Mites polttohaudatut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm

Vieras
Jos jumala herättää viimeisenä päivänä henkiin, niin miten herätät ihmisen, joka on poltettu tuhkaksi.

Tai sen puoleen, onko se nyt kovin kaunis näky, jos hautausmaalla noustaan haudoista maatuneina luurankoina.

...ja juuri sen takia esim juutalaiset eivät suvaitse ruumiin leikkelemistä (ruumiinavaus) tai polttohautausta. He hautaavat ruumiin heti, kun se on mahdollista, mieluiten alle 24h kuolemasta. Juuri siksi, että jumala herättää sitten henkiin ja ruumiin pitää olla kokonainen ja hyväkuntoinen.

Minä en koko jumalapotaskaan edes usko, joten mulle on ihan sama.

Alkuperäinen kirjoittaja ghis:
...ja juuri sen takia esim juutalaiset eivät suvaitse ruumiin leikkelemistä (ruumiinavaus) tai polttohautausta. He hautaavat ruumiin heti, kun se on mahdollista, mieluiten alle 24h kuolemasta. Juuri siksi, että jumala herättää sitten henkiin ja ruumiin pitää olla kokonainen ja hyväkuntoinen.

Justiinsa joo, ruumis tosiaan säilyy hyvän näköisenä, jos sen hautaa kokonaisena:D Odottakoon vaan pari päivää tai viikkoa, niin siinä se jo on...

Alkuperäinen kirjoittaja ihme juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ghis:

Justiinsa joo, ruumis tosiaan säilyy hyvän näköisenä, jos sen hautaa kokonaisena:D Odottakoon vaan pari päivää tai viikkoa, niin siinä se jo on...

Kai heillä on ajatuksena se, että kun ruumis on ehjä haudatessa niin se pysyy ehjänä ylösnousemuksessa... Siis miten tän nyt selittäis. Että siinä kunnossa herätään henkiin kun ollaan haudattukin. Että ne hautausrituaalit ikäänkuin säilyttää sen ruumiin jumalalle sellaisena kun se haudattiin.

Tajusitko?

Yhteistyössä