Mitkä on kissa-allergian oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissat

Vieras
Meillä on kaksi kissaa ja olen ihan jatkuvasti ollut flunssassa viimeset puoli vuotta, yskin ja kurkkua kutittaa niin ettei öitäkään saa nukuttua. Sit on tullut kaulan alueelle kutiavaa ihottumaa, voiko nää oireet siis johtua kissoista?

mulla oireena on nimenomaan jatkuva "flunssa". nuoremmista kissoista ylensä tulee vielä voimakkaammat oireet. lääkkeenä ihan histec/zyrtec

lääkäriltä sain seuraavia neuvoja kissojen kanssa elämiseen:
älä päästä kissoja sänkyyn/makuuhuoneeseen lainkaan
osta kunnon imuri hepa-suodattimella
lemmikeisä ei tarvitse luopua, jos oireet ei mene hengitysteihin (keuhkot; hengittäminen vaikeutuu...)

Alkuperäinen kirjoittaja kissat:
Meillä on kaksi kissaa ja olen ihan jatkuvasti ollut flunssassa viimeset puoli vuotta, yskin ja kurkkua kutittaa niin ettei öitäkään saa nukuttua. Sit on tullut kaulan alueelle kutiavaa ihottumaa, voiko nää oireet siis johtua kissoista?

mulla ilmeni just kurkkun kutisemisena, silmät vuosi ja kutitti ja punoitti, nenä vuoti. Ja iho kutisi ja oli punasena paikoitellen. Oli kuumottava olo koko kropassa. Voipi siis oireet olla kissa-allergiaa. Voit käydä testeissä, mutta tulokset ei ole 100% varmoja. Ainut varma keino olisi luopua katista ainakin muutamaksi kuukaudeksi ja katsoa häviääkö oireilut. Ja kun katti tulee takas, tietty oireet palaa jonkin ajan kuluttua tai jopa heti. Siitä tiedät miten jatkaa.

Löysin tämän ketjun *jee google!* kysyisin kissa-allergikoilta, kuinka kauan he oirehtivat jos tilassa on käynyt kissa? Kissa oli vain yhden illan meillä mutta nyt on ollut n 2,5 viikkoa jatkuva nuha joka alkoi samana iltana. Voiko olla kissa-allergiaa vai sattumaa vain?

Itselläni on tällä hetkellä kauhea flunssa, johon sisältyy kuumeilua/lämpöilyä. Kaulan alue on turvonnut, paksua räkää tulee, tänä aamuna silmät olivat muurautuneet rähmästä... Lääkärillä käyty ja kokeita otettu. Mutta kaikki normaalia. Itsekin olen alkanut miettimään kissa-allergiaa?! Mutta tämä ei ole joka päiväistä, yleensä tämä rumba alkaa näin maaliskuun tienoilla.. Yli puoli vuotta olin terve ja taas tämä alkoi. Mahtaako siis olla kissoista johtuvaa? Tiedä häntä.. Lääkäriaika kutsuu jälleen..

Käyttäkää ihmise aivojanne. " sain kissan pari viikkoa sitten, sen jälkeen on ilmennyt silmien punoitusta, nenän vuotoa ja ihon kutinaa, voisiko nämä johtua kissasta?" -.- eeei todellakaan eiei ei kun aviomiehestänne.

Mulla on älytön määrä allergioita- ja astma mä oireilen kaikkeen silmillä, nenällä, kurkulla ja korvatkin kutisee noitten oireitten aikaan normaalia enemmän. Eli, silmät punottaa rajusti, alkaa tulla sen iiriksen ympärille joku kalvo, silmien ympärys iho punottaa ja siihen tulee nokkos ihottumaa ja ne vuotaa ja on todella turvonneet.
Nenä vuotaa, on tukossa (ihan kuin rajussa nuhassa) ja aivastelen aivan älyttömästi.
Kurkussa tuntuu kutinaa tai karheutta.
Korvat kutisee heti kun alkaa noi muut oireet.
Noi oireet vaikuttaa aina mulla suoraan astmaan, eli hetki noista oireista mulla keuhkot vinkuu, krohisee ja en saa kunnolla henkee. Lääkkeet on ja eipä noista kukaan tiedä ellen erikseen mainitse, eli hallinnassa on.

Mulla on eläin, huone pöly ja siitepöly allergia ja jotkin heinät syksysin, kun oon sillonkin joka vuosi ollu tukossa. Sit hirveesti tullu ruoka- aineita joista olen alkanu oireilemaan. Kananmuna tällä hetkellä pahin, sitä ei saa olla missään. Saa olla tosi tarkkana nykysin kaupassakin ja tuntuu vaan, että lista senkun kasvaa noissa ruoka-aineissa :unsure:

Mulla on älytön määrä allergioita- ja astma mä oireilen kaikkeen silmillä, nenällä, kurkulla ja korvatkin kutisee noitten oireitten aikaan normaalia enemmän. Eli, silmät punottaa rajusti, alkaa tulla sen iiriksen ympärille joku kalvo, silmien ympärys iho punottaa ja siihen tulee nokkos ihottumaa ja ne vuotaa ja on todella turvonneet.
Nenä vuotaa, on tukossa (ihan kuin rajussa nuhassa) ja aivastelen aivan älyttömästi.
Kurkussa tuntuu kutinaa tai karheutta.
Korvat kutisee heti kun alkaa noi muut oireet.
Noi oireet vaikuttaa aina mulla suoraan astmaan, eli hetki noista oireista mulla keuhkot vinkuu, krohisee ja en saa kunnolla henkee. Lääkkeet on ja eipä noista kukaan tiedä ellen erikseen mainitse, eli hallinnassa on.

Mulla on eläin, huone pöly ja siitepöly allergia ja jotkin heinät syksysin, kun oon sillonkin joka vuosi ollu tukossa. Sit hirveesti tullu ruoka- aineita joista olen alkanu oireilemaan. Kananmuna tällä hetkellä pahin, sitä ei saa olla missään. Saa olla tosi tarkkana nykysin kaupassakin ja tuntuu vaan, että lista senkun kasvaa noissa ruoka-aineissa :unsure:

Minulla on myös ollut hyvin vaikea sarka allergioiden kohdalla, kertomuksesi oli kuin omasta elämästäni. Olin aivan pikku pennusta hyvin kipiä allergioiden takia, asuttiin maatilalla, siedätyshoito yms, alkoi tehoamaan. sitten tuli murrosikä ja lähes kaikki oireet helpotti... kunnes 25v tuli takaisin allergiset reaktiot, oireili atoottppisen ihottuman muodossa.. Keskussairaalassa ei osattu tehdä muuta kuin hoidettiin oireita.... eli antibioottia (en tiedä miksi) ja kortisonia, voitein ja pillerein. Ne tietty vähän auttoivat oloani. Monesti pyysin että tutkittaisiin mistä nämä oireet johtuu, mut ei... kerran yrittivät lapputestiä selkään, se jäi yrityksesksi. sitkeästi pyysin oman kunnan lääkäriltä lähetettä tutkimuksiin, ja sitten tärppäsi. Kortisonia sain ottaa ja laput selkään, jotain valkeni mut ei kaikkea. Aloin olla lähes kaikelle alllerginen, pienet kivet ja kinkku alkoi olla ainuat, jotka eivät oireita tuottaneet... Aloin tehdä kokeiluja... koska olin herkistynyt testien mukaan joillekin kumeille ja muoveille. no puuvilla/ pellava sukkkia,, ja hups!! jalat parani, kalsarit puuvillaisiksi ( 100% ) ja iholle ei mitään kumi, muovi, metalli kosketusta. Huoma! RESORIT joissa on kuminauhoja. ei neopreen hanskoja, ei mitään tekokuituja. Pilkkivapaan korkkikahva :D
Sitten alkoi olla jo aika hyvin asiat kun luovuin alkoholista kokonaan,, olin jo melkein terve ihon osalta, selässä oli hirmuinen kutina vieläkin ja aika ajoi jotin ihottumaa.. laiskiä ja kuivumista. Aloin kiinnittää huomioni pesuaineisiin, vaihdoin kokeeksi Omot yms. hyvä hajuiset tehokkaat aineet hajuttomiin, allergiatestattuihin, ja-ko. liiton suosittelemiin... Ihottumani parani lähes kokonaan Alta viikossa. Jalkaan on jäänyt 10x10mm kuiva kohta joka välillä hilseilee, ja paranee, mut muuten kaikki alkanut olemaan ok :) Olen myös alkanut jo vuosia sitten syödä lahes kaikka taas, mutta kiinnitän huomiopta kyllä etten söisi kuin 2 allergiaa aiheuttavaa päivässä. Niinkuin raakana en juuri mitään syö edelleenkään, suolistommehan on kehittynyt lähes kypsän ruoan sulattamiseen. Sitten on pari aines osaa joista ei lähde allergioita aiheuttavat aineet pois, vaikka kypsentää.. esim. palsternakka ja selleri mulla. Kauralle reagoin ihotestisssä, jeten en aamuisin sitä tunge nieluuni, vaan ruispuuroo :D ja hyvät viilikset auttaa jaksamaan, kaikkeen löytyy lopulta keinot jaratkaisut... kunhan vaan jaksaa pikkuhiljaa aioita alkaa järkeileen. Aurinkoista jatkoa kaikille.

Mulla kissa allergia oireilee jatkuvalla yskällä, silmien kutinalla ja umpeen turpoamisella, taiveihotumana, joka saattaa muuttua pitkittyessä koko kropan nokkosihottumaksi. Ei auta tavalliset allergia lääkkeet vaan se on 10 päivän atarax ja kortisoni kuuri aina kun altistuu.
Ja meille lääkärin ratkaisu oli: kissojen on muutettava muualle.

Mulla kissa allergia oireilee jatkuvalla yskällä, silmien kutinalla ja umpeen turpoamisella, taiveihotumana, joka saattaa muuttua pitkittyessä koko kropan nokkosihottumaksi. Ei auta tavalliset allergia lääkkeet vaan se on 10 päivän atarax ja kortisoni kuuri aina kun altistuu.
Ja meille lääkärin ratkaisu oli: kissojen on muutettava muualle.

Juu ei kannata elämäänsä ja terveyttään uhrata kissoille . Mielihyvää voi kyllä saada aivan muistakin asioista tässä elämässä. Joillekkin se on niiiiiiiin vaikeaa ...luopuminen.

Moikka! Mulla kans alko nyt kun olin kaverilla kylässä muutaman yön, niin ensin alko kurkun kutiaminen, sitten yskä, nenän vuotaminen, nenän tukkoisuus, mutta muita flunssamaisia oireita ei ollut. Sitten alkoi myös ilmestyä kaulaan ja rinnan alueelle punaista jotain "ihottumaa" (?) jota kutitti oikeen paljon ja huomaamatta raavin, korvat punotti ja kutis, silmät kutisi, öisin heräsin kun yskin, enkä saanut henkeä. Nyt olen kolmatta päivää erossa kissoista ja astmaattiset oireet alkanut vaivaamaan Mulla siis on astma lääkkeet mutta olin vähän unohtanut käyttää niitä. Nyt taas kovassa käytössä. Kaverillani on siis kolme kissaa. Kolmas tuli toisena iltana kun olin siellä. Yksi kissa on n.7v, yksi vuoden ikäinen ja se joka nyt saapui on 10 tai 11kk vanha, kaikki kolme siis ovat sisäkissoja, vanhemmat kissat narttuja ja kolli tuo uusi. Ne ovat siis nyt nukkuneet päälläni ja päivisin sylissäni. Ja ennenkin olen samalla kaverilla kyläillyt eikä ole mitään ilmennyt. Tosin sillon oli vaan ne kaksi narttua jotka eivät nukkunu makuuhuoneessa, eikä muutenkaan ihmisten sylissä jne. Toivottavasti nyt tästä saitte selvää kun kirjotin niin sekavasti tän

Hmm,minulla on ollut kissoja 34-vuotta ja yhtäkkiä ryhdyin saamaan oireita.Kuumetta 3h tuntia sitten pari tuntia normaali lämpö,ja taas sama kuumeilu alusta.Kutiaminen,ihottuma,hengitysteiden korina,tikut silmissä,nuha,yskiminen jne.Talossamme on hometta.