Mites te toimisitte ?

Eli mulla on tuollainen reilu 3-vuotias poika, josta tulee tammikuussa isoveli. Nyt on probleemana se, että ollako töissä mammaloman alkuun asti, eli joulukuun puoliväliin, vai jäädäkkö kotiin pitämään pois kertyneitä lomia jo lokakuun puolivälissä, ja samalla viettämään todellista laatuaikaa pojan kanssa niin kauan, kun hän on vielä perheen pienin?
 
vieras
Riippuu siitä, miten olet suunnitellut jatkon äitiysloman jälkeen. Jos jäät kotiin hoitovapaalle joka tapauksessa, niin sitten jäisin kotiin jo lokakuussa. Jos taas rahallisesti olisi pakko mennä töihin heti äitiysoman jälkeen, niin sitten pitäisin lomat äitiysloman jälkeen, jotta vauva olisi mahdollisimman iso aloittaessaan hoidon. Tai sitten kompromissi: pidät puolet lomista ennen ja puolet jälkeen äitiysloman :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu siitä, miten olet suunnitellut jatkon äitiysloman jälkeen. Jos jäät kotiin hoitovapaalle joka tapauksessa, niin sitten jäisin kotiin jo lokakuussa. Jos taas rahallisesti olisi pakko mennä töihin heti äitiysoman jälkeen, niin sitten pitäisin lomat äitiysloman jälkeen, jotta vauva olisi mahdollisimman iso aloittaessaan hoidon. Tai sitten kompromissi: pidät puolet lomista ennen ja puolet jälkeen äitiysloman :)
Mulla ei ole työtä, johon palata vanhempainvapaan jälkeen. Mun työsoppari loppuu äitiysloman aikana, eikä sitä uusita. Eli hoitovapaalle jään....tai sitten yritämme saada vielä yhden vauvan aikaiseksi :heart:
 
Minkä alan hommia sä teet?

Mä jäin vuosilomalle maaliskuun lopussa, ja la oli kesäkuun alussa. Oli ihana oikeesti heittäytyä vapaalle jo hyvissä ajoin, ja saada vaan nauttia raskaudesta, eikä tarvinnu huolehtia enää töistä. Ja tietysti mulla vaikutti myös se päätökseen, et mun työ on fyysisesti raskasta...
 
Oon terveydenhoitaja. Teen normaalia vastaanottotyötä, kierrän eri apteekeissa tekemässä terveysmittauksia, vedän painonhallintaryhmiä ja pidän luentoja ja koulutuksia :whistle: Niin ja näiden takia joudun kiertelemään ympäri maakuntaa ja naapurikunnissa. Jotenkin tuo possuflunssauhkakin houkuttais osaltaan jäämään aiemmin pois töistä....
 
mam
Jää ny ihmeessä jo pois töistä, jos se on kerta mahdollista!
Must toi sun suunnitelma, ett saisit viettää viel kahdenkeskistäaikaa pojan kaa ennen vauvan syntymää kuulostaa tosi hyvältä!
Kyl sun poikas varmaan ois iloinen tuosta ajasta äidin kanssa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Oon terveydenhoitaja. Teen normaalia vastaanottotyötä, kierrän eri apteekeissa tekemässä terveysmittauksia, vedän painonhallintaryhmiä ja pidän luentoja ja koulutuksia :whistle: Niin ja näiden takia joudun kiertelemään ympäri maakuntaa ja naapurikunnissa. Jotenkin tuo possuflunssauhkakin houkuttais osaltaan jäämään aiemmin pois töistä....
Siis kukaan muuhan ei voi päätöstä tehdä kun sinä itse (tai mies vähän auttaa ). Mut minä koin helpoimmaksi jäädä aikanaan jo pois, ison mahan kans töissä oleminen kun ei ole herkkua, ja kun oli mahdollisuus pitää lomat pois alta, niin... Ja toi sikalentsu tietysti mietityttää. Mut itse sun on ratkastava, mut minä varmaan jäisin lomille etukäteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Jää ny ihmeessä jo pois töistä, jos se on kerta mahdollista!
Must toi sun suunnitelma, ett saisit viettää viel kahdenkeskistäaikaa pojan kaa ennen vauvan syntymää kuulostaa tosi hyvältä!
Kyl sun poikas varmaan ois iloinen tuosta ajasta äidin kanssa!
Varmasti olis mielissään. Varsinkin kun mä en tee mitään säännöllistä päivätyötä, vaan usein päivät venyy aamusta iltaan, enkä ehdi poikaa nähdä kuin muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa.
 
mam
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Jää ny ihmeessä jo pois töistä, jos se on kerta mahdollista!
Must toi sun suunnitelma, ett saisit viettää viel kahdenkeskistäaikaa pojan kaa ennen vauvan syntymää kuulostaa tosi hyvältä!
Kyl sun poikas varmaan ois iloinen tuosta ajasta äidin kanssa!
Varmasti olis mielissään. Varsinkin kun mä en tee mitään säännöllistä päivätyötä, vaan usein päivät venyy aamusta iltaan, enkä ehdi poikaa nähdä kuin muutaman tunnin ennen nukkumaanmenoa.
Must on hienoo, ett sä ajattelet tota sun poikaskin kannalta! =)
Nykyään monet ajattele vaan rahaa, eikä välttämättä mieti lapsensa parasta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Jää vaan töistä pois, nyt kun on toi sikainfluenssakin, niin eks se ois vähemmän riskialtista olla kotona poikas kanssa!
Olishan se.... aiemmin en tuota osannut ees todellisena uhkana ajatella, mutta neuvolassa jo sanoivat, että kannattaa ottaa tosissaan. Lisäksi nyt tietty uutisissa pelotellaan, että isoimmassa vaarassa on raskaanaolevat. Enkä aio koekaniiniksi ryhtyä näissä rokotekokeiluissa.....
 
mimosa
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Jää vaan töistä pois, nyt kun on toi sikainfluenssakin, niin eks se ois vähemmän riskialtista olla kotona poikas kanssa!
Olishan se.... aiemmin en tuota osannut ees todellisena uhkana ajatella, mutta neuvolassa jo sanoivat, että kannattaa ottaa tosissaan. Lisäksi nyt tietty uutisissa pelotellaan, että isoimmassa vaarassa on raskaanaolevat. Enkä aio koekaniiniksi ryhtyä näissä rokotekokeiluissa.....
Niin ja alle 3-vuotiaat on myös riskiryhmäs. Sun poikas onneks on jo yli sen, mutta kylhän toi tauti sit syksyl ainakin päiväkodeis jyllää (en kyl tiiä onks sun poika päiväkodis vai perhepäivähoitajal)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Jää vaan töistä pois, nyt kun on toi sikainfluenssakin, niin eks se ois vähemmän riskialtista olla kotona poikas kanssa!
Olishan se.... aiemmin en tuota osannut ees todellisena uhkana ajatella, mutta neuvolassa jo sanoivat, että kannattaa ottaa tosissaan. Lisäksi nyt tietty uutisissa pelotellaan, että isoimmassa vaarassa on raskaanaolevat. Enkä aio koekaniiniksi ryhtyä näissä rokotekokeiluissa.....
Niin ja alle 3-vuotiaat on myös riskiryhmäs. Sun poikas onneks on jo yli sen, mutta kylhän toi tauti sit syksyl ainakin päiväkodeis jyllää (en kyl tiiä onks sun poika päiväkodis vai perhepäivähoitajal)
Poitsu on joka toinen viikko mummolla hoidossa ja joka toinen viikko yleensä ehdin kotiin, ennekuin mies lähtee iltavuoroon, tai sitten poika saattaa joutua tunnin tai pari olemaan mummolla. Ensi vuonna kyllä menee päiväkotiin, mutta silloinkin vain n.10päivää/kk ja tämä pojan biologisen isän vaatimuksesta.
 
mimosa
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Jää vaan töistä pois, nyt kun on toi sikainfluenssakin, niin eks se ois vähemmän riskialtista olla kotona poikas kanssa!
Olishan se.... aiemmin en tuota osannut ees todellisena uhkana ajatella, mutta neuvolassa jo sanoivat, että kannattaa ottaa tosissaan. Lisäksi nyt tietty uutisissa pelotellaan, että isoimmassa vaarassa on raskaanaolevat. Enkä aio koekaniiniksi ryhtyä näissä rokotekokeiluissa.....
Niin ja alle 3-vuotiaat on myös riskiryhmäs. Sun poikas onneks on jo yli sen, mutta kylhän toi tauti sit syksyl ainakin päiväkodeis jyllää (en kyl tiiä onks sun poika päiväkodis vai perhepäivähoitajal)
Poitsu on joka toinen viikko mummolla hoidossa ja joka toinen viikko yleensä ehdin kotiin, ennekuin mies lähtee iltavuoroon, tai sitten poika saattaa joutua tunnin tai pari olemaan mummolla. Ensi vuonna kyllä menee päiväkotiin, mutta silloinkin vain n.10päivää/kk ja tämä pojan biologisen isän vaatimuksesta.
Ihanaa, ett ootte pystyny järjestää hoidon noin kivasti!
Niin ja ihana mummo, ku jaksaa hoitaa poikaa!

Mut kyllähän se poika kuitenkin varmaan mieluiten on äidin kaa tän ajan ennenkuin pikkusisarus syntyy! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa:
Jää vaan töistä pois, nyt kun on toi sikainfluenssakin, niin eks se ois vähemmän riskialtista olla kotona poikas kanssa!
Olishan se.... aiemmin en tuota osannut ees todellisena uhkana ajatella, mutta neuvolassa jo sanoivat, että kannattaa ottaa tosissaan. Lisäksi nyt tietty uutisissa pelotellaan, että isoimmassa vaarassa on raskaanaolevat. Enkä aio koekaniiniksi ryhtyä näissä rokotekokeiluissa.....
Niin ja alle 3-vuotiaat on myös riskiryhmäs. Sun poikas onneks on jo yli sen, mutta kylhän toi tauti sit syksyl ainakin päiväkodeis jyllää (en kyl tiiä onks sun poika päiväkodis vai perhepäivähoitajal)
Poitsu on joka toinen viikko mummolla hoidossa ja joka toinen viikko yleensä ehdin kotiin, ennekuin mies lähtee iltavuoroon, tai sitten poika saattaa joutua tunnin tai pari olemaan mummolla. Ensi vuonna kyllä menee päiväkotiin, mutta silloinkin vain n.10päivää/kk ja tämä pojan biologisen isän vaatimuksesta.
Ihanaa, ett ootte pystyny järjestää hoidon noin kivasti!
Niin ja ihana mummo, ku jaksaa hoitaa poikaa!

Mut kyllähän se poika kuitenkin varmaan mieluiten on äidin kaa tän ajan ennenkuin pikkusisarus syntyy! =)
On on....on ihan äidin poika kyllä. Ja mies just vahvisti mun päätöstä, töistä viesti just, että ilman muuta jäät kotiin kun mahdollisuus on, hän tekee kyllä vaikka ylitöitä että pärjätään :heart: Vaikka saanhan mä sitten kuitenkin normaalia palkkaa kun jään kertyneitä lomia pitämään, ja työnantaja maksaa äippälomastakin ekat 3kk täyttä palkkaa.
 
mimosa
Ihanaa, ett ootte pystyny järjestää hoidon noin kivasti!
Niin ja ihana mummo, ku jaksaa hoitaa poikaa!

Mut kyllähän se poika kuitenkin varmaan mieluiten on äidin kaa tän ajan ennenkuin pikkusisarus syntyy! =)[/quote]

On on....on ihan äidin poika kyllä. Ja mies just vahvisti mun päätöstä, töistä viesti just, että ilman muuta jäät kotiin kun mahdollisuus on, hän tekee kyllä vaikka ylitöitä että pärjätään :heart: Vaikka saanhan mä sitten kuitenkin normaalia palkkaa kun jään kertyneitä lomia pitämään, ja työnantaja maksaa äippälomastakin ekat 3kk täyttä palkkaa.[/quote]

Hieno homma! =)
Leppoisaa syksyä teille!
 

Yhteistyössä