Mites noi lastenvaate"jobbarit" onko toi laillistakaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ostavat kirpparilta vaatteita ja myyvät heti etiäpäin ja hyvällä voitolla. Eikös nuo tulot pitäs ilmottaa verottajalle. Ja vielä huijaavat ostajia sillä että ovat muka omien lasten vanhoja tyyliin: vähän pidetty, pari kertaa käytetty jne.

Mua ärsyttää tollaset, parikin jäi kiinni iahn ilmotustensa perusteella ja ihan näillä sivuilla kun meinasin ostaa, vaan enpä osta.
 
Ärsyttää
Tuossa meidän lähikaupungin kirpparilla istuskelee aina samat emännät siinä kahviossa ja heti, kun näkevät, että joku tuo uutta tavaraa, hyökkäävät ostoksille tähän pöytään. Varsinainen bisnes. Nuo tyypit on siellä tosissaan aina, kun sinne menee.
 
Melizza
noilla vaatetuotoilla ei ne vielä rikastu....tai ainakaan harrastajat. Kyllä sitten ammattilainen tietää mikä on sellainen vaate mistä rahaa saa....ja noita liikkuu paljon antiikkikauppiaiden joukossa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Noitahan löytyy pilvin pimein, ei pelkästään lastenvaatteiden puolella. Ja kyllä periaatteessa pitäisi tulot ilmoittaa verottajalle, jos kerran ei ole omasta käytöstä.
Tuo raja on yllättävän suuri, minkä jälkeen pitää ilmoittaa. Tuttu tekee kauppaa antiikkitavaroilla mutta pitää liikevaihtonsa summan alapuolella. Tienaa kuitenkin niin että ei tarvitse työkkäriin tai sossuun mennä.
 
vieras
juu, todella vaikea tohon puuttua, ja ärsyttää se minuakin...
aina voi sanoa, että on sitä käytetty omalla lapsellakin... ja verovapautta on sinne 8500euroon vuodessa, joten aikamoista nappikauppaa saa pitää jos VOITTOA tulee vuodessa tuonverran...
 
itse törmasin viime keväänä samaan ilmiöön, kun live-kirppiksellä myymäni vaatteet löytyivät ihan ylihinnoiteltuina samana iltana huutiksesta!

Eikä myyjä ollut kertonut vaatteiden vikojakaan...mutta sain kuitenkin niistä itse sen hinnan mitä pyysinkin, kun en antanut tinkiäkään. joten periaatteessa jokainenhan tekee mitä haluaa ostamillaan vaatteilla/tavaroilla, voihan se olla että kyseinen vaate ei olekaan kotona enää miellyttänyt/ollut väärän kokoinen/muuten vaan virheostos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Noitahan löytyy pilvin pimein, ei pelkästään lastenvaatteiden puolella. Ja kyllä periaatteessa pitäisi tulot ilmoittaa verottajalle, jos kerran ei ole omasta käytöstä.
Tuo raja on yllättävän suuri, minkä jälkeen pitää ilmoittaa. Tuttu tekee kauppaa antiikkitavaroilla mutta pitää liikevaihtonsa summan alapuolella. Tienaa kuitenkin niin että ei tarvitse työkkäriin tai sossuun mennä.
Mun mielestä on ihan ok,jos noin tekee. =)
 
vieras
Muakin varmaan pidetään trokarina kun esim. viime keväänä ostelin lapselle välikausihaalareita varmaan 5kpl alesta ja niitä alkoi löytyä sit kaapeista nyt syksyllä. Muistelin ostaneeni ehkä pari kolme haalaria. Pistin sit myyntiin samalla hinnalla mitä itsekin maksoin, minkä mä sille voin jos hinta vähän kohoaa siitä. Tulihan siinä sit muutama euro vaivanpalkkaa postituksesta ym. Mut en oo koskaan kaupan alesta jotain ostanut, että pistämpä ton huutikseen... Mä vaan oon vähän leväperäinen ton kukkaron kans, kaikkee mahdollista tarttuu mukaan ja sit osan myyn kun ei miellyttäkään/en tarvii.
 
vieras
Ja te rähisette täällä jostain pienestä mitättömästä kirppismyynnistä!! Keneltä se on pois jos joku tuota "jobbausta" harrastaa. Ei siinä mitään väärä tapahdu. Jos ostat tuotteen ja myyt sen eteenpäin. Niin ketä siinä huijataan ? Myyjä on saanut tuotteesta haluamansa rahan ja se ostaja saa vaikka pyllynsä pyyhkiä ostamillaan tuotteilla.

Onko tämä jotain kateutta kun joku tienaa muutaman lantin? Ja aika iso työ tuossa on kun kiertää kirppareita ja myy niitä eteenpäin. Helpomallakin saa rahaa tienattua.

Ja verottajalle vielä pitäisi ilmoittaa, että saisivat uusia ALKOJa rakentaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja te rähisette täällä jostain pienestä mitättömästä kirppismyynnistä!! Keneltä se on pois jos joku tuota "jobbausta" harrastaa. Ei siinä mitään väärä tapahdu. Jos ostat tuotteen ja myyt sen eteenpäin. Niin ketä siinä huijataan ? Myyjä on saanut tuotteesta haluamansa rahan ja se ostaja saa vaikka pyllynsä pyyhkiä ostamillaan tuotteilla.

Onko tämä jotain kateutta kun joku tienaa muutaman lantin? Ja aika iso työ tuossa on kun kiertää kirppareita ja myy niitä eteenpäin. Helpomallakin saa rahaa tienattua.

Ja verottajalle vielä pitäisi ilmoittaa, että saisivat uusia ALKOJa rakentaa.
No vaikka onkin laillista, niin kyllä menee vähän maku hommasta, kun minä ainakin ajattelen sen takia myyväni niitä lasten vaatteita siellä kirpparilla et toiset samanmoiset kuin minäkin, siis joilla ei ole liikaa rahaa käytössä, voipi ostaa edullisesti lapsilleen vaatteita. Onhan se tietty myös hyvä et myyjänä saan rahaa ostaa uusia vaatteita lapsilleni. Jos joku alkaa sit siinä jobata välissä niin menee ilo koko touhusta.
Saatte olla ihan vapaasti eri mieltä, mut tällätavoin minä sen koen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Noitahan löytyy pilvin pimein, ei pelkästään lastenvaatteiden puolella. Ja kyllä periaatteessa pitäisi tulot ilmoittaa verottajalle, jos kerran ei ole omasta käytöstä.
Tuo raja on yllättävän suuri, minkä jälkeen pitää ilmoittaa. Tuttu tekee kauppaa antiikkitavaroilla mutta pitää liikevaihtonsa summan alapuolella. Tienaa kuitenkin niin että ei tarvitse työkkäriin tai sossuun mennä.
Mun mielestä on ihan ok,jos noin tekee. =)
Ja varsinkin kun maanisdepressiivisyyden takia ei käytännössä voi olla palkollisena. Täytyy nostaa hattua hänelle tuosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
No vaikka onkin laillista, niin kyllä menee vähän maku hommasta, kun minä ainakin ajattelen sen takia myyväni niitä lasten vaatteita siellä kirpparilla et toiset samanmoiset kuin minäkin, siis joilla ei ole liikaa rahaa käytössä, voipi ostaa edullisesti lapsilleen vaatteita. Onhan se tietty myös hyvä et myyjänä saan rahaa ostaa uusia vaatteita lapsilleni. Jos joku alkaa sit siinä jobata välissä niin menee ilo koko touhusta.
Saatte olla ihan vapaasti eri mieltä, mut tällätavoin minä sen koen.
Tässä tilanteessa kannattaa myydä tavara perinteisellä kirppiksellä tai vastaavalla, missä voi kontrolloida ostajia/hintaa paremmin.
 
vierailija


No vaikka onkin laillista, niin kyllä menee vähän maku hommasta, kun minä ainakin ajattelen sen takia myyväni niitä lasten vaatteita siellä kirpparilla et toiset samanmoiset kuin minäkin, siis joilla ei ole liikaa rahaa käytössä, voipi ostaa edullisesti lapsilleen vaatteita. Onhan se tietty myös hyvä et myyjänä saan rahaa ostaa uusia vaatteita lapsilleni. Jos joku alkaa sit siinä jobata välissä niin menee ilo koko touhusta.
Saatte olla ihan vapaasti eri mieltä, mut tällätavoin minä sen koen.[/quote]

kun myyt kirpputorilla , niin hinnoittele sen mukaan ettei harmita. Näin vältytään pahoittamasta mieltään. Ja saahan ne vaatteet antaa hyväntekeväisyyteenkin. Ja jos joku köyhä ostaa sen halvalla myymäsi tuotteen ja saa siitä välistä itselleen pari euroa, niin siinäkin teet hyväntekeväisyyttä. Tuskin nuo jobbarit kartanoita sinun kirppisvaatteillasi ostavat. Turha kadehtia, sinulla sentään on varaa ostaa uusia vaatteita.
 
Kiksa
Tai nämä jotka ostavat esim. H&M alesta kauheat kasat ja myyvät sitten hyvällä voitolla. Toisilla jää ne ale vaatteet saamatta ja harmittaa kun kerrankin olisi ollut vara ostaa uutta:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiksa:
Tai nämä jotka ostavat esim. H&M alesta kauheat kasat ja myyvät sitten hyvällä voitolla. Toisilla jää ne ale vaatteet saamatta ja harmittaa kun kerrankin olisi ollut vara ostaa uutta:(

Siis missä? Huutiksessako? Onko kovinkin yleistä? Mä en kyllä ainakaan maksais mistään hm-vaatteesta täyttä hintaa/puoltakaan jossain huutiksessa, vaikka kuinka ois laput kiinni. Mutta ilmeisesti joku maksaa?
 
vieraana tähän
Minä laskin juuri tekeväni trokaamisella vuodessa vähintään 13470euron tilin... Kyllä verottajaa kiinnostaisi, mutta eipä voi todistaa mitään. En ole pahoillani ja bisnestähän minä vain teen oman surkean palkkani lisäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No vaikka onkin laillista, niin kyllä menee vähän maku hommasta, kun minä ainakin ajattelen sen takia myyväni niitä lasten vaatteita siellä kirpparilla et toiset samanmoiset kuin minäkin, siis joilla ei ole liikaa rahaa käytössä, voipi ostaa edullisesti lapsilleen vaatteita. Onhan se tietty myös hyvä et myyjänä saan rahaa ostaa uusia vaatteita lapsilleni. Jos joku alkaa sit siinä jobata välissä niin menee ilo koko touhusta.
Saatte olla ihan vapaasti eri mieltä, mut tällätavoin minä sen koen.
kun myyt kirpputorilla , niin hinnoittele sen mukaan ettei harmita. Näin vältytään pahoittamasta mieltään. Ja saahan ne vaatteet antaa hyväntekeväisyyteenkin. Ja jos joku köyhä ostaa sen halvalla myymäsi tuotteen ja saa siitä välistä itselleen pari euroa, niin siinäkin teet hyväntekeväisyyttä. Tuskin nuo jobbarit kartanoita sinun kirppisvaatteillasi ostavat. Turha kadehtia, sinulla sentään on varaa ostaa uusia vaatteita.[/quote]



No tarkotin tolla uusilla et siis uusia meidän lapsille kirpparilta. Enkä aatellukkaa et joku kartanoita ostas. Kunhan totesin et ei oo minusta kivaa. En kuiteskaan sen takia lopeta kirppareilla asioimista. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana tähän:
Minä laskin juuri tekeväni trokaamisella vuodessa vähintään 13470euron tilin... Kyllä verottajaa kiinnostaisi, mutta eipä voi todistaa mitään. En ole pahoillani ja bisnestähän minä vain teen oman surkean palkkani lisäksi.
Siis pelkillä lastenvaatteilla? Vai mahdollisesti jotain muutakin?
 
Mä en oo koskaan ostanu vartavasten jotain et laittasin heti ite johonkin myyntiin. Mut joitakin(eli aika paljon) lastenvaatteita on tullu ostettua ku on ollu niin ihania ja sit ku kaapit pursuaa ni pakko luopua :)

Meilläpäin pari venäläismiestä kiertää kaikki kirpputorit ja pitävät yhellä ite pöytää jatkuvasti ja sinne sit kalliimmalla myyntiin...
 

Yhteistyössä