Niin ja yksi juttu vielä, joka mieltä painaa...
EI tosiaan olla varsinaisesti yritetty lasta kuin yksi kierto. Mutta niin hurjan monella mun tutulla on napannut ekalla kerralla, että ajattelin sen olevan (terveillä, nuorilla aikuisilla) varsin mahdollista, että nappaa heti. Ja niin ei sitten käynytkään.
Nyt mieltä painaa pelko: voiko jotain olla vialla? Toivuin itse pettymyksestä päivässä: jos menkat tulee, ne tulee. Ja jos en oo raskaana, en oo. Se oli surun ja itkun paikka, mutta meni pahimalta osin suht nopeasti ohi. Tilalle tuli kuitenkin pelko, joka ei näköjään olekaan ohimenevää laatua vaan piinaa mua aika pahasti. Lisättäköön, etten ole tyhmä: tiedän faktat ja tilastot. Ne eivät vain juuri nyt lohduta eivätkä ne edes välttämättä tunnu minua koskettavilta.
Katsokaas, meillä kaikki meni kaikki niin kuin piti. Harrastimme koko kierron ajan seksiä kuuliaisesti joka toinen päivä, joka ei kyllä ollut mitenkään ikävä asia...

Testailin ovulaatiota (Apteekin ovulaatiotikuilla) ja kk pvänä 20 (normaalia myöhemmin tosin) testasin ovulaatiosta selvän plussan. Ja silloin peitto heilui lähipäivät joka ilta. Ja silti... En ollut raskaana. Mikä ihme on voinut mennä vikaan? Miten on mahdollista, että homma ei onnistunut?
Nyt piinaan itseäni kysymyksillä, että onko minussa tai miehessäni sittenkin joku vialla? Ymmärrän, ettei raskaus nappaa heti ekassa kierrossa, jos ovulaation ajankohdasta ei ole tietoa. Siihen osuminen kun tuurilla voi olla haastavaa. Mutta me tiesimme! Ja toimimme! Ja silti ei mitään. Pelottaa. (Ehkä turhaan, tiedän, mutta silti pelottaa)
Olen kelannut sitten mielessäni, että tosiaan... edellisissä suhteissa on tullut harrastettua aika paljon keskeytettyjä yhdyntöjä ja ihan rehellisiä "lipsahduksiakin" aika usein. Enkä ole koskaan vahingosta raskautunut. Mikä on suorastaan ihme... Siispä, olisiko nää kaikki yhdessä viite siitä, että en voikaan raskautua? Kävin Papa:ssa ja gynellä vasta syksyllä ja silloin periaatteessa kaikki piti olla kunnossa. (Ei siis ole esim- hoitamatonta sukupuolitautia tms.)
Nyt pelottaa. Miettiikö kukaan muu samoja asioita? Ja ennen kaikkea, onko kellään vastaavaa tilannetta ollut? Tai tietääkö kukaan faktaa siitä, mikä muu raskautumiseen voi vaikuttaa? Toisin sanoen, että voiko olla ettei raskaus silti ala, vaikka kaikki on kunnossa, mutta alkaakin seuraavasta kierrosta. Ja miksi näin on?