mitkä teillä oli raskauden ensioireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oliko pahoinvointi ennenkun odotitte et menkat alkavat mutta ei sitten alkaneet kun olitte raskaana vai mitä?

kertokaahan?

itselläni oli kauhea pahoinvointi aamuisin,halaisin pönttöä joskus päivisinkin ja sitä kesti koko alkuraskaus johonkin 15 viikoille ja se alkoi heti siis,ennenkun menkkoja edes odotin alkavaksi niin tiesin että olen raskaana :p
ja väsymys oli kanssa aika hirveetä.

Väsymys ja tietyt ruuat haisi pahalle. Esim. kaalisalaatti haisi ihan pilantuneelle. Töissä olin opiskelijan kanssa ja hälle vielä sanoin, että onkohan tämä salaatti pilalla, kun haisee pahalle. Enpä arvannut silloin, että oli kyse raskaudesta. :D

Minulla selkein merkki on aina ollut se, että alavatsassa on ollut sellainen "ylimääräinen" olo :D Etenkin ylämäkeä kävellessä sen tunsi, ja tiesinkin olevani raskaana aina jo ennen muutama päivä testiä, koska tuo olo oli niin erilainen kuin se "menkat alkaa justiinsa olo", vaikka se sitä muistuttikin.

Mulla alkoi tajuton väsymys etenkin nyt tässä neljännessä n. vkoa ennen kuin tein testin, lisäksi paleli kovasti. Alamahalla jo tuossa vaiheessa menkkamaisia vihlontoja. Siitä väsymyksestä osasin aavistella.. Plussatuulia sinne päin :flower:

tikutin oviksen, joten osasin seurailla:ihan alussa kiinnittymisen aikoihin kipuja, lisääntynyt vessassa ravaaminen ja (jälkeen päin tietty hyvä sanoa :)) varma tunne siitä, että raskaana ollaan. Kun kuukautisten olis pitänyt alkaa, menkkakipuja, mutta ei vuotoa. Mulla paha olo ja väsymys alkoivat vasta siinä ehkä kahdeksannella/yhdeksännellä viikolla.

-Pahoinvointi, oksentelua ja etovaa oloa, kahvia en voinu alussa juoda yhtään ja jos erehdyin juomaan niin oksennus lensi kaaressa. Jotkut hajut aiheutti etovaa oloa mm. viemärin haju sai sisuskalut kääntyy ympäri.
-Päänsärky, tuntu aina heti aamusta iltapäivään asti.
-Väsymys ja oli hankaluuksia pysyä koulussa hereillä, ei meinannu opiskelusta tulla mitään kun nukahteli tunneille.
-Pissatti usein.
-Janotti ihan hirveesti koko aika :D . Vettä meni kivoja määriä.
-Menkka ja repäsykipuja ja varsinkin yöllä oli inhottabvia jos vähän vauhdikkaammin kääns kylkee.

Voi läski. Mulla pitäisi alkaa kuukautiset ensi viikon tiistaina, kun nyt eletään torstaita. Jo useamman ajan alavatsassa on ollut outo, painava olo, joka voi johtua yhtä hyvin kuukautisista, kuvitelmista tai jostain muusta. Siinä ne oireet. Ei muuta.

Seksi harrastettiin ahkerasti, kun ovis viikko sitten bongattiin. (Mulla siis ovis kuukautiskierron päivänä 20, eli todellakin keskivertoa myöhemmin.) Ja nyt sitten pitäisi kyetä odottamaan tiistaihin testin tekemistä... Argh. En kestä!

Olen kärsimätön luonne ja etenkin nyt, tämän suuren toiveen kohdalla, menettänyt kaiken rationaalisen järkeni ja muuttunut kauheaksi mamma-maanikoksi. Hyi. Ällöän itsekin itseäni. Mutta niin vain on, haluaisin tehdä testin jo nyt. Tiedän kuitenkin ettei se kannata. Etenkin "myöhästyneen" oviksen takia mahdollinen raskaus ei välttämättä näy vielä tiistainakaan, puhumattakaan tästä päivästä tai muista ennen sitä.

Odottavan aika on pitkä. Etenkin kun ei kykene pitämään mitään muuta mielessään. Nytkin olen töissä ja tuhlaan (muiden aikaa ja rahaa) tähän viestiin. Vaan kun ei muuhun kykene. Ihmettelen niitä naisia, jotka kykenevät "ottaamaan relasti" ja "tulemaan raskaaksi, jos on tullakseen". Kunnioitan, arvostan ja ihailen. Pystyisinpä itse samaan.

Jännääkö täällä kukaan muu tulevaa viikkoa?

Santtu82, mä tikutin oviksen nyt naistenpäivänä ja odottelen vielä ens viikon menkkoja ja sitten alan harkita testiä :) Normaalisti kierto on ollu 21-24, mutta nyt tuli ovis kp15 eli saan odotella vielä pidempään, oviksen mukaan kierto vois olla nyt siis 28, joka siis mulle kummallista mutta selittyy ehkä sillä että nyt on yk1 pillereiden jälkeen.. :|

Ensimmäisellä kerralla ei tullut aivan aluksi mitään oireita, mutta vähän myöhemmin pientä kuvotusta. Toisessa raskaudessa se kuvotus tuli aika nopeasti sitten jo. Oksentaa ei kuitenkaan tarvinnut kummallakaan kertaa.

Nii'in. Jotenkin tämän palstan olemassaolo helpottaa minua, joku muukin (aika moni itseasiassa) kyttää itseään ihan hysteerisesti. Tiedän olevani ihan tollo, mutta en osaa muutakaan...

Tänään mittailin jo lämpöjä (jota lupasin itselleni, etten ala tehdä). Tulos: 36.7 (Omassa päässäni kehitin siitäkin ihan omat toiveet) Totesin, että vatsaa pakottaa edelleen ja valkovuotoa on reippaan puoleisesti (niin kuin on aina ollutkin...). ARGH!

Samara88, mä NIIN haluan sitten kuulla kuinka käy! Itse tulen kyllä heti tänne hihkumaan, jos plussan tikutan. Ja Minka Meduusa, viestisi loi uskoa. Vaikka ei ennen plussaa olisi absoluuttisesti mitään oireita, niin silti voi olla raskaana. (Vaikka mieli aina hokeekin mulle, että ne jotka eivät oireita huomaa, osaavat vain ottaa rennosti ja siten eivät kiinnitä pikkujuttuihin huomiota.)

Ärrrrrsyttäääää, että tämä asia on tehnyt minusta tämmösen pöhkön. En ole millään muulla elämän osa-alueella sellainen.

Santtu82, yritä kuitenkin (niinku mäki joka päivä yritän) saada kyttäilyt pois mielestä, meinaa liika stressi ja sen ajattelu saattaa siirtää ovista. Mulla ei tosiaan ole koskaan ollu 28pv kiertoa ja nyt tulee ilmeisesti olemaan oviksen mukaan (nyt kp 19 menossa) :| Mä aloin miettimään et saatto johtua ihan siitä lapsenteon intoudesta ja joka päiväisestä stiksailusta, plus tietenkin niistä pillereistä, mut ikinä ei ole pillereiden jälkeenkään menny kierto näin pitkäks. Plussan sain ovikseen vasta ku lopetin stiksailun pariks päiväks ja luulin etten ovuloi nyt ollenkaan mut ylläri sitten ovuloinkin kun hetkeks unohdin asian :D

Eli iisisti iisisti hyvä tulee :) Meinasin että odotan menkkoja ens viikon sunnuntaihin ja sit teen testin.

ensin oli sellainen olo, että ei ole raskaana mutta ei tunnu, että menkatkaan olisi tuloillaan. Toinen oire ennen menkkojen alkamispäivää oli närästys, jota mulla ei ole muuten ikinä. Kolmas varma merkki oli makeanhimon totaalinen häviäminen, kaikki makea ällötti. Normaalisti syön melkein joka päivä jotain makeaa. Lievää etomista oli myös ja alavatsanippailuja ja repäisykipuja äkillisen liikkeen jälkeen. Myös rinnat poksahti kuppikokoa suuremmaksi. Näistä tiesin, että testiin tulee plussa :)

Tänään kp 20 eikä tunnu miltään.

Paitsi että päätä särkee, mutta se johtuukin lievästä krapulasta. Oli ihan pakko varmuudeks ottaa eilen vähäsen, meinaa siltä varalta jos en (toivottavasti) voikaan ottaa enää tänä vuonna :D

Alkuperäinen kirjoittaja pippi:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja taasko:
Näitä aloituksia on täällä ainakin 10.

no ei sun tarvi lukea eikä kommentoida mitään sitten !

ai, ja miksei tarvi? saa kai täällä sanoa, että aloituksia löytyy...millainen ihminen vetää herneet tollaisesta????

No ne raskaana olevat :laugh:

Raskauden ensioireet: kilahtelua kaksplus.palstalla :D

Tänään taas pohdiskelin oloani ja pelkään menkkojen alkavan. Eilen tuli tissit kipeäksi, hiki haisee normaalia pahemmalta ja pari iltaa on paleltanut armottomasti. Finnejäkin on naamassa ja hyvät raivokohtaukset olen kummista asioista vetänyt. Nälättää koko ajan ja voisin syödä hevosen. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan...

MUTTA, nuo kaikki yllä mainitut oireet ovat olleet mulla aina normaaleja PMS-oireita. Itseasiassa nuo kuvaa tismalleen mun joka kuukautisia menkkojani. Onko kukaan saanut tismalleen menkkoja muistuttavia PMS-oireita ja ollut silti raskaana? Eli onko tässä mitään toivoa? Ymmärrän sen, että todellinen oireettomuus voi viitata raskauteen tai vatsakivut. Mutta en ole oireeton eikä mulla ole vatsakipuja. Mulla on rehelliset PMS-oireet, ihan kuten joka kuukausi on muutenkin.

Siipä siis, tänään aamulla aloin itkeä että sehän sitten tarkoittaa automaattisesti sitä että menkat alkaa ja plussaa ei tule. Ahdistaa, harmittaa, vittuttaa ja itkettää.

Oikeasti testi pitäisi tehdä tiistaina, eli ylihuomenna, kun on 30/30 kp. Mutta aion tehdä sen huomenna aamulla. Sanoin miehellenikin, että on vain pakko. Tiedän jo nyt millainen pettymys mahdollinen nega on, ja kuinka sen jälkeen haluan vain maata peiton alla ja itkeä. En siis enää jaksa piinata itseäni sen odotuksella. Mitä kauemmin odotan, sitä pahemmaksi pelko menee ja sitä suuremmaksi toiveet muodostuvat. Ja mitä suuremmat on toiveet, sitä pahemmin se nega sattuu.

Mulla on huomenna maanantaina vapaapäivä. Siksi ajattelin tehdä testin silloin. Että jos se nega tulee, saan rauhassa itkeä sitä vaikka koko päivän kotona. Tiistaina sitten töihin reippaana tyttönä, olipa tulos kumpi vain. Ja jos on nega, niin sitten ainakin lakkaan jännittämästä ja ne menkat saa alkaa ajallaan.

Mutta oi, olisipa se plussa. Vaikka hailakka plussakin.

Yhteistyössä