Mites teillä joilla molemmat töissä/koulussa ja lapset hoidossa?

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Miten kotityöt jakaantuu? Kuka tekee ruoan iltapäivällä jne.?
Alko niin sapettaan ku oon täs tammikuusta asti opiskellu ja mies töis. Siihen asti olin kotona 4v, meillä kaks lasta jotka pk:ssa. Musta tuntuu et joudun itse aina kaiken tekeen kotona. No ok! mies kyl pidempiä päiviä pois. Tänää soitti et mihin aikaan pitäs olla kotona, ku voi tehdä millasia päiviä itse haluaa. Mä sanoin et enkai mä voi sanoa mihin aikaan tuut! Vois joskus tulla aikasemminki!
Kai tää sapetus johtuu nyt flunssastaki, päätä särkee ja kurkku kipeä!
 
Lex
No ennen tätä äitiyslomaa ollaan molemmat oltu epäsäännöllisessä vuorotyössä (samassa työssä) sekä itse olen vielä lisäksi opiskellut.

Lapsi vuoropäiväkodissa ja se tekee, kuka ehtii ja jaksaa.
 
Meillä
Ihan selvät sävelet. Se, joka on kotona, tekee pakolliset hommat, eli pyykkien laiton, ruoat ja läksyjen auttamiset sekä imuroinnit. Vapailla kumpikin siivoilee kunnolla.
 
sipu
Meillä käy onneksi siivooja, joten siivous ei tuota ongelmia. Mutta minä se olen, joka miettiin arki-iltojen ruoat ja valmistan ne myös. Minä keitän aina iltapuuron ja viikonloppuisin laitan meille myös aamupalan. Mies kyllä käy kaupassa. Jos olen matkoilla ja mies lapsen kanssa kotona, katson, että heille on ainakin yksi valmis ruoka sekä iltapuuro odottamassa.

Viikonloppuisin ideoimme ruoat yhdessä ja mies saattaa ne myös valmistaa.

Olenkohan vähän turhan kiltti...
 
poikia3
Meillä nämä menee melkoisen tasan.
Mies lähtee aamuisin töihin jo ennen kuin lapset heräävät. Minä huolehdin aamutoimet, mies on laittanut jo illalla pojille vaatteet valmiiksi. Kuljetan lapset hoitoon / kouluihin. Mies sitten vuorostaan hakee lapset, ja kun on aiemmin kotona laittaa heille ruuan. Itse teen pidempiä päiviä, jotta päivät tulevat täyteen ja toisaalta toisina päivinä lasten harrastusten vuoksi lähden aiemmin heitä kuskaamaan - kuskaamiset hoidan minä yksin.

Iltapalat hoitaa yleensä mies. Iltatoimiin osallistuu molemmat. Siivoukset hoidetaan yleensä viikonloppuisin, mies huolehtii viikolla tiskeistä ja minä pyykeistä, kaupassa käyn vain minä. Samoin ostan kaikki lasten vaatteet, kengät, urheiluvarusteet jne.

ja tekemistä riittää kyllä molemmille.
 
Meillä duunaa safkan, siivoaa, pesee pyykkiä ym. se, ken on himassa milloinkin. Meillä muksun ei tarvitse olla vuorohoidossa kuitenkaan, koska ainoastaan mä teen meillä vuoroduunia. Hyvin ovat hommat sujuneet, yhteistä vapaa-aikaakin jää kivasti :) .
 
Mä teen ruoat, yleensä edellisenä päivänä seuraavalle päivälle valmiiks, ettei tule turhan kiire, kun olen viiden paikkeilla vasta kotona.

Yhdessä siivotaan ja se väliaikoina imuroi se, joka ehtii.

Pyykkikoneen täytän yleensä aamulla valmiiksi, että mies laittaa sen päälle töistä kotiuduttuaan.

Viikolla yritetään suurin osa kotitöistä tehdä, että viikonloppuna jäisi yhteistä aikaa.
 

Yhteistyössä