mitkä mahdollisuudet minulla on vuokranantajana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
eli tilanne on se,että vuokralainen on muuttanut pois joulukuussa ja huomasin tänään että hän on maksanut vuokrat vain lokakuuhun asti,eli 2kk vuokra on maksamatta.minulla ei ole vuokralaisen uutta osoitetta eikä puhelinnumeroa.voinko laittaa ulosottoon ilman maksuhuomautusta,koska sellaista en pysty ilman osoitetta lähettää?ja voinko enään tässä vaiheessa edes periä vuokria?irtisanomisen hyväksyin suullisena,eli mitä jos hän väittää että on muuttanut jo lokakuussa pois?kuinka vien asiaa nyt eteenpäin?

[QUOTE="minä vain";28529062]eli tilanne on se,että vuokralainen on muuttanut pois joulukuussa ja huomasin tänään että hän on maksanut vuokrat vain lokakuuhun asti,eli 2kk vuokra on maksamatta.minulla ei ole vuokralaisen uutta osoitetta eikä puhelinnumeroa.voinko laittaa ulosottoon ilman maksuhuomautusta,koska sellaista en pysty ilman osoitetta lähettää?ja voinko enään tässä vaiheessa edes periä vuokria?irtisanomisen hyväksyin suullisena,eli mitä jos hän väittää että on muuttanut jo lokakuussa pois?kuinka vien asiaa nyt eteenpäin?[/QUOTE]

No sinuna ehkä antaisin olla, kun kerran noinkin tarkkaavaisena seuraat vuokratulojasi. Pienimmän riesan tie, eikä kyse ole kuin parista kuusta.

Ei maksamattomia vuokria voi suoraan laittaa ulosottoon, mutta voit hakea niille rästivuokrille oikeuden päätöksen ja sitten ne voat ulosottokelpoisia. Vuokrista ei käsittääkseni tarvitse lähettää edes maksuhuomautusta, koska kykse ei ole laskusta, vaan toistuvasta sopimusperusteisesta maksusta, joka vuokralaisen tulee tietää ja hän on velvollinen sen maksamaan sopimuksen mukaan. Jos vuokralainen on tehnyt muuttoilmoituksen, joka menee maistraattiin, saat sieltä osoitteen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28529235:
saako vuokralainen tiedon jos haen tätä oikeuden päätöstä ulosottokelpoisuudesta ja saako hän vielä ennen ulosottoa mahdollisuuden maksaa?

Ei tietenkään. Suoraan vankilaan vain tuomioita kuulematta.

kait sulla on vuokrasopimus tallessa jossa on kyseisen ihmisen henkilötunnus ja sen avulla selvität missä asuu ja laitat huomautuslaskun ja jos ei maksa niin sitten ulosottoon

Just joo, tässä on varmaan sellainen homma että ap:lla on nyt mennyt sukset ristiin tuttunsa kanssa jolle vuokrasi kämppää ja nyt päätti kostaa väittämällä ettei ap ole maksanut vuokraa...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä