Mitenköhän tää menee, kotihoidontuki ja palkka

Juu, soitan kelalle ym, mut kysyn ensin täältä :D

Olen siis menossa töihin kohta, mut mies jää kotiin lasten kanssa ja saa vuorotteluvapaa korvausta työkkäristä (ilmeisesti ?) . Mut siis, kun minä alan saamaan taas palkkaa, meneekö kotihoidontuki lisäprosentilla? onko sillä väliä kumman meidän tilille se tulee? ja vähennetäänkö kht miehen saamasta korvauksesta?

Tietääkö joku :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Vähennetään miehen korvauksesta. Työttömyystukea ja kh-tukea voi saada samaan aikaan, mutta kht vähennetään työttömyystuesta.
Se ei oo työttömyyskorvausta vaan vuorotteluvapaa korvausta. Mut mä luulisin kans, että se vähennetään. Mut siis sillonki ku se tulee mulle, ei miehelle?
 
Eikös kela ota siitä 20% jos et sinne vie muutosverokorttia? Itse vein Kelalle oman kortin ja töihin toisen verokortin. Kävin siis viime vuonna verotoimistossa laskemassa ja molempiin tais tulla 18,5%. Nyt pitäis kai sama tehdä taas..

Khh-tuen perusosaan ei vaikuta mitkään tulot. Sen saa jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afu-82:
Eikös kela ota siitä 20% jos et sinne vie muutosverokorttia? Itse vein Kelalle oman kortin ja töihin toisen verokortin. Kävin siis viime vuonna verotoimistossa laskemassa ja molempiin tais tulla 18,5%. Nyt pitäis kai sama tehdä taas..

Khh-tuen perusosaan ei vaikuta mitkään tulot. Sen saa jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa :attn:


Ei niin, mut vähennetäänkö se tuosta vuor.vap. korvauksesta?


Ja eikös se mene niin, että kela ottaa palkalle määritetyn prosentin + 2% tai vähintään sen 20%, jos ei toimita uutta korttia.
 

Yhteistyössä