Mitkä ihmeen vaunut sitä pitäis hankkia? Ensimmäistä kertaa asialla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mts?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mts?

Vieras
Esikoiselle pitäis vaunut hankki, mutta mitkä?! Vaunuja on vaikka kuinka paljon; on eri merkkistä, eri ominaisuuksilla jne. ja ensimmäistä kertaa kun ollaan asialla, niin ollaan hiukan hukassa. Ollaan mietitty mm. Stokkeja, Emmaljunga Nitro Cityjä, Brion Singejä, Brion Go:ita ja Gessleinin F-6 Fi:eijä. Onko noista jotkut hyvät?, mitkä? Kuulisimme mielellämme kokemuksia eri vaunuista, kun ollaan ihan pihalla näistä asioista. Vaunut tulevat olemaan ihan kohtuullisessa käytössä, esim. kaupoissa jne. Kävellen liikutaan jonkun verran, eikä vaunuja tarvitse koko ajan nostella autoon ja pois. Asutaan kerrostalossa. Jos noista nyt oli apua, niin hyvä! Ehdottakaa meille vaunuja, jotka olet kokenut hyviksi tai joista itse tykkäät. Kaikki mahollinen apu on vaan plussaa!

Meillä on emmaljungat ja on olleet kyllä muuten hyvät, mutta kapeammat vaunut on kerrostalossa paremmat!

Ostakaa ainakin kunnon isoilla renkailla, lumessa vaikee työntää jos on pienet renkaat. Säädettävä työntöaisan korkeus on kans tärkeä. Käytettyinä kannattaa ostaa, säästää huomattavasti.

Meillä on emmaljungat ja on olleet kyllä muuten hyvät, mutta kapeammat vaunut on kerrostalossa paremmat!

Ostakaa ainakin kunnon isoilla renkailla, lumessa vaikee työntää jos on pienet renkaat. Säädettävä työntöaisan korkeus on kans tärkeä. Käytettyinä kannattaa ostaa, säästää huomattavasti.

Mitkä Emmaljungat teillä on? Onko kertoa käyttökokemuksia tai asioita jotka olette kokeneet hyviksi tai huonoiksi?

Mittaa ainakin hissinne koko, että vaunut mahtuvat sinne. Jos aiotte kuljettaa edes toisinaan vaunuja autossa, tarkista, että vaunut saa takakonttiin mieluiten irroittamatta renkaita. Sitten kannattaa kokeilla ihan paikan päällä. Eri pituisille ihmisille eri vaunut ovat hyviä työntää. Mulle lyhyenä esim. Emmaljungissa jäi työntöaisa liian korkealle.

Meille sopivia vaunuja oli noilla vaatimuksilla mm. Gesslein, Teutonia ja Hartan.

Mitkä Emmaljungat teillä on? Onko kertoa käyttökokemuksia tai asioita jotka olette kokeneet hyviksi tai huonoiksi?

En yhtään muista mallin nimeä. Yhdistelmät ne on, oisko vuodelta 2006. Yritän etsiä netistä tietoa mallista vielä, kun en jaksa tonne porraskäytävän ulkovälinevarastoon lähteä :D

+ lämmin koppa
+ helppo ja kevyt työntää myös paksussa lumessa
+ säädettävä työntöaisa, hyttysverkko kiinni vaunuissa (ei voi unohtaa kotiin), sadesuoja tosi hyvä
+ helppo pitää puhtaana
+ Todella helppo mekanismi (vaunuista rattaiksi ja toisin päin)
+ Kivasti taskuja
+ Näppärä saada kokoon ja peräkonttiin
+ Työntösuunta helppo vaihtaa

- Liian leveät
- Ratasosan turvavyön "henkselit" liian korkealla ainakin meidän pienikokoiselle tytölle
- Ei tarpeeksi heijastimia (liian kapeat)

Käy liikkeessä kokeilemassa, missä työntöaisa on sopivalla korkeudella itsellesi. Jos aisan korkeutta ei voi säätää, niin saattaa tulla hartiavaivoja.

Me tiedettiin ennalta, että iso vauva tulee, joten mitattiin vaunukoppien mittoja. Oli aika isoja heittoja. Poika olikin 55 cm pitkä jo syntyessään ja kasvoi nopeasti, joten osa malleista olisi talvikamppeissa jääneet äkkiä ahtaiksi.

esikoisella joita nyt ollaan myymässä pois. Toinen lapsi toiveissa ja tarkotus sitten kattoo tartteeko tuplat vai riittääkö seisomalauta tai joku sisaristuin...

Kannattaa tutustua vaunujen ominaisuuksiin ja miettiä että mitä vaaditte vaunuilta :)

Mun mielestä kätevämmät yhistelmien sijaan olis kunnon kuomurattaat, niihin koppa ja jalkapeite päälle... Ovat paljon ketterämmät ku yhistelmät ja se aika minkä vauva on siinä kopassa, niin se on aika lyhyt...

Mun mielestä kannattaa kiinnittää huomiota...

Siihen minkä kokonen koppa on (meillä oli 80cm pitkä ja sopi nukkumaan siinä 6-7kk ikäseks asti) Ja sitten toinen mikä on niin kannattaa kans kattoa miten pitkä makuutila rattaissa on...
Ja että turvakaaren alle jää tarpeeks tilaa jaloille...
Ja että se jalkatuen pituus...

Meillä 1v2kk vanha poika ei sovi enää noihin meijän yhistelmiin istumaan kunnolla eikä makaamaan... :o

Mut jos ihan yhistelmiä ajattelit kuitenkin niin tutulla nuo mainitsemasi gessleinit ja oon kuullu pelkkää hyvää :)

Kannattaa myös kattella käytettynä, siinä säästää... Mun tuttu tilas omat gessleininsä täältä http://www.beebitarbed.ee/

Briolle ja Gesleinille ääni, molemmista hyviä kokemuksia lähipiirissä. Sen sijaan Emmaljungasta sekä itsellä että lähipiirillä huonoja kokemuksia. Isoja, kolhoja ja paljon pikkuvikoja. Ja minä taas ehdottomasti ostaisin hyvät yhdistelmät joissa on ajateltu myöskin sitä ratasvaihetta, kuin ostaisin kuomurattaat jo vauvalle. Harmittaa pirusti kun annoin yhdistelmät serkulle oman lapseni ollessa puolitoistavuotias. Edelleen kolmevuotiaalle olisi tarvetta isolle kuomulle ja kääntöaisalle, vauvaa en laittaisi ikinä rattaisiin joissa hän voi olla vain kasvot kulkusuuntaan. Gessleinillä ja Briolla on saatavilla yhdistelmiä jotka ovat tukevia vauvalle vaunuina ja näppäriä ja siroja rattaina.

Meillä Teutonia Prestige.
Yhdistelmävaunut. Aika sirokokoiset myös kasassa joten mahtuu Renault Meganen takakonttiin ilman renkaiden irrotusta. Tosi monta hyvää puolta. Pelkkään ratasosaan saa kiinni kaukalon halutessaan. En tässä nyt luettele kaikkia ominaisuuksia mutta kannattaa tutustua Teutonian sivuilla. Olen tykännyt todella paljon. Ovat vielä kauniin näköisetkin ruskealla kukkakankaalla. Maksaa maltaita mutta itse saimme ne muutaman satasen alennuksella kun ostettiin näin alennusmyyntiaikaan. 740e.

Yhteistyössä