Mitenhän tässä nyt sit tekis... koira asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
meidän sakemanni alkoi muutama päivä sitten ontumaan, ja se eilen illasta paheni yhtäkkiä. Päivystävä eläinlääkäri oli sitä mieltä, että on kuvattava tänään.
Mulla on aika varattuna, mutta en nyt ole varma onko siihen sittenkään syytä, kun ei tuo tänään olekaan enää ontunut. Liekö sitten illan ja yön täyslepo ja kipulääke auttanut vai mikä.
Toisaalta tuntuu tyhmältä viedä täysin terveen oloinen koira lääkäriin, mutta sitten taas mietityttä jos ontuminen alkaisikin yhtäkkiä uudestaan. sitten harmittaa, jos en käytä.

Kumpi tässä nyt on järkevämpää teidän mielestä, katsoa alkaako vielä ontumaan, ja mennä sitten lääkäriin jos alkaa, vai mennä, vaikka nyt ei mitään vaivaa näytä olevan.

Minkä ikäinen koira? Minä varmaan odottaisin että alkaako uudestaan. Soita eläinlääkärille ja kysy hänen mielipidetää. Jos se on useamman päivän ontunu, niin ehkä kannattaa käyttää.

mä käyttäisin. sieltä voi löytyä jotain joka kaipaa hoitoa.

meidän collie poika alkoi ontumaan 3v sitten. mitään ei löytynyt vaikka kattavia testejä tehtiin ja kuvia otettiin useemmankin kerran. mutta nykyään sillä on kipulääkkeet valmiina kotona jos alkaa kipuilla.

alle vuoden ikäinen pentu. Missään vaiheessa ei ole aristanut käsitellessä, eikä näkynyt tai tuntunut mitään.

Ohejiden mukaan annoin primadylia 100mg, vaikuttaa mielestäni pitkään.
Ainakin kun jäi auton alle riitti lääkkeenotto 2xvuorokaudessa.

on tutkittu tassut ja koko jalka moneen kertaan, ei löydu yhtään mitään.

tota mä just mietin, että nyt koira vaikuttaa terveeltä, mutta sitten jos onkin jotain ja tulee myöhemmin ilmi entistä pahempana, niin se on mun omaa syytäni silloin.

Saksanpaimenkoirien rotuominaisuus lienee kuitenkin korkea kipukynnys ja tavallista lienee, että kipua peitellään näkymästä omaltakin väeltä niin pitkälle kuin mahdollista.

Lääke varmasti vaikuttaa vielä siten että kipukynnys ei ylity tai koira pystyy kivun kätevästi peittämään.

Jos haluat varman päälle pelata, ettei esim. nivelissä, lihaksissa ole mitään, niin pitäsi toki varmuudeksi kuvauttaa, mutta itsehän vain voit sen arvioida. Riippuu vähän koiran tarkoituksestakin, kuinka herkästi asioihin reagoidaan.

jos jotakin kiinnostaa, niin käytiin kuitenkin kuvattavana.
Kuvissa ei näkynyt mitään, mutta kuitenkin reilusti aristi kummankin etujalan kyynärpäätä.
Nyt parin viikon lepo ja tarvittaessa kipulääkettä.

Yhteistyössä