Mitkä asiat tekevät sinut onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee synkkänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ei välillä olis mieli surkea niin mistä tietäisit mitä onni on?

Mulle riittää vaikka metsän tuoksu tai että mies keittää kahvit etc. Eipä se isompia vaadi jos elämä noin muutenkin hymyilee, eli asiat kunnossa.

Tietysti ne tärkeimmät: läheiset ihmiset, terveys, katto pään päällä jne. Heti niiden jälkeen tulee musiikki. Tässä just istun ja katson Mumford & Sonsin konserttia ja tuntuu, että tästä tunteesta vois haljeta. Hyvä musiikki nostaa aina mielialaa tai ainakin voi upputua siihen ja unohtaa ulkomaailman. Livemusiikki on sitä parasta. Keikalla millään muulla ei ole väliä, mitään muuta ei ole edes olemassa. On vain juuri se hetki ja se tukahduttava onnentunne, joka saa kyyneleet valumaan.

[QUOTE="vieras";28782473]Mulla ei ole koskaan ollut kurja olo. Mulla on kivat lapset ja mies, tykkään työstäni hirveästi, viime vuonna saatiin ostettua kauan kaipaama talo. Elämä on mennyt mukavasti tosin ei itsekseen, vaan on ponnisteltu asioiden suhteen ja hommat on hoituneet. Tykkään elämästä. Tänään oli huippupäivä aamulla herätä, kun nukuin pitkään, aurinko paistoi, mukava lenkki koiran kanssa, ruoan laittoa ja sitten kävin kaverin luona, jossa vierähtikin viisi tuntia. Sitten käytiin lasten kanssa ostamassa jädet ja käytettiin koiraa koirapuistossa. Tulin kotiin tähän koneelle ja kahvit on tippumassa. Mies on maalannut keittiön seiniä ja kivaa kun kodista tulee nätti :)[/QUOTE]

Jotenkin omituiselta kuulostaa, jos ei koskaan ole olut kurja olo... Tietysti ihana, että osaa olla onnellinen ja positiivinen, mutta se on vain inhimillistä, että joskus on myös kurja olo. Kuulostaa melkein sairaalta, jos ei koskaan ole huono fiilis.

Ihan kuin minun elämästäni! Juuri tänään minullakin on tuollainen ap:n kuvaama synkistelypäivä. Elän nollasta sataan ja sadasta nollaan, eli aamulla voi olla kaikki hyvin, mutta yhtäkkiä iskee kauhea negatiivisuuskohtaus ja tunnen itseni aivan luuseriksi, maailman tylsimmäksi ihmiseksi, mikään ei kiinnosta eikä innosta ja tunnen vain synkkiä ajatuksia. Olen miettinyt, onkohan minulla jokin kaksisuuntainen mielialahäiriö? Suurimman osan ajasta toki olen positiivinen tai ainakin suht neutraali ajatuksiltani, mutta aika-ajoin kaikki masentaa - ilman syytä. :(

Kannattaa miettiä, että ovatko ne asiat oikeasti kunnossa. Eli löytyykö elämästä paitsi välttämätön turvallisuus ja se, mitä yleisesti pidetään kunnon elämän puitteina, myös se, mitä oikeasti elämältään haluaa. Mies, kaksi lasta ja omakotitalo eivät automaattisesti tuo onnea kenellekään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Isojen asioiden (perhe, rakkaus, terveys) lisäksi ne pienet asiat on tärkeitä. Aina niitä ei vaan huomaa, ainakaan ilan, että erkikseen etsii. Suosittelen: justlittlethings.net/

Syvältä sisältä. Sen voi kaivaa sieltä. Noo, ei ehkä onnistu (paitsi mestarilta) jos on kauhea hälinä ja kiire tai jotain järkyttävää on just tapahtunu. Mut rauhallinen hetki, turvallinen ympäristö, semmosella hetkellä sen löytää aika helposti. :)

Yhteistyössä