Mitenkäs elo sujuu teillä, joilla on lapsilla n. 2 vuotta ikäeroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä ekalla ja tokalla huimat 5 vuotta ja nyt olis tulossa tokalle ja kolmannelle vähän reilu 2 vuotta. Hirvittää, mitenkähän sujuu... 2-vuotiaalla uhma ja vauva vaatii veronsa. Esikoinen aloittaa koulun ja ja ja....

Oikein hyvin on sujunut, lapset on nyt 2 ja 4, ja heillä on ikäeroa 2 vuotta 2 viikkoa. Koti ei ehkä ollut kuopuksen vauva-aikana niin siiti mitä yleensä, mutta asiat oli laitettava tärkeysjärjestykseen.
Esikoinen on ollut helppo ja omatoiminen, kuopus oli helppo vauva, eikä ollut muita lapsia, joten sen suhteen pääsin kai helpolla (toisaalta, olen hoitanut heidät alusta saakka yksin).

Mun poika on 3,5 v ja tyttö 1,5 v. Välillä vituttaa, välillä ei. :D
Aluksi oli melko helppoa kun vauva vaan söi ja nukkui. Nuoremman eroahdistusvaihe oli aika rankka, tyttö vaati syliä koko ajan ja piti kuitenkin poikakin huomioida. Nyt kun nuo on isompia, niistä on valtavasti seuraa toisilleen. =) Leikit vaan paranee koko ajan, noilla on ihan omat jutut jo. :heart:

Mä olen sitä mieltä että tuo 2v on juuri meille sopiva. :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mun nuorimmaisilla ikäeroa 1v7kk ja kivasti mennyt alussa kunnon häsläystä mut nyt jo kunnon leikkikavereita 1v10kk ja 3v 6kk

Joo tuota alun häsläystä mä eniten jännitänkin. Ja esikoisella on harrastuksia 2 kertaa viikossa, joten kuskauksia tulee... miehellä kun pitkiä työpäiviä, niin ei pääse siihen avuksi kuin harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun nuorimmaisilla ikäeroa 1v7kk ja kivasti mennyt alussa kunnon häsläystä mut nyt jo kunnon leikkikavereita 1v10kk ja 3v 6kk

Joo tuota alun häsläystä mä eniten jännitänkin. Ja esikoisella on harrastuksia 2 kertaa viikossa, joten kuskauksia tulee... miehellä kun pitkiä työpäiviä, niin ei pääse siihen avuksi kuin harvoin.

siis mä oli ap :D . Ja mustasukkaisuutta varmasti tulee. On mustasukkainen tuolle isosiskollekkin!

Hyvin on sujunut, tosin vauva vasta 2kk. Kämppä tosiaan on vähän sen näkönen että ei tänne vieraita viitti pyytää, mutta sehän ei ole tärkeintä että kämppä kiiltää.
Täällä esikolla on uhmis ja asiat hoidetaan yleensä vaikeimman kautta, sisälle menot ja ulos menot on ihan kauheita, varsinkin kun asutaan kerrostalossa missä ei ´hissiä ja ylimmässä kerroksessa.
Ja kun vauva valvottaa yöt niin itse ei ole ihan virkeimillään viihyttämässä esikoista, mutta toisaalta päivällä on aikaa esikoiselle aikaa kun vauva nukkuu silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olihan se juu kun 2 vaippapeppua talossa ja vanhin 5v joka kyllä oli pikku apulainen ja saatto hakee vaippaa ym oikeastaan en juuri tuosta ajasta muista mitään mustasukkasuutta ei keskimmäisellä heti ollut mutta 3-4kk päästä alko oleen vauvan sängyssä ja heitteleen leluilla.
esikolla ja keskimmäisellä ikäeroa 2v8kk ja se oli jopa parempi väli ja kun tuo esikko on ollut aina reipas ja kiltti toisin se oli huomattavasti mustasukkasempi kun oli " kauemmin ollut" yksin ja pissaili nurkkiin ja vaatehuoneeseen vaikka päiväkuiva oli 2v2kk ikäisenä

Meillä ikäero 1v7kk, nyt esikoinen on 2v2kk ja kuopus 7kk. Tässähän se reilu puoli vuotta on mennyt, joten-kuten :D Minusta arki on ollut yllättävän haastava, muttei kuitenkaan mahdoton. Väsymystä on, kuopus on huono nukkumaan, mutta kyllä sitä jaksaa, kunhan asennoitu oikein. Nyt kun kuopuskin on lähtenyt liikkeelle, niin pojat viihtyvät jo hyvin keskenään ja itselle jääpi silloin-tällöin hetki aikaa =) Tai noh, se aika menee yleensä siivomiseen, alkaa toi kämppäkin pysyä perussiistinä ;)
Meilläkin käytään esikoisen kanssa kerhossa ja muskarissa. Ei mitään ongelmaa, hyvin toi vauva siinä mukana menee =)

Meillä esikoisen ja keskimmäisen ikäero 1.5v ja keskimmäisen ja nuorimman 2v. Hyvin vauva ja taaperoaika meni, ehkä oli sitten ns helpot lapset =) Mies joutui työnsä vuoksi reissaamaan ulkomailla tuolloin aika paljon ja olin lasten kanssa yksin, mutta kun suunnittelin meille paljon päiväohjelmaa, kaverikyläilyä, niin ei tuntunut, että seinät kaatuisivat päälle...

Nyt lapset jo koululaisia, leikkivät, pelaavat ja ulkoilevat paljon keskenään. Aina löytyy kaveri leikkiin, tappeluun tai kinaamiseen =)

Pyöritystähän tuo on ollunna. Nyt alkaa helpottaan pikkuhiljaa kun kuopuskin täyttää jo neljä. Ykkönen oli 5v kun tuli kakkonen, kakkonen 1,9v kun tuli kolmonen ja kolmonen kans 1,9v kun tuli nelonen.
Noilla kolmella nuorimmalla leikit menee melkoisen hyvin yksiin, ainakin toistaiseksi... (olikohan virhe sanoa ääneen ;-) )

Oikein hienosti sujuu. Päivittäin purevat toisiaan, kiskovat tukasta ja muutenkin tappelevat aamusta iltaan :whistle:
No jos rehellisiä ollaan niin kyllä he nätisti keskenään myös leikkivät, halailee ja pussaa =)

Loistavasti,on ollut juuri optimaalinen ikäero meille,kaikinpuolin.Nyt nuo 2 ja 4 vuotiaat riiviöt rakastavat toisiaan niin tulisesti välillä,että tarvitaan välillä äitiä väliin,mutta ovat kyllä niin tyytyväisiä toisensa seuraan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Pojalla ja tytöllä ikäeroa 2 vuotta....ja välillä se jopa sujuu :D
selvää leikin alkua ollut jo jonkin aikaa tyypeillä ;)

meillä myös näin.2v1kk ikäero tytöillä, eli tulevat nyt 3v ja 1v..
ei pahemmin isompi ole pienempää kiusannut, aikaa sille ei vaan meinaa aina löytyä niin paljon kun pitäis :ashamed: tuo pienempi vie vielä niin aikaa ja on vähän sellainen äitin-tyttö..
mutta hyvin on mennyt ja alkaa varmasti paremmin menemään kun voivat jo alkaa jotain keskenään tehdä

Yhteistyössä