Mitkä on niitä "synnytyssuppareita"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mistä tietää että synnytys saattaa olla lähellä? Esim. mulla on nyt vatsa ihan kovettunut ja selässä tuntuu mietoa menkkakipua ja ihan alavatsalla myös. Onko nämä oikeita supistuksia vai harkkasupistuksia?

Kliseisyyden uhallakin: kyllä sä sitten tiedät kun oikeat supistukset alkaa. Mä mietin aikoinani samaa, mistä sen tietää milloin pitää sairaalaan lähteä. Ja kyllä, kun supistukset alkoivat niin kyllä heti tiesi että nyt on tosi kyseessä.

tää on nyt vaan mun mielipide, mutta mä lasken supistuksiksi ne supistukset mitkä on niin kipeitä että pitää lähteä sairaalaan, ja ne on sitten synnytys supistuksia ne...

Mulla on takana pari synnytystä, ja vasta salissa on olleet ne oikeat supparit, jos teihin olis uskominen. Eka synnytys käynnistyi järkyttävällä koko vatsan säryllä ja laukeamattomalla supparilla.

Toinen taas sillä laukeamattomalla supparilla, olin jo 5 cm auki, kun saliin menin ja sekin vahingossa, kun oli äp. polin tarkistus.

Eli aina ei kyllä tiedä ja mulla ainakin ne helv. kivulaat menkkakipu potenssiin 100 supparit on tulleet tosiaan n. tuntia ennen lasta tai oksitosiinin avulla...

Juu, kyllä sen huomaa, ku alkaa tositoimet olemaan kyseessä. Tosin mulla meni ensin lapsivesi ja sitten alko kovat supistukset. Tässä sen verran väsy urakasta, että ei hirveemmin enää ole muistikuvaa kivuista sun muista.

Nimim. eilen pojan maailmaan pyörättänyt :heart:

Mulla ne esimmäiset oli ihan siedettäviä mutta ei ne nyt hyvältäkään tuntunut :whistle: mä tajusin parin tunnin jälkeen kun niitä kellotin yötä myöten että nyt taitaa olla tosi kyseessä kun loppua ei näkynyt ja heti alkoi 5-7 min välein tulemaan. Lähdettiin näytille kun supistuksia oli kestänyt yhtäjaksoisesti 5 tuntia... hätänen minä :kieh: poika leikattiin ulos kolme päivää myöhemmin! Mulla ne tuntui kipuna (samalta kuin menkkasärky ) siellä missä hikkakin tuntuu eli aika syvällä lantiossa.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Mulla on takana pari synnytystä, ja vasta salissa on olleet ne oikeat supparit, jos teihin olis uskominen. Eka synnytys käynnistyi järkyttävällä koko vatsan säryllä ja laukeamattomalla supparilla.

Toinen taas sillä laukeamattomalla supparilla, olin jo 5 cm auki, kun saliin menin ja sekin vahingossa, kun oli äp. polin tarkistus.

Eli aina ei kyllä tiedä ja mulla ainakin ne helv. kivulaat menkkakipu potenssiin 100 supparit on tulleet tosiaan n. tuntia ennen lasta tai oksitosiinin avulla...

No yleensä ne supistukset kumminkin koskee, ainakin mulla jo monta tuntia ennen kun lapsi sitten viimein syntyi. Ja ihan luonnollisesti käynnistyi synnytys. Käynnistettynä sama juttu, h*vetin kipeät supistukset alkoi jo 6 tuntia ennen lapsen syntymää, ja kivusta kärvistellen olen molemmilla kerroilla raahautunut saliin jossa sitten joutunut viettämään vielä tunteja.
Yleisempää kai on, että todella kivuliaat supistukset alkavat jo kotosalla ollessa, sitten sairaalaan kun ei enää jaksa kipua kestää.

Mie sit taijan olla tavan tollo... Synnärille jouduin lähtee kun alko vesiä lorahella. Joskus puolen päivän kantturoissa mentiin ja kun josku 4 aikoissa vietiin saliin ja tuupattiin epiduraali en olis vielä varmaan kotoa tajunnu lähtee, ei vaan tuntunu supparit niin kovina.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tää on nyt vaan mun mielipide, mutta mä lasken supistuksiksi ne supistukset mitkä on niin kipeitä että pitää lähteä sairaalaan, ja ne on sitten synnytys supistuksia ne...

Jos olisin lähtenyt siinä vaiheessa synnärille, olisi poika syntynyt keskelle ei mitään.. Oikeista suppareista puolen tunnin päästä mies maailmassa ;)

Mulla oli pointtina se, että jos odottelisin noita kivulaita suppareita, lapsi syntyisi kotiin. Viimeksi synnytin 2 tunnissa, esikon pari tuntia pidemmin. Mutta molemmissa kivuliaat supparit on alkaneet siinä 8 cm auki ollessa, ja oksitosiinin voimin. Eli ei sitä kyllä aina ennalta tiedä koska synnyttää, mä en ois kummastakaan osannut sanoa vielä muutamaa tuntia aiemmin.

Mulla kesti niitä kipeitä synnytyssuppareita 2 vrk ennenku lähdin synnärille. Olin viimesessä yliaikasuuskontrollissa perjantaina aamulla ja siellä sit tehtiin sisätutkimus ja toivottiin että lähtis ittekseen käyntiin eikä tarttis käynnistää. Eka kipee suppari tulikin sitten heti tutkimuksen jälkeen sairaalan pihalla ku olin kotiinpäin menossa. Niitä tuli sitten tyyliin vartin välein tuonne sunnuntai-aamulle asti, sillon menin sit synnärille. Ja missään vaiheessa ne ei loppunu ja kokoajan oli kipeitä, oli tää alku vaan suht hidas..

Mä itte mietin ihan samaa hommaa ku olin raskaana, eka ja ainut raskaus :) Ja kyllä sen sit vaan tiesi, supparit oli paljon voimakkaampia, terävämpiä ja kipeempiä, myös selän puolelta, ku mitä harjotussupparit oli.

Mulla alko supistukset lauantai iltapäivällä. Tajusin heti, et ne on niitä ihan oikeita. Mutta iltaan tai yöhön asti sai odotella kipuja ja säännöllistymistä. Ja jos kyseessä olis ollu eka niin olisin lähteny aiemmin.

Ei aina kyllä huomaa.. Mulla tämä viiminen synnytys oli melkeinpä kivuton. sekä ponnistus vaiheessa ei sattunut helvetillisesti vaan pikemminkin oli vain iljettävän tunntusra ei mitään järkyttävää kipua.

Ja toi viiminen synnytys lähti vesienlorahtelulla ja synnärille ku pääsin olin yli 5cm auki ja ihan olemattomilla supistuksilla..Menkka särytkin on kivuliiampeja..
Passitin miehenkin kotiin,kun supistukset oli hyvin epäsäännölliset ja kivuttomat.
Kätilö tuli miehen lähdettyä mua laittamaan käyrille ja olin reilu puolituntia käyrällä ja pari viimisempää supistusta tuntui ja ne tuli edelleen hyvin epäsäännöllisesti..
Kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi että olin melkein 9cm auki,että nyt on kiire ja onko jo mies tulossa.. Joten soitto miehelle ja kävelin salinpuolelle ja vielä naureskelin ja vitsailin kätilön kanssa. Kun painon tunne alkoi niin menin vasta sänkyyn.Ja mies sitten saapuikin ja kerkesi ponnistusvaiheeseen mukaan. Jos vähäänkään tuntuu siltä niin mene tarkastamaan tilanne.;) Muista että turhia käyntejä ei ole..

Itsellä sellanen tilanne,että jos saan vielä lapsia niin mun pitää mennä heti tarkistamaan tilanne vaikka supparit tulisi kuinka epäsäännöllisesti ja eivät ole kivuliaita.

Yhteistyössä