyt myös raskaana.Vaikka saatiin jo se poika! =) Kun toinen tyttäremme syntyi, silloinen naapurimme teki surkean ilmeen ja sanoi: Oisipa ollut poika. Se kyllä suututti. Ja vielä, kun nuoria olemme mieheni kanssa, ja neljättä lasta odotamme, ollaan saatu vastata "Oliko se vahinko" kysymykseen jo monta kertaa... Mutta kukin tyylillään=)
 
Mä en oo onneks saanu mitään kovin tyhmiä kommentteja kuulla, mutta sellanen ajattelematon / välinpitämätön käytös on saanu muutaman kerran mut ymmälle tai haukkoon henkeeni :eek: Välillä tuntuu, että joillekin vauva on vaan joku lelu, joka viihdyttää aikuista..... :'(
 
Estu82
Mua otti viimeksi päähän oman mummini kommentti tästä raskaudestani ja tulevasta lapsesta, että "Kyllä se kumminkin taas on poika!" ja siihen päälle veti vielä sellasen happaman nyrpeän ilmeen. Meillä on siis yksi poika ennestään. Sanoinkin mummille, ettei mulla/meillä ole mitään väliä, vaikka tulisi kymmenen poikaa, kunhan kaikki olisivat terveitä.
 


Käyn ultraäänessä kerran kuukaudessa (vapaaehtoinen, osallistuin jo raskauden alussa sellaiseen diabetestutkimukseen) nyt raskauden loppuvaiheessa tutkijalääkäri sanoi että kyllä tota painoa sais vähemmänki olla, en oo edes paljoa lihonnu, ja sit et ultraäänikuva on sen takia rakeinen kun sulla on tota rasvakerrosta vähän liikaa tossa...huh!
Eihän raskaanaollessa tartte luuranko sentään olla, ja mulla on vauva mahassa, ei kaikki johdu siitä että olisin vaan syöny ja lihonu!! :eek:

Sit mun miehen isä ympärikännissä sano yks päivä et "ilmota poika mul sit ku toi sun ämmäs räjähtää.Vähän nätimmin olis voinu sanoa, koska mun mielestä raskaana nainen on kauneimmillaan,!! Huh, että kyllä tässä pinna on kireellä monen muunki kanssa.
 
tuore äiti05
anopin kommentti:
(asutaan kerrostalossa jossa summeri alaovellakin että pääsee edes rappukäytävään)
Niin kokeiltiin mutta ei avattu kun oltiin lenkillä että oltas tultu pikkusta katsomaan, taikka meille ei sitten haluttu avata ovea(en ollut kotna ja en voi sietää ylläötys vieraita)lopuksi sanoi: olisi piätnyt painaa naapurin summeria ja katsoa onko rappukäytävässä vaunut vai ettekö vaan avaa ovea!!!!argh..kuvitelkaa, ja tämän takia olen itkenny mutta en enäää
 
RPM
Näitä näyttää riittävän, raskaus aikana eräs asiakas (olen myyjä) aivan pokkana taputteli mun mahaa ja kysy et oliko vahinko!!!
Toinen asiakas kysyi että mites, oot sitte kai yksin lapsen kanssa, siis eihän sulla miestä ole ?!?
Ihan kiva sillon olin jo ollu kuitenkin noin 5 vuotta naimisissa.
Muutenki tuntu et "vakkari" asiakkaat luulee että ne saa sanoa ja tehdä mitä haluaa, rasittavinta oli se kun et voi sanoo et pidä sää pääs kii...Hymyilen vaan ääliön näköisenä hauku ja utele kyllähän kaikki odottavan asiat kaikille kuuluu !
Voi että alko ottaan aivoon :kieh:
Eipä vaan illan jatkoja.
 
Kolmannen lapsen syntymän jälkeen olen kuullut lukuisia kertoja säälittelyjä, kun ei vieläkään tullut sitä poikaa vaan taas tyttö, tuskin osaatte poikia tehdäkään ja vielähän se kerkeät yrittämään sitä poikaa blaa blaa blaa. Todella raivostuttavia kommentteja!!!
 
Bona
Anopin äiti valitteli vaunut ostettuamme, että voi,voi, eikö nyt olisi voinut punaisia vaunuja ostaa? Totesin tyynesti, että ei voi! Meillä on mustat vaunut. Ja samainen mummo ostaa tytölle vaaleanpunaisia pitsiunelmia, vaikka olen nimenomaan kieltänyt vielä ostamasta. Tyttö on nyt 3 kk ja kasvaa sitä tahtia, että eivät ne päälle kerkiä. Ja muutenkaan ei toi tyttö - vaaleanpunainen- juttu oikein uppoa. Pääasia mielestäni on, että lapsella on mukavat, ehjät ja puhtaat vaatteet!

Anoppikin valitteli tytön synnyttyä, että kunpa olisi tullut poika, niin x olisi paljon tyytyväisempi. Tarkoitti likan isää ja isä kyllä pitää tyttöä niin hyvänä kuin vain voi!!
 
ärsyttävää on se että mies kulkee töissä ja joskus harvoin kun viikonloppusin tahtosin ottaa päikyt sillon kun poika on hereillä enkä päivällä sen päikyn aikana kerennyt,mies sanoo koskahan mää saan nukkua no kai sitä töissä voi nukkua!!!!
Ja minä olen pojan kanssa 7pv viikossa ja 24h!!!!!
ei ole kahvitunteja eikä ruokatunteja ilman lasta...laskeeko miehet sen varaan että pojan päikyn aikana saan akut ladattua,kun sillon teen kaikki ne kotihommat mitä päivän aikaan pitäs tehä eli tiskit ja pyykit jne...
ja jos minä kerran kuussa yritän ees tunnin vetää päikkyjä tms niin heti rutkutetaan vastaan!!!
Viimeksi mies teki niin kivat että kun poika ei suostunu nukkumaan ja mua väsytti niin toi sen sänkyyn huutaan ja tuli ite nukkuun....minä siitä sitten lähdin kävelylle ja kun tulin sieltä kysyin että saitko nukutuksi....en oikein saanu vastas vaan...en tiä nolottiko sitä ees....en sitten jaksanu ruveta asiasta mainitteen.....
 
anoppi tuli tyttöämme katsomaan synnytyksen jälkeen sairaalaan,
oli sit heti soittanut mieheni siskolle että oli ihan pojan näköinen vauva.
oli myös tuumannut että onkin varmasti poika vauva eikä tyttö.sittem ristiäisissä vasta ilmoittaisimme että olikin poika..voi hitto et pisti vihaks!! :(
 
Tämä pisti korvaan ja pahasti.
Anoppi sanoi mun miehelle, että mene sinä maaten kun oot pitkän päivän tehny (käy kursseilla et ei edes kovin fyysistä hommaa).
Voi viddu et otti päähän. Mä oon ollu kohta 8kk kaiken ajan pojan kanssa kotona eikä kukaan kertaakaan ole sanonut, että mene sinä vähän pitkälles.
Muutenkin aina mieheltä kysytään, et oletko syönyt yms. entäs mä. Kyllä mullekin maistuis teekupponen ja leivänpala ja vielä niin, et saisin sen aivan rauhassa syödä.

Äitien pitäis jaksaa ja olla akut ladattuna aamusta seuraavaan aamuun ja joka päivä oli arki tai pyhä. :kieh:
 
mul käy kans vihax toisten arvostelut lapsist..kaikki ne syntyy omansa näkösex ja kasvaa omaa tahtii...mitä siitki tulis jos kaikki ois saman näkösii ja kokosii... mulla itellä 7kk poika..joka kavaa reipasta vauhtii...

niin ja sit siit ku näköjään muillakin on sitä et ukko valittaa väsymystään ja ei ajattele et mäkin voisin olla joskus väsy ku joudun olee pojan kans 24h..ja haluis joskus vloppuna aamust nukkuu vähä pidempään...ukko ei laita poikaasa nukkuu,ei syötä,ei vaipota.....leikkii pojan kans jonku verra ku töist tulee,jos jaksaa...
mutta hyvä puoli siin on et se ei lähe kavereiden kans ryyppää ja rällästää,koska mä en voi lähtä ni sekin pysyy kotona...omas tahost...
et sellast...
hyvää kesää kaikille!
 

Yhteistyössä