mitenkä kauan pidätte tumppuja vauvan käsissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole koskaan tumppuja pitänyt lasteni käsissä, kynnet olen heiltä leikannut heti sairaalasta kotiuduttuamme jotteivat ole päässeet raapimaan nassuaan (tulehduksia ei ole tullut.

En käyttänyt tumppuja muuten paitsi ulkoillessamme. Eikä tuo nyt minusta mitenkään ihmeemmin itseään raapinut. On minusta outoa pitää lapsella käsineitä viikko tolkulla..

Meillä pidettiin melko kauan, melkein 1,5 kk asti (ei toki koko ajan!), kun neitille tuli leikkaamisesta huolimatta helposti raapaisuja. Niin ja pikkuisella oli muutenkin viileähköt kätöset, niin tumput lämmittivät myös. Hyvin on oppinut tarttumaan ja ottamaan ja kontrolloimaan käsiään, vaikka noinkin pitkään pidettiin.

Meidän pojulla on vieläkin tumput, poika on nyt 8 kk. Syynä on se, että hän tykkää väsyneenä raapia kasvojaan, korviaan, päätään... kynsiä on leikattava jatkuvasti. Siitä huolimatta ilman tumppuja tulee verisiä naarmuja. Tumput on päällä vain nukkumaan käydessä. Jos on tarpeeksi väsynyt, ei enää ota niitä itse pois.

niitä tumppuja voi pitää niin kauan kun kokee tarpeelliseksi :)
Meillä oli talvivauva ja pakkasta oli "riittävästi" niin tuli pidettyä tumppua ja myssyä yms. niin kuin itse parhaakseni näin. (ei raapimis syistä) Tosin siitäkin tällä palstalla tuli haukut...
Mutta mun mielestä äiti kyllä tietää :) Vaikka niitä vertailukohtia haetaankin...

Yhteistyössä