Mitkä on teidän konstit saada korvapuustit kunnollisen näköisiksi...nyt ois kuvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
makuunhan se ei vaikuta vaikka se olisikin levinnyt ja turvonnyt yms uunissa, mutta miten saatte ne pysymään kuosissa? itse olen tehnyt varmaan 10 eri "ohjeella" ne pullat, mutta en saa niitä pysymään kuosissaannn...vinkit kehiin :wave:

Riippuu minkä näkösiä sä niistä haluat? Toiset laittaa paprivuokaan kylelleen, itse vaan painan molemmilla peukaloilla päältä lyttyyn asti ja sitten voitelen munalla ja raesokeria päälle vaikka.

jos leipoin niin niinku ne leipurikoulussa opettaa, et ei tee viistoja leikkauksia ollenkaan, vaan leikkaa koko taikinan molemmista reunoista saman paksuisiksi, ni ne on monesti hyvännäköisiä... (syy miks opetta koulussa nuin, ni säästää monen vuoden työajalla ranteilta sen kierto liikkeen) mut on nekin hyvän nököisiä. sit sauma alas, ja painaa keskelle pikkurilleillä syvän uran.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
no just niitä puusteja jotka leikataan "vinoksi" ylöspäin kun se pötkö on rullalla...ja sit painetaan keskeltä...mulla ne yleensä näyttää räjähtäneeltä peffalta |O

liian löysä sitten jos kerta peffalta näyttää B)

no miten osaisin sen sanoa nätisti...se yläpuoli repee, se sisus turpoo ja ne levii yms yms...normitaikinen teen niille aina, on suhtkoht kova...sellainen että sormet ei tartu siihen taikinaan

no menen tekemään nyt sen taikinan ja sitten teen ne puustit ja kerron sitten illemmalla et miten onnas...uuni siis 225 asteeseen....en muista miten miulla on pikkupullissa ollutkaan...em tänä vuonna vielä ole leiponut :wave:

Jaa näinkö se meneeki... :ashamed: Ei ihmekään, kun itelläki tullu vähän tota... omituisen näköisiä korvapuusteja.
http://www.axis-of-aevil.net/img/2002_11/korvapuusti.jpg

Siis en mitenkään! Kaikki ovat kallellaan eri suuntaan ja torvet liukuu pitkin peltiä. Niille pitäisi varmaan olla korvapuustimuotti, jossa paistaa. Mutta hyviä ne on, varsinkin kun laittaa tarpeeksi voita ja kanelia väliin.

Yhteistyössä