Mitkä kaikki ruuat ja juomat voivat aiheuttaa vatsavaivoja vauvalle rintamaidon kautta?

  • Viestiketjun aloittaja Helpp
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Moi,

todellakin ja valitettavasti lähes mikä vaan. Muna, kala, maito(tuotteet), viljat (erit.vehnä) tosi yleisiä, mutta esim. peruna, porkkana, paprika myös. Allergiasivusto: http://www.histamiini.com/ Toivottavasti löydät pian helpotusta vauvalle!
 
"vieras"
Mun vauvalle tuli vatsanväänteitä silloin, kun olin syönyt suklaata/kaakaota. Yleisesti pierettävät ruoat, esim. kaali ja pavut, kannattaa myös jättää ihan kokeilumielessä pois :)
 
Itse vältin ruisleipää, kahvia ja sipulia. Omenaakin kun joku niin suositteli. Huomasin muutoksen jos söin sipulia tai ruisleipää. Kuitenkin vaivat oli todella pieniä, joten en osaa auttaa paremmin... Oletko kokeillut cuplatonia tai vastaavia? Meillä ne auttoi vauvalle. Kun ikää tuli pari kuukautta lisää niin vatsa kesti paremmin kaikkea.
 
"vieras"
Onko kakka millaista? Jos on jollekin sinun syömälle aineelle allerginen esim. maidolle niin kakka voi olla vihreää ja limaista.

Nyrkkisääntönä: mikä pierettää sinua niin pierettää myös vauvaa. Meillä oli alussa kahvi ja suklaa, mitkä aiheuttivat mahan väänteitä.

Suosittelen kokeilemaan vauvalle vyöhyketetapiaa! Ennen en ole uskonut moiseen, mutta nyt on viime aikoina neljä vauvaa ystäväpiiristäni saanut avun mahaongelmiinsa. Yhdelle vauvalle epäili vyöhyketerapeutti vilja allergiaa, mikä sitten todettiin lääkärissä sen jälkeen ihan virallisesti.
 

Yhteistyössä