Mitenhän isättömyys vaikuttaa mun lapsiin..

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Tai siis se, että ex ei asu meidän kanssa, ja lapset ei mitemkään muista aikaa, kun vielä yhdessä oltiin. Isä on aina ollut vain joku, jonka luona käydään 2krt/kk.

Mun veli, toisen lapsen kummisetä on se, jolle soitetaan, kun äiti ei osaa 5lk fysiikan ja matikan tehtäviä :D :ashamed: |O Hänen kanssaan lapset muutenkin viettää aikaa. Ja sitten mun ihana isä, joka vie lapsia metsään retkelle, ja rahentaa puumajaa. Eli miehenmallia on, mutta luulen, että suhde omaan isään on jäänyt aika etäiseksi.

Jääköhän noille jotain perustavaa laatua olevia traumoja, vai ovatko vain tottuneet/kasvaneet siihen, että isä ei läsnä arjessa. Selvinnee sitten, kun ovat aikuisia, ja voidaan asiasta puhua :)

Eiköhän se tosiaan sitten selviä, kun kertovat aikuisena, millaisena lapsuutensa kokivat.
(Lähettävät terapialaskut sitten sinulle... :whistle: )

Ei vaan.
Yhtälailla ja pahemmin lapsi voi traumatisoitua huonossa isäsuhteessa. Arjessa mukana oleva isä ei aina ole se paras vaihtoehto lapselle, joskus jopa huonoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira:
Minä olen asunut ihan "ehjässä" perheessä, ja silti on "traumoja" enemmän kuin laki sallii.

Ehkä ei ollut hyvät vanhemmat? Jos oli hyvät vanhemmat ja silti traumoja niin ehkä sinulla joku mielensairaus?

Kyllä siitä silti jonkilaiset arvet jää, vaikka elämä on nyt hyvin. Ja niin kuin se inhimillisen tekijän dokkari, käytösmallit saadaan kuitenkin lapsuudesta. Oli perhemalli mikä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Kyllä siitä silti jonkilaiset arvet jää, vaikka elämä on nyt hyvin. Ja niin kuin se inhimillisen tekijän dokkari, käytösmallit saadaan kuitenkin lapsuudesta. Oli perhemalli mikä hyvänsä.

Miksi jää, ja minkälaiset? Ja mä ainakin luulen, ja vakaasti uskon, että mun lapset saa oikein hyvän mallin elolleen ja ololleen.

Oon nähny isää aina satunnaisesti, eikä se oo ollu kauhea iso osa arkea.. En voi sanoa, että olis mitään traumoja, tuntuu vaan siltä, että mulla ei ole isää. Siis on outoa kuvitella elämää, jossa olisi kaksi vanhempaa. Ehkä sitä vähän sureekin ja toivoo, että isä olisi ollut parempi isä ja ottanut meidän elämään osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mia:

Miksi jää, ja minkälaiset? Ja mä ainakin luulen, ja vakaasti uskon, että mun lapset saa oikein hyvän mallin elolleen ja ololleen.

Jäädään odottamaan, mitä he kirjoittavat Kodin kuvalehden sydämen kyllyydestä palstalla lapsuudestaan vuosikymmenien päästä.

Jokaisella vanhempien sukupolvella on velvollisuus aiheuttaa jonkinlaisia traumoja lapsilleen, halusi tai ei, yritti tai oli yrittämättä. Aina on jotakin, mikä ei oikein toimi ja mitä ei ymmärretä. Vääjäämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
etkö tunne ketään, joka on kasvanut vain äitinsä kanssa? Kyl mä vaan tunnen niin miehiä kuin naisia ja enpä väittäisi mitenkään traumatisoituneeksi.

En, kaveripiiriin ei kuulu, eikä ole kuulunut, yhtään yksinhuoltajan kasvattamaa lasta.

Mä tunnen yhden...ja hänellä pyyhkii kaikin puolin hyvin. Hän on homo, mutta sillä tuskin on tekemistä isättömyyden kanssa.

Eikun hei, tunnen toisenkin...naisen. Hän on asiasta katkera eikä pyyhi muutenkaan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mitäs jos mä sittenkin hankkisin sen kolmannen lapsen,kun eihän noi traumoja siitä saa vaikka asuttaisiin erillään? :whistle:

Ootsä oikeesti muuttamassa sielt jonnekki muka!? Sä oon viimeset puol vuotta ainaki vikissy,et muutan ja erotaan ym... Mut siellä sä ukkos kanssa vieläkin oot ja tilailet raskaustestejä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiira:
Minä olen asunut ihan "ehjässä" perheessä, ja silti on "traumoja" enemmän kuin laki sallii.

Ehkä ei ollut hyvät vanhemmat? Jos oli hyvät vanhemmat ja silti traumoja niin ehkä sinulla joku mielensairaus?

Ei ollut hyvät vanhemmat. Henkistä & fyysistä väkivaltaa paljon. Enkä usko, että minulla on mielisairautta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
Mitäs jos mä sittenkin hankkisin sen kolmannen lapsen,kun eihän noi traumoja siitä saa vaikka asuttaisiin erillään? :whistle:

Ootsä oikeesti muuttamassa sielt jonnekki muka!? Sä oon viimeset puol vuotta ainaki vikissy,et muutan ja erotaan ym... Mut siellä sä ukkos kanssa vieläkin oot ja tilailet raskaustestejä :whistle:

Niin mut kun mä muutan ja satun olemaan raskaana,niin eihän siinä ole mitään väärää,eihän :saint:

Niin mut kun mä muutan ja satun olemaan raskaana,niin eihän siinä ole mitään väärää,eihän :saint:

Siis oot muuttamassa muka oikeesti? Ja oot jo raskaana? Noh,onnea :flower: :D

Siis oot muuttamassa muka oikeesti? Ja oot jo raskaana? Noh,onnea :flower: :D

En mä raskaana ole,vielä ;)
Pitää 2 vk päästä testailla uudelleen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä kyllä oikeesti edes usko, että lapset jotain traumoja sais, niillä on meneillään hyvä lapsuus. Toki toivoisin, että ex olis enemmän heidän kanssa tekemisis.

Kuinka usein sit lapset näkee isäänsä?
Ja kyllä sä musta oot hyvä mutsi =)

jäin miettii tota et ku sun pennuillas on noin rakastavaiset välit veljees, isääs ni voipi jopa olla et se korvais sen isän?????? tuskin mitään traumaa ton takia just ainakaan miehistä tulee????? voi sit tietty olla et jotain häikkää lastes ajatuksissa suhteessa mieheen tulee olee........ en tiiä sit tarkemmin minkälaisia mut kyl musta kaikki epä-normi jättää jälkensä lapseen :flower:

Yhteistyössä