Mitenkäs pitäisi suhtautua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Alkaa jo tosissaan ottamaan pattiin... Mutta selvitettään tilannetta hieman ensin

Muutettiin tähän noin vuosi sitten. Talossa asuu muitakin lapsia. Mikä olikin hieno juttu. Meidän muksut on 5 tyttö ja 8 v poika.

Yksi talon lapsista on myös 8 v tyttö. Tämä tyttö sitten näyttää tuovan ongelmia. Uhkailee lyömisellä toisinaan on lyönytkin kepillä jne. Nimittelee jne... Viime kesänä oli tuonut puukon ulos. Naapuri oli siihen puuttunut ja vienyt puukon tytön äidille. Jota asia ei ollut millään muotoa hetkauttanut.

Tytön äiti on muutenkin välinpitämätön tytön käyttäytymisen suhteen Joten itse olen pysynyt kaukana kyseisestä henkilöstä.

Viime kesänä lapset tulivat monta kertaa sisään kesken leikkien sanoen että kyseessä oleva tyttö oli uhkailut turpaan lyömisellä jne. Yhden kerran satuin sitten parvekkeella kuulemaan kun meidän tyttöä uhkasi turpaan vetää. Siihen puutuin sen verran että sanoin ettei tuollalailla saa sanoa kenellekkään.

Hieman myöhemmin tyttö oli äitinsä kanssa ovemme takana ja äiti erittäin äkäiseen tivasi miulta mitä olin mennyt kovistelemaan heidän tyttöään. Selitin tilanteen äidille joka pitkän aikaa tivasi asiaa tytöltään joka monen kieltämisen jälkeen myönsi asian. Oli muuten vähän inhoittava tilanne seisoa siinä oven välissä kuuntelemassa äidin ja tyttären kinastelua.

Silloin kun kyseinen tyttö ei ole kotona leikit ulkona muiden lasten kanssa sujuu erittäin hyvin. Sanomista ei ole kertaakaan ollut.

Itse olen yrittänyt parhaani mukaan opettaa omille lapsille ettei ketään saa haukkua uhkailla tai lyödä. Ja ei missään nimessä saa lähteä mukaan toisten hölmöilyyn. Mielummin sitten lähtee tilanteesta pois.

Joten tilanne on nyt sellainen että poikani etenkin tulee ulkoa sisään jos tämä tyttö tulee ulos. Koska on oppinut jo että tämä tyttö saa käännetyksi pihan muut lapset kiusaamaan meidän poikaa. Kaikki pihassa ovat tyttöjä.

Toisinaan tullaan meidän lapsia syyttämään kiusan teosta. Sillon keskustelen asiasta lasteni kanssa ja jos ilmenee että he ovat jotain tehneet käymme yhdessä anteeksi pyytämässä.

Mutta teenkö nyt omia lapsiani kohtaan väärin kun en juokse toisten vanhempien ovilla. Ja lapseni eivät tee sitä. Vaikka muiden lapset seisoo jatkuvasti meidän oven takana. Ja usemiten selviää että lapsiamme syytetään turhasta.

Etenkin tämän yhden tytön äidille on ihan turha puhua se on huomattu muidenkin vanhempien osalta jo...

Anteeksi piiiitkä poukkoileva kirjoitus... Mutta alkaa jo harmittamaan etenkin pojan osalta. Talvella ulkoilua omassa pihassa ei niin paljoa ole ollutkaan mutta kun kesä tulee sama tyyli varmaan taas jatkuu

Kiitos mahdollisuudesta vuodattaa...

Vaikea neuvoa, kun ei ole kuullut toisen versiota tarinasta.
Voihan äiti kuitenkin yrittää selvittää näitä asioita tyttärensä kanssa, vaikkei sitä teidän, naapureiden kuullen teekkään...
Jos ihan vaan ahkerasti, joka kerta kertoisitte sille äidille. Tai jos lapset menisivät kertomaan.

Mä saattaisin olla ärsyttävä ja käydä joka asiasta sanomassa tälle äidille. Josko "juoruilu" alkais v*tuttaa niin, että puuttuis viimein tyttärensä käytökseen. Ei tollanen ole mukavaa ja koko pihan lapset kärsii tollasesta..

Kyllä mäkin kävisin sanomassa tytön äidille. Ei tuollainen lapsi saa hallita koko pihaa käytöksellään. Mutta riippuu tietysti äidistä - joillekin ihmisille on ihan turha mennä sanomaan yhtään mistään, kokemusta on.

Jaahas, näitä äitejä jotka ei voi myöntää että heidän lapsensa osaa olla todellinen tyranni ja pirttihirmu. En antaisi olla omieni tuollaisen kanssa tekemisissä koska kuka aikuinenkaan kuuntelisi jatkuvaa uhkailua ja eläisi pelko persiin alla tirvaseeko se vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Jaahas, näitä äitejä jotka ei voi myöntää että heidän lapsensa osaa olla todellinen tyranni ja pirttihirmu. En antaisi olla omieni tuollaisen kanssa tekemisissä koska kuka aikuinenkaan kuuntelisi jatkuvaa uhkailua ja eläisi pelko persiin alla tirvaseeko se vai ei.

No meillä muksut tulee vapaaehtosesti sisälle. Kun eivät tahdo kuunnella moista.

Yhteistyössä