Mitenpä antaa kuumelääke kun ei suostu suun kautta ottamaan??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LotL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LotL

Vieras
Kyseessä siis 3-vuotias, jolla kuume eilisillasta tähän hetkeen vaihdellut 37,9-39,3. Ei suostu ottamaan mitään lääkettä suun kautta, ei kuumelääkettä, yskänlääkettä tms. Saa itkupaniikkikohtauksen ja pistää aivan mahdottomasti vastaan.Väkisin jos siinä laitat lääkkeen suuhun niin sylkee sen pois ja lopuksi saattaa jopa oksentaa :( Yskä on kova, limainen sellainen ja kuume nousussa. Ei taida auttaa muu kuin lähteä hakemaan suppoja apteekista?! Viime yö nukuttu 15 minuutin pätkissä ja ens yöstä ei näytä tulevan sen kummempi...

Eipä siinä oikeen muu tosiaan auta kun suppoja hakee. Voihan olla että lapsi sen yhden supon jälkeen huomee että suun kautta on huomattavasti miellyttävämpi ja helpompi ottaa lääkettää?
Onko teillä sitten millasta lääkettä suunkautta? Suostusko helpommin ottamaan nestemäistä (vaikka ton kokoselle sitä saakin antaa ihan hurjan paljon) tai suussa liukenevaa?

Meillä on Liuotettavia Pamol-tabletteja (banaaninmakuisia), mutta siitä huolimatta ei suostu ottamaan.Olen koittanut sekoittaa niitä myös mehun sekaan, sekä hedelmäsoseen sekaan mutta tuota ei vaan pysty "huijaamaan" vaan hoksaa heti, että on lääkettä seassa eikä suostu ottamaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
Meillä on Liuotettavia Pamol-tabletteja (banaaninmakuisia), mutta siitä huolimatta ei suostu ottamaan.Olen koittanut sekoittaa niitä myös mehun sekaan, sekä hedelmäsoseen sekaan mutta tuota ei vaan pysty "huijaamaan" vaan hoksaa heti, että on lääkettä seassa eikä suostu ottamaan :(

jos huijaisit lasta... laittasit ne lääkkeet johonki karkki rasiaan ja antasit siitä... ei oikeen hyvä keino, mutta jos ei vaihtoehtoja oo. mä en ainakaan ikimaailmas onnistus laittaan suppoa meidän 3-vuotiaalle...

No nyt mun vanhemmat kävi kun soitin heille aiemmin asiasta ja ku en oo viittiny lähteä aiemmin apteekkiin kun on niin väsynyt että enimmäkseen nukkunut ja kuume korkea. Toivat suppoja mutta Panadolin 125mg eli liian "pieniä" :/ :( Pitää nyt laittaa noita vielä 2 että tulee tarpeeksi, että saapa nähdä.Siis tottakai ihanaa, että auttoivat ja toivat mutta olisivat soittaneet sieltä apteekista niin olisin osannut sanoa oikean milligrammamäärän.*huoh*

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä oon jauhanut tabletin ja pistänyt hillon joukkoon. Lääkkeestä ei oo puhuttu mitään.

Joo, en määkään oo sanonut että otappa nyt lääke tämän mehun/hedelmäsoseen kanssa. Tuo lapsi on vaan niin uskomattoman tarkka.Näki siinä hedelmäsoseessa pari valkoista millin kokoista pientä hippua sitä lääkettä niin ei suostunut syömään koko sosetta.Samoin mehu maistui "kirpeältä" ja ei suostunut juomaan.Itse maistoin mehua ja oli makean ja juotavan makuista.Siinäpä sitä sitte ollaan...

Yhteistyössä