Mitenhän isättömyys vaikuttaa mun lapsiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Kuinka usein sit lapset näkee isäänsä?
Ja kyllä sä musta oot hyvä mutsi =)

Joka2 vkl, välimatkaa ei hirveesti ole, mahdollisuus olis nähdä useamminkin, mutta en jaksa enää exälle asiasta mäkättää. Ja jos mun vapaa-aika on hieman kyseenalaista, lasten kanssa viettämäni aika ei ole. Ja satunnaisia "oon maailman paskin äiti"-hetkiä, pidän itseäni hyvänä äitinä.

Ja vaikka en sun lasten nimistä tykkää, et säkään paskemmalta vaikuta

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
jäin miettii tota et ku sun pennuillas on noin rakastavaiset välit veljees, isääs ni voipi jopa olla et se korvais sen isän?????? tuskin mitään traumaa ton takia just ainakaan miehistä tulee????? voi sit tietty olla et jotain häikkää lastes ajatuksissa suhteessa mieheen tulee olee........ en tiiä sit tarkemmin minkälaisia mut kyl musta kaikki epä-normi jättää jälkensä lapseen :flower:

Tunge sä provo nyt se ***** päähäsi ja pakene vuorille!

jäin miettii tota et ku sun pennuillas on noin rakastavaiset välit veljees, isääs ni voipi jopa olla et se korvais sen isän?????? tuskin mitään traumaa ton takia just ainakaan miehistä tulee????? voi sit tietty olla et jotain häikkää lastes ajatuksissa suhteessa mieheen tulee olee........ en tiiä sit tarkemmin minkälaisia mut kyl musta kaikki epä-normi jättää jälkensä lapseen :flower:

En mä halua, että kukaan korvaa niiden oikeaa isää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kuinka usein sit lapset näkee isäänsä?
Ja kyllä sä musta oot hyvä mutsi =)

Joka2 vkl, välimatkaa ei hirveesti ole, mahdollisuus olis nähdä useamminkin, mutta en jaksa enää exälle asiasta mäkättää. Ja jos mun vapaa-aika on hieman kyseenalaista, lasten kanssa viettämäni aika ei ole. Ja satunnaisia "oon maailman paskin äiti"-hetkiä, pidän itseäni hyvänä äitinä.

Ja vaikka en sun lasten nimistä tykkää, et säkään paskemmalta vaikuta

:hug:

Mä tykkään susta,vaikka aikoinaan oltiin aina napit vastakkain :hug: :D

Meillä melko smanlainen tilanne, paitsi että lapsi käy vain 1xkk isällään. Kyllähän se jonkin jäljen lapseen jättää varmasti, vaikka onkin rakastava ja osallistuva pappa elämässä mukana. Jättää sen takia, että lapsi ei ole koskaan sopeutunut siihen, että saa olla isällään vain sen 2vrk/kk. Lapsi haluaisi enemmän ja isästä ei ole antamaan enempää :(. Itse oli alle 10v, kun oma isäni kuoli ja se kyllä jätti suuret jäljet muhun. Onneksi äiti löysi ihanan miehen itselleen muutaman vuoden päästä isäni kuolemasta ja minäkin sain sitten uuden isän. Ei se alkuperäistä korvannut, mutta oli mies, malli ja lopulta kaikkien taisteluiden jälkeen myös isä mulle ja nylyään pappa mun lapselle.

Sä oot tosi törkee mulle aina :kieh: EI SULLA OO OIKEUTTA SANOO NOI!!! Ei tollein tartte koittaa toisten juttuihin puuttua..... tajua jo sä et oo kuningartar et es prinsessa

En mä halua, että kukaan korvaa niiden oikeaa isää.

joo se on hienoo... mut itte aattelen mies-sukupuolta yleensäkki= et hyvin saavat tos olla tekemisissä isäs ja veljes kans ja se tulee varmasti olee aarre niitte elämäsä

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Meillä melko smanlainen tilanne, paitsi että lapsi käy vain 1xkk isällään. Kyllähän se jonkin jäljen lapseen jättää varmasti, vaikka onkin rakastava ja osallistuva pappa elämässä mukana. Jättää sen takia, että lapsi ei ole koskaan sopeutunut siihen, että saa olla isällään vain sen 2vrk/kk. Lapsi haluaisi enemmän ja isästä ei ole antamaan enempää :(. Itse oli alle 10v, kun oma isäni kuoli ja se kyllä jätti suuret jäljet muhun. Onneksi äiti löysi ihanan miehen itselleen muutaman vuoden päästä isäni kuolemasta ja minäkin sain sitten uuden isän. Ei se alkuperäistä korvannut, mutta oli mies, malli ja lopulta kaikkien taisteluiden jälkeen myös isä mulle ja nylyään pappa mun lapselle.

Meilläkin kuopus varsinkin halusi olla enemmän isänsä kanssa tekemisissä, ja soitteli ja kyseli pääseekö yöksi/käymään? Hyvin harvoin ylimääräinen sopi, eikä kuopus ole enää kysellyt, exän mielestä se on merkki kuopuksen kypsyydestä, ja siitä, että ymmärtää asian. :headwall: :o

Sä oot tosi törkee mulle aina :kieh: EI SULLA OO OIKEUTTA SANOO NOI!!! Ei tollein tartte koittaa toisten juttuihin puuttua..... tajua jo sä et oo kuningartar et es prinsessa

Oonhan Kuningatar ja mun lapsilla on prinsessanimet :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Oon nähny isää aina satunnaisesti, eikä se oo ollu kauhea iso osa arkea.. En voi sanoa, että olis mitään traumoja, tuntuu vaan siltä, että mulla ei ole isää. Siis on outoa kuvitella elämää, jossa olisi kaksi vanhempaa. Ehkä sitä vähän sureekin ja toivoo, että isä olisi ollut parempi isä ja ottanut meidän elämään osaa.

Eikö tämä mitenkään vaikuta tulevaan parisuhteeseesi?

On kai aivan turha tulla kenenkään sanomaan ettei vaikuttaisi.

En mä kyllä oikeesti edes usko, että lapset jotain traumoja sais, niillä on meneillään hyvä lapsuus. Toki toivoisin, että ex olis enemmän heidän kanssa tekemisis.

Ei ehkä traumoja, vaan silti se jotenkin vaikuttaa. Miksi kaikki aina niin kovasti etsivät hyväksyntää ja oikeutusta. Lapset kokevat sen mitä kokevat. Aikuisena viimeistään ehkä osavat kertoa tunteensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Ei ehkä traumoja, vaan silti se jotenkin vaikuttaa. Miksi kaikki aina niin kovasti etsivät hyväksyntää ja oikeutusta. Lapset kokevat sen mitä kokevat. Aikuisena viimeistään ehkä osavat kertoa tunteensa.

Tottakai vaikuttaa, enhän niin oo väittänytkään. Mutta toivon, että hyväksyntää heidän ei tarvitse mistään lähteä hakemaan, vaan että olen onnistunut kasvattamaan heistä vahvoja yksilöitä.

Ei munkaan likka muista sitä aikaa kun oltiin isänsä kanssa yhdessä, mutta likka kyllä näkee isäänsä usiemmin kuin jokatoinen viikonloppu. Likka on yleensä kolmena yönä viikossa isällään.

No voi perseen suti |O Mun kakaroilla on sitten elämä mennyt jo alusta lähtien päin helvettiä. Ei ole olleet isien :attn: siis eri isät!! kanssa tekemisissä ollenkaan. Tai toinen on sen verran että on mielensä pahoittanut. Poikareppanat eivät ole oikeastaan missään tekemisissä minun isäni kanssa, koska en ole itsekään. Minulla ei ole koskaan ollut isää, ja nyt pojilla sama tilanne.
Toisaalta olenhan itsekin selvinnyt elämästä ilman päälääkäriä/vankilaa/päihteitä, joten voi olla että pojistakin kasvaa kunnon ihmisiä. Erityisesti koska heillä on rakastava äiti, sellaista minulla ei ollut.

Meillä opettaja kun kertoi omia kokemuksiaan, sanoi että on ollut lasten psykiatrisella osastolla töissä, heistä kaikki yhtä lukuunottamatta oli yh-äitien poikia. Painottaa tosi paljon sitä että lapsien on saada miehen ja naisen malli. Itse olen elänyt ilman isää ja enpä nyt alkas allekirjotteleen.

Yhteistyössä