Mitkä "kriteerit" lapsen talvihaalarin koon valinnalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras apua vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras apua vailla

Vieras
Eli taustaa:

Käytössä nyt Jonathanin talvihaalari kokoa 116 cm. Vielä löysähkö ei tosin iso enää.

Välikausihaalari Remu 110 cm, lahkeet jäivät lyhyiksi syksyllä.

Olen siis ostamassa Remun talvihaalaria lopputalvea odotellen. Oliko niin, että uutta ostaessa "pitäisi" jättää yksi koko väliin? Eli siis ostaa koko 128 cm?

Lasta en saa nyt mukaan sovittamaan, joten siksi tämä ongelma.

Kiitos Avusta!

Mä en ole ikinä jättänyt kokoa väliin ostaessani samanmerkkisen haalarin kuin entinenkin. Meidän pojalla tällä hetkellä käytössä 116 Jonathan ja juuri sovitti 122 Reimatecciä ja se on vielä aivan säkki. Mutta Remu vissiin aavistuksen pienempää mitoitukseltaan kuin Jonathan joten hankala mennä sanomaan.

Mä en oo ikinä jättäny yhtäkään kokoa välistä kellään lapsista (3kpl). Oon ostanu aina seuraavaa kokoa kuin mikä edellinen on ollu ja on aina olleet sopivia. Mutta Jonathan on reilu, vastaa ennemmin kokoa 122 jos kokomerkintä on 116. Remu taas on mitoitukseltaan toisenlainen, 128 ei ehkä siitä ole ihan paha. Kuinka pitkä lapsi on?

Mä en oo ikinä jättäny yhtäkään kokoa välistä kellään lapsista (3kpl). Oon ostanu aina seuraavaa kokoa kuin mikä edellinen on ollu ja on aina olleet sopivia. Mutta Jonathan on reilu, vastaa ennemmin kokoa 122 jos kokomerkintä on 116. Remu taas on mitoitukseltaan toisenlainen, 128 ei ehkä siitä ole ihan paha. Kuinka pitkä lapsi on?

Hän on tällä hetkellä luultavasti n. 112 cm pitkä.

No huh huh, ei todellakaan tuon ikäisllä jätetä yhtä kokoa väliin. Tuo sun sääntö on ehkä yksivuotiaille sopiva :-)

Ostaisin 122-senttisen varmaan. Onko sulla joku hyvä ale-apaja jo käsillä, kun olet uutta ostamassa vaikka vanhakin on vielä reilu?

minä aina kokeilen haalaria... jos lapsi ei mukana niin kysyn että voinko viedä kotiin sovitettavaksi, maksan siis puvun ja palautan/vaihdan jos ei sopiva... näin ainakin pystyy palvelevissa lastenvaatekaupoissa toimia...
yleinen ohje on se että haalarin pitäisi olla noin 10 cm lasta pidempi niin on hyvä "kyykkyvara"... mutta kaikki riippuu haalarista ja sen mitoituksista...

Yhteistyössä