Mitenköhän sais imetyksen lopetettua suht helposti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

thissi

Vieras
Siis äidin JA vauvan kannalta.. Vauva nyt 10kk ja huh kun se roikkuu tissillä ja inisee perää ja sit sorrun vähän väliä antamaan. Öisin heräilee aika usein. Jotenkin itelle tullut stoppi tähän tilanteeseen, kun toinen on noin kiinni..

Haluaisin lopetella pikkuhiljaa, oiskohan se vauvalle helpompaa? Eniten tässä just vauva huolestuttaa, kun tiedän että perään itkee, mutta kun itellä niin vaikea olla. Muuten oon kyllä imetyksestä tykänny, mut nyt vaan alkaa jotenki riittää..

Apuja? :(

mä vähensin 11kk iässä yhden imetyksen kerrallaan,suunnilleen parin päivän välein ja aina ku alkoi mennä ok niin vähensin seuraavan. eli ei sellaista milloin tahansa imetystä enää vain aamu-aamupäivä-päivä-ilta-nukutustissi-yö
vieroituksista viimeisinä oli aamutissi koska tykkäsin loikoilla aamulla sängyssä... ensimmäiseksi vieroitin yösyönnit miehen avulla,siis mies hoiti yöheräämiset ja nukutti-huudatti ilman juotavia tavallaan ne ekat 2 yötä ja sit meni jo hyvin

kannattaa tehdä itselle selväksi että haluaa lopettaa imetyksen´niin ei tunnu vieroitusaika niin pahalle. ja joka päivä on helpompi kuin edellinen. meillä ei ollut edes tuttia niin oli sillee vähän hankalaa mutta meni yllättävän helposti.

Meillä tehtiin kerralla vieroitus kun aloin just tuossa 10kk vaiheessa olla loppu jatkuviin yöheräilyihin. Minä lähdin esikoisen kanssa viikonlopuksi sukulaisiin ja mies jäi kuopuksen kanssa kotiin. Osasi jo juoda nokkamukista, hyvin meni, ei itkuja ja eikä enää edes etsiskellyt tissiä kun tulin takaisin kotiin. Ja yöunet parani heti.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
mä vähensin 11kk iässä yhden imetyksen kerrallaan,suunnilleen parin päivän välein ja aina ku alkoi mennä ok niin vähensin seuraavan. eli ei sellaista milloin tahansa imetystä enää vain aamu-aamupäivä-päivä-ilta-nukutustissi-yö
vieroituksista viimeisinä oli aamutissi koska tykkäsin loikoilla aamulla sängyssä... ensimmäiseksi vieroitin yösyönnit miehen avulla,siis mies hoiti yöheräämiset ja nukutti-huudatti ilman juotavia tavallaan ne ekat 2 yötä ja sit meni jo hyvin

kannattaa tehdä itselle selväksi että haluaa lopettaa imetyksen´niin ei tunnu vieroitusaika niin pahalle. ja joka päivä on helpompi kuin edellinen. meillä ei ollut edes tuttia niin oli sillee vähän hankalaa mutta meni yllättävän helposti.

Kiitos kommentista! Meillä ei myöskään tutti kelpaa.. Ja mies on käsi kipsissä, niin kait se vaan ite pitää kärsiä toi lopetus.. Kärsiihän toi vauvakin kait. Tosin tuntuu, että kärsii nytkin kun niin kiinni. Tollanen lopetus kuulosti kyllä suht mukavalta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tehtiin kerralla vieroitus kun aloin just tuossa 10kk vaiheessa olla loppu jatkuviin yöheräilyihin. Minä lähdin esikoisen kanssa viikonlopuksi sukulaisiin ja mies jäi kuopuksen kanssa kotiin. Osasi jo juoda nokkamukista, hyvin meni, ei itkuja ja eikä enää edes etsiskellyt tissiä kun tulin takaisin kotiin. Ja yöunet parani heti.

Ottaiskin joku, harmi vaan kun ei oo ketään. Suht ventovieraalle ei uskalla lykätä kun tota eroahdistustakin on..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lisäys: itse lypsin käsin pahimpia paukamia pois kun alkoi pakkaamaan rinnat täyteen. Liikaa ei kannatta pumppailla koska maidon tulo ei lopu jos koko ajan pumppaa. Pari viikkoa oli aina välillä täyden tuntuista mutta sitten helpotti.

Lopetin juuri silleen kk sitten että, ensin vähensin kokonaan pikkutellen toisesta tissistä syötöt poijes. Ja sen jälkeen toisesta. Eikä ollu mitään ongelmia pakkautumisesta=)
Lopetus kesti noin kk.

Esikoisen kanssa oli kova vierottaminen. Toisen kanssa meille tuli 8kk kieppeillä kova mahatauti ja sairasteltiin vuorotellen. Siinä jäi sitten huomaamatta sairastaessa imeminen, joi lapsi vaan pullosta ja nokkamukista siinä tilanteessa. Mutta en suosittele, mahatauti ikävimpiä sairastamisia mitä tiedän, vierottaminen normaalisti mielyttävämpää kuitenkin ;)

Rintapumppu on onneks olemassa ja molemmat rinnat pitää kyllä pitää toiminnassa. On niin pienet, että selvästi eri pariset kun toinen tyhjä ja toinen täysi.

Tosiaan mahatauti on varmaan rankka! Pitäis vaan niin ajatella, että kivempi näin kun tietää mitä tekee. Tosin ei sairauksille mitään voi.

Yhteistyössä