Mitkä kasvikset/vihannekset hyviä vauvalle alussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ellen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ellen"

Vieras
Nyt ruokavalioon kuuluu bataatti, kukkakaali ja porkkana. Ajateltiin perunaa ja parsakaalia ottaa seuraavaksi ruokavalioon. Mitkä muut vihannekset on hyviä vauvalle alussa? Miten esim. lanttu, nauris jne. ?

Hedelmiä saa myös lisäksi, nyt haluaisin vaan vinkkejä tähän kasvispuoleen.

Pottu on herkästi allergisoiva. Koisokasveja (mm. munakoiso, tomaatti, paprika) ei suositella alle vuoden ikäiselle. Aikoinaan kun otin selvää, nämä jäi mieleeni. Googlaamalla voit varmistaa.

[QUOTE="vieras";25135090]Pottu on herkästi allergisoiva. Koisokasveja (mm. munakoiso, tomaatti, paprika) ei suositella alle vuoden ikäiselle. Aikoinaan kun otin selvää, nämä jäi mieleeni. Googlaamalla voit varmistaa.[/QUOTE]

Perunakin muuten on koisokasvi.

[QUOTE="vieras";25135090]Pottu on herkästi allergisoiva. Koisokasveja (mm. munakoiso, tomaatti, paprika) ei suositella alle vuoden ikäiselle. Aikoinaan kun otin selvää, nämä jäi mieleeni. Googlaamalla voit varmistaa.[/QUOTE]

Mä oon käsittänyt, että mitään ei kannata jättää kokeilematta sen takia, että joku on "herkästi allergisoivaa". Lähinnä kyse on siitä, että vanhempi osaa tarkkailla herkemmin mahdollisia reaktioita. Perunaa siis kannattaa antaa.

Tuota koiso-kasvien sopimattomuutta en ole kuullutkaan, ja ihmettelen hiukan, sillä 8-kuisten purkkiruoissakin on paprikaa, mikä tuntuisi vallan omituiselta tähän tietoon peilattuna.

[QUOTE="Mie vaan";25135048]Ei missään nimessä lanttua alla 1veelle. Minkä ikäinen vauva kyseessä?[/QUOTE]

Puolivuotias. Ok, ei siis lanttua.

Ja kiitos vinkeistä, siis ainakin kesäkurpitsaa, palsternakkaa, maissia, kurpitsaa ja sitten vähän myöhemmin paprikaa, sipulia, hernettä...

Jos tulee muuta mieleen, kertokaa vaan :)

Meillä on nuo samat mitä teillä ja lisäksi peruna vellissä ja maissijauhoista oon alkanut tehdä iltapuuron. Seuraavaksi otan parsakaalin, herneet ja palsternakan, ehkä ruusukaalin.

Mites tuon kesäkurpitsan muuten saa sellaiseksi soseeksi jota uskaltaa pienelle antaa? Yritin sitä tehdä niin sain aikaan limaisia rihmoja...

Lanttu ja nauris on kiellettyjen listalla (saattaa sisältää nitraattia)!

Mä oon käsittänyt, että mitään ei kannata jättää kokeilematta sen takia, että joku on "herkästi allergisoivaa". Lähinnä kyse on siitä, että vanhempi osaa tarkkailla herkemmin mahdollisia reaktioita. Perunaa siis kannattaa antaa.

Tuota koiso-kasvien sopimattomuutta en ole kuullutkaan, ja ihmettelen hiukan, sillä 8-kuisten purkkiruoissakin on paprikaa, mikä tuntuisi vallan omituiselta tähän tietoon peilattuna.

Peruna on yhtä tyhjän kanssa. Ihan ok muiden juuresten ja vihannesten joukossa, mutta ei välttämätön.

"koisokasvit, kuten tomaatti, peruna, munakoiso, paprika ja tupakka. Koisokasvit sisältävät runsaasti alkaloideja, jotka ovat kasvin suojautumiskeinon lisäksi myös myrkkyjä." lainattu eviran sivulta.

Yhteistyössä