Mitenhän sitä voi olla niin tyhmä ja pettää

  • Viestiketjun aloittaja aina muutoin mustana mutta nyt ei
  • Ensimmäinen viesti
aina muutoin mustana mutta nyt ei
Kaikki romahti. Olihan se odotettavissa että joskushan ne asiat julki tulee kumminkin. Vuosia sitten jo tapahtuneet asiat kertoi miehelleni hyvä ystäväni eilen, jolle olin puhunut kaikki, ihan kaikki. Saatte mollata, ei tunnu enää missään, on niin paha olo ettei ikinä olisi voinut kuvitellakaan tällaista. Ihan kuin unta, toivoo vaan että mies tulisi ovesta niinkuin joka päivä töiden jälkeen, eilisen jälkeen ei tullut, löi luurin korvaan, sanoi että tappaa itsensä. Kolme tuntia ja hän tulee kotiin vaihtamaan vaatteet ja menee isäni luo ja on siellä viikonlopun. Minulle ei ole suostunut puhumaan, mutta kaverini sai puhuttua mieheni kanssa ja perhetyöntekijät ja heidän kauttaan mies suostuu tulemaan maanantaina saman pöydän ääreen ja on viestissä sanonut rakastavansa haluavansa selvittää asioita. Oma pelkoni on joutua muuttamaan uudesta talosta jos ero tulee ja lapset, miten ne jaksaa. Itkua, valvomista, nälkää, kun ei ruoka maistu ja suu ja kurkku on niin kuiva että tuntuu että tukehdun ja kaiken päälle kiusana vielä hirveä yskä ja nuha. Kaikki kaatuu...
 
Niih.

Miestäsi varmaan tulee harmittamaan se vielä enemmän että et ole varsinaisesti pahoillasi siitä että *teit sen* vaan sen tekemisen seuraamuksista :
Kannattaa pohtia ja harkita tarkkaan mitä sanamuotoja tulet käyttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en osaa sanoa yhtään mitään. Tekisi tietty näsäviistastella, mutta ketäpä se hyödyttäisi?
Miksi ihmeessä "ystäväsi" päätti nyt kertoa vanhoja juttuja miehellesi?
Miksi lainausmerkit?

Tiedän kyllä miksi mutta kysyn sinulta.

Naisille monta kertaa se ystävä tuntuu olevan se joka valehtelee sinun puolestasi myös ja peittelee jälkiä ja on diplomaattisesti hiljaa vieressä kun teet väärin ?

 
niin no mä en sano muuta ku et tollaiset jutut paljastuu aina,tavalla tai toisella...!!
paska olo varmasti sulla.
mutta miehes sentään on valmis kekskustelemaan asiasta.
mä en edes keskustelis vaan pakkaisin tavarani välittömästi.
 
Tosi typerää ystävältäsi, ja vanhoja juttuja vielä kaivella. Tuo on lupaavaa, että miehesi on sanonut haluavansa selvittää asia, joten panosta siihen todella, pyydä anteeksi, kadu tekoasi ja vanno ikuista uskollisuutta tästä eteenpäin.

Älä vaan mene sanomaan, että pelkäät joutuvasi muuttamaan pois uudesta kodistasi, ei anna kovin rakastavaa kuvaa..

Turha on viisastella jälkikäteen, ja mielestäni on tosi turhaa ystävältäsi ollut tuottaa tuskaa perheellesi asialla, jolle ei enää mitään mahda. Ainakin itse toivoisin, että jos mieheni joskus tekisi temput mulle, etten ainakaan sitä koskaan maailmassa saisi tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en osaa sanoa yhtään mitään. Tekisi tietty näsäviistastella, mutta ketäpä se hyödyttäisi?
Miksi ihmeessä "ystäväsi" päätti nyt kertoa vanhoja juttuja miehellesi?
Miksi lainausmerkit?

Tiedän kyllä miksi mutta kysyn sinulta.

Naisille monta kertaa se ystävä tuntuu olevan se joka valehtelee sinun puolestasi myös ja peittelee jälkiä ja on diplomaattisesti hiljaa vieressä kun teet väärin ?
Minun mielestäni myöskään ystävä ei halua toisen perheelle aiheuttaa tuskaa ja eroa. Mitähän hyvää hän ajatteli tästä seuraavan? Itse tiedän vastaavan tapauksen ystäväni perheessä, eikä koskaan maailmassa tulisi mieleenikään asiasta kertoa toiselle osapuolelle. Miksi ihmeessä ? Mulle tulee mieleen "ystävästä" että taisi haluta vain pahaa..
 
ai ystävä
Halaus, on varmasti oikeesti paska olo ja ei helpota se että on täällä haukuttavana.
En hyväksy tekoasi, mutta ei ole minun asia siitä natkuttaa. En kyllä hyväksy ystäväsikään tekoa. Oletko miettinyt mikä hänen tarkoitusperänsä on? Miksi haluaa rikkoa sinun ja miehesi suhteen, kuinka hytötyy siitä? Tätäkin kannattaa miettiä.
 
ap
Mua todellakin hävettää niiiiin paljon, kaduttaa ja vaikka mitä että olen valmis menemään maan alle, en kehtaa katsoa, menen varmaan pitkin seiniä. En siis ole pahoillani vain seuraamuksista vaan ihan kaikesta. Parisuhde on kestänyt 11 v ja aina ollut hyvä ja turvallinen ja "tylsä", olen kai hakenut sitä jännitystä ja jotain "elämää". En saa kaipaamaani hellyyttä vaikka usein olen tuonut ilmi että sitä haluan ja puhunut asioista. Mies on "kuunnellut" tai sitten ei, en tiedä eikö ole välittänyt sillä tavalla vaikka rakastavansa nyt sanookin.

Se miksi "ystävä" kertoi asioista nyt alkoi toissapäivänä siitä että hällä oli oman miehensä kanssa ollut riitaa ja mä kysyin tekstarilla siltä mieheltä että "mitäs mietit" tarkoittaen heidän asioitaan. Ystävä tai yhdessä ovat kääntäneet sen niin että ole yrittänyt iskeä miehen jne. ja halusi sitten kertoa kaiken suuttuneena miehelleni. Olen kuulemma sairas ja tarviisin hoitoa kun ollaan puhuttu kaikesta jutuista ja olen "haaveillut" muista miehistä. Eikö muut koskaan ajattele muita miehiä, että "vois kokeilla". Emmä tiiä, kai mä sit sairas oon, en vaan voi ymmärtää miten yksi viesti voi kaataa koko maailman...
 
ap
Tiedä sitten mitä pikkujouluissa tapahtuu mieheni kohdalla viikonloppuna mutta ainakin on aina sanonut ja sanoi nyt puhelimessa toiselle ystävälleni että voisihan hän kostaa mutta ei halua, ettei ole sellainen. Olen kyllä ajatellut itse että itsehän olen kaiken pahan tehnyt ja olen ansainnut kaiken mikä niskaan kaadetaan. Niin...huorahan minä vaikken maksua ottanutkaan...
 
On totta että miehet eivät ota näitä asioita samallalailla kuin naiset. Esim. ystäväpiirissäni hyväksyttiin pettäminen miehen parhaan kaverin kanssa, mikä minusta tuntuu aivan täysin käsittämättömältä tavalta ajatella miesten keskuudessa.

En hyväksy pettämistä, mutta en myöskään halua jälkikäteen mitään moralisoida. Tältä palstalta saat paljon haukkuja, joten koeta kestää!
 
petetty mies
Kun mietit tilannetta nyt niin mitäs sanot, oliko se pano kaiken tämän arvoista?
Itse olet itsesi tähän kuseen ajanut eikä kaverisi joten älä häntä syytä.

Nyt on hyvää aikaa rypeä itsesäälissä jos siitä vaikka jotain oppisi.
Kokemuksesta voi sanoa että jatkatte suhteessa tai ette niin miehesi ei tule tätä koskaan, EI KOSKAAN unohtamaan.




 
Perheenisä Espoosta
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Niih.
Miestäsi varmaan tulee harmittamaan se vielä enemmän että et ole varsinaisesti pahoillasi siitä että *teit sen* vaan sen tekemisen seuraamuksista :.

Helvetin hyvin sanottu, omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että juuri noin.
Lisäksi tietenkin nämä ovat niitä asioita, mitkä haluaisi kuulla siltä pettäneeltä puolisoltaan eikä joltakin muulta.
Mies todennäköisesti kelailee mielessään kuinka "kaikki" muut ovat tienneet asiasta vaikka kuinka kauan ja häntä on pidetty täysin pellenä.

Alkuperäiselle kirjoittajalle terkkuja, että pysähtyy nyt ihan oikeasti miettimään asiaa ja koettaa sitten jutella asiat kuntoon jos ja kun kerran haluaa ukkonsa kanssa jatkaa vast'edeskin.

Ja ihan tosissaan, siinä kun miettii että olipa paskamainen kaveri kun kertoi, niin on syytä miettiä että kuka se paskiainen oikeasti on ollut ja mistä syystä tässä nyt loppujenlopuksi onkaan syytä olla pahoillaan ja surullinen.

--
http://perheenisa.blogspot.com/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en osaa sanoa yhtään mitään. Tekisi tietty näsäviistastella, mutta ketäpä se hyödyttäisi?
Miksi ihmeessä "ystäväsi" päätti nyt kertoa vanhoja juttuja miehellesi?
Miksi lainausmerkit?

Tiedän kyllä miksi mutta kysyn sinulta.

Naisille monta kertaa se ystävä tuntuu olevan se joka valehtelee sinun puolestasi myös ja peittelee jälkiä ja on diplomaattisesti hiljaa vieressä kun teet väärin ?
Mun mielestä ystävä on hän, joka tietää sinusta kaiken mutta silti pitää sinusta. Eikä heitä hiekkaa silmiin.

 
clivia
Ystävää ei voi syyttää,jokainen ottaa pettäessään riskin että jää kiinni ja kantaa seuraukset ihan itse syyttelemättä muita.Joskus vois miettiä ennenkuin tekee.
 
petetty mies
Alkuperäinen kirjoittaja Perheenisä Espoosta:
Mies todennäköisesti kelailee mielessään kuinka "kaikki" muut ovat tienneet asiasta vaikka kuinka kauan ja häntä on pidetty täysin pellenä.
Eikä edes vain todennäköisesti.
Kokemuksesta voin sanoa että näin tapahtuu. Mies tuntee itsensä täysin nöyryytetyksi ja häpeää tilannetta vaikka häpeällisen teon on tehnyt se kelvoton ämmä.

 
*
Oma pelkoni on joutua muuttamaan uudesta talosta jos ero tulee


No, anteeksi vain, mutta tuo pelkosi kuullostaa hieman kornilta.. Olisit ennemmin huolissasi miehestäsi, jolle ilmeisesti olet kaikki kaikessa ja uhkasi (hölmö) jopa tappaa itsensä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, toivon kuitenkin että kaikki päätyy hyvin.
 

Yhteistyössä