Tänään taas pohdiskelin oloani ja pelkään menkkojen alkavan. Eilen tuli tissit kipeäksi, hiki haisee normaalia pahemmalta ja pari iltaa on paleltanut armottomasti. Finnejäkin on naamassa ja hyvät raivokohtaukset olen kummista asioista vetänyt. Nälättää koko ajan ja voisin syödä hevosen. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan...
MUTTA, nuo kaikki yllä mainitut oireet ovat olleet mulla aina normaaleja PMS-oireita. Itseasiassa nuo kuvaa tismalleen mun joka kuukautisia menkkojani. Onko kukaan saanut tismalleen menkkoja muistuttavia PMS-oireita ja ollut silti raskaana? Eli onko tässä mitään toivoa? Ymmärrän sen, että todellinen oireettomuus voi viitata raskauteen tai vatsakivut. Mutta en ole oireeton eikä mulla ole vatsakipuja. Mulla on rehelliset PMS-oireet, ihan kuten joka kuukausi on muutenkin.
Siipä siis, tänään aamulla aloin itkeä että sehän sitten tarkoittaa automaattisesti sitä että menkat alkaa ja plussaa ei tule. Ahdistaa, harmittaa, vittuttaa ja itkettää.
Oikeasti testi pitäisi tehdä tiistaina, eli ylihuomenna, kun on 30/30 kp. Mutta aion tehdä sen huomenna aamulla. Sanoin miehellenikin, että on vain pakko. Tiedän jo nyt millainen pettymys mahdollinen nega on, ja kuinka sen jälkeen haluan vain maata peiton alla ja itkeä. En siis enää jaksa piinata itseäni sen odotuksella. Mitä kauemmin odotan, sitä pahemmaksi pelko menee ja sitä suuremmaksi toiveet muodostuvat. Ja mitä suuremmat on toiveet, sitä pahemmin se nega sattuu.
Mulla on huomenna maanantaina vapaapäivä. Siksi ajattelin tehdä testin silloin. Että jos se nega tulee, saan rauhassa itkeä sitä vaikka koko päivän kotona. Tiistaina sitten töihin reippaana tyttönä, olipa tulos kumpi vain. Ja jos on nega, niin sitten ainakin lakkaan jännittämästä ja ne menkat saa alkaa ajallaan.
Mutta oi, olisipa se plussa. Vaikka hailakka plussakin.