Mitenköhän kuukautiset saisi alkamaan?

Hei,

meillä on täällä kotona hiukan yli 4 kk ikäinen poju, jolle haluisimme aika pian tehdä pikkuveljen tai -siskon. Hiukan vaan on nyt ongelmana se, että miten saisin kuukautiset alkamaan?!?

Olen jostain lukenut, että yöimetys saattaa pitää kuukautiset loitolla, joten olen jo aikoja sitte lopettanut "yöimetykset". Meillä poika ei ole koskaan suostunut rinnalle :headwall: ja olenkin sitten pumpannut hänelle maidon, joten tämä "yöimetyksen" lopettaminen oli siis hyvin helppoa tässä meidän tapauksessa.

Tämä "yöimetysten" lopettaminen nyt ei kuitenkaan tunnu auttavan, joten olisiko kenelläkään mitään muita keinoja mitä kannattaisi kokeilla? Palauduin synnytyksestäkin todella nopeasti, joten tuskin tämä elimistö edes sen takia näitä kuukautisia pihtailee :/

Vinkkejä, kiitos =)

Moi,

jos saa vähän udella tarkemmin, niin siis oliks sulla maha useampana kuukautena arka vai luuletko, että tärppäs ihan ekalla kerralla?

Tää on ihan pimeen tuntusta, että odottelee menkkoja näin kovasti. Heh, eipä näitä ennen ole osannut kaivata :LOL:

Minulla sama ongelma :)!
Monet ovat kuukautisten poissa olosta mielissään, mutta minä haluaisin täti punaisen pikimmiten kylään juurikin pikkusisaruksen ( tai pikkuviitosen) toivossa =)

Päivisin en ole imettänyt enää hetkeen (vauva puree :eek: ) ja yöimetyksen lopetin pari päivää sitten. Joskus kai voi mennä imetyksen lopettamisesta useampi kuukausi ennen kuin menkat alkaa....
Jos ei menkkoja kuulu, niin ainahan voit tehdä varmuuden vuoksi testin :heart: ?

Hmmm.. mä ainakin olen niin malttamaton, että olen tehnyt jo muutamankin testin, mutta ihan turhaan :/ Eipä tässä kai muu auta ku odottaa ja odottaa...

Mutta onneksi niitä testejä saa nykyään edullisesti ja helposti ihan supermarketista niin ei tarvii apteekkiin saakka raahautua ;) Voi sitte tehä aina kun on vähäki sellanen fiilis... Ja tässä on kyllä huomannu kehittelevänsä itelleen tosi uskottavan olosia oireita mukamas raskautumisesta :LOL:

Oliko sulla josu kuukautiskierto ennen raskautta säännöllinen? Luulisi, että niillä joilla kierron kanssa on aina menty suht säännöllisesti, kierto palaisi helpommin normaaliksi myös raskauden jälkeen. Mulla on ollut taipumusta epäsäännölliseen kiertoon, joten sen puoleen toiveet ei ole kovin korkealla :/
Pakko nolona tunnustaa, että kyllä minäkin olen pari kertaa tikkuun pissinyt malttamattomana!

Seawind:
Melkeinpä oli päivän päälle säännöllinen kierto. Päivän vaihteluja saatto olla suuntaan tai toiseen, mutta siitä huolimatta hyvin säännölliset.
Itsekin toivoin, että tuolla säännöllisyydellä ja yöimetysten lopettamisella saisin kierron taas kuntoon, mutta eipä ole tätiä vielä kuulunut kylään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Hei mä haluun kans ne kuukautiset heti tänne :wave:
Tyttö on jo 8kk eikä niitä vaan kuulu.. (ja en siis raskaanakaan valitettavasti ole)
Eli vinkkejä tänne myös, miten ne sais alkamaan :wave: :D
Onkos sulla imetyksen lopettamisesta kuinka pitkä aika :) ?
Mua kiinnostaa tällä hetkellä kovasti, miten pian imetyksen loputtua kierto on palautunut.... Meillä kun tuo maitobaarin sulkeminen on vasta ihan tuore juttu.

Pakko muuten sanoa aiheen vierestä, että vauva on nukkunut paljon paremmin yöt sen jälkeen kun imetyksen lopetin. Kerran yössä olen antanut pullosta maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja seawind:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Hei mä haluun kans ne kuukautiset heti tänne :wave:
Tyttö on jo 8kk eikä niitä vaan kuulu.. (ja en siis raskaanakaan valitettavasti ole)
Eli vinkkejä tänne myös, miten ne sais alkamaan :wave: :D
Onkos sulla imetyksen lopettamisesta kuinka pitkä aika :) ?
Mua kiinnostaa tällä hetkellä kovasti, miten pian imetyksen loputtua kierto on palautunut.... Meillä kun tuo maitobaarin sulkeminen on vasta ihan tuore juttu.

Pakko muuten sanoa aiheen vierestä, että vauva on nukkunut paljon paremmin yöt sen jälkeen kun imetyksen lopetin. Kerran yössä olen antanut pullosta maitoa.
No mä imetän vieläkin :D Et eipä taida olla musta paljoa apua :ashamed:
Pojat olivat n.4 1/2 ja 6kk ikäiset kun mulla kuukautiset alkoivat, vaikka siis silloinkin imetin vielä..
Nyt siis tyttö jo yli 8kk, eikä oo vielä alkaneet. Syö kyllä tissii tosi usein et voi siitä johtua. Tosin niin teki kyllä keskimmäinenkin.

Yhteistyössä