Miten ylipuhua mies..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sovittu mitään kummempia kun lasta alettiin yrittää, en ollut itsekään varma haluanko jäädä kotiin. Esikoisen jälkeen masennuin ja ahdistuin niin pahasti, että töihinpaluu oli oikea ratkaisu, ei olisi pää kestänyt valitettavasti kotona oloa. Pelkäsin käykö tämän toisen kohdalla samoin, mutta ei käynyt (onneksi!!) ja nyt haluaisin jäädä kotiin. Isäntä tekee pitkiä päiviä töissä eikä siksi halua että teen iltatöitä. Mulla alkaa vaihtoehdot loppua. Miksi osa miehistä suostuu että vaimo jää kotiin ja mul on tollanen jääräpää!?! Ei mun palkka vakityössäkään päätä huimaa..

Itse ratkaisin tilanteen menemällä lapseni kanssa TOISEN PERHEEN KOTIIN hoitamaan. Yksityisenä pphna. En siis ota kotiin koskaan muiden lapsia. Uskon että sinäkin voisit tehdä niin?

Tiesithän että joutuisit maksamaan omasta lapsesta myös hoitomaksun vaikka hoidatkin häntä itse?

PPH:n palkat ei taida olla kovin korkeita? Oletko ammatiltasi lastenhoitaja vai pitäisikö sinun kouluttautua siihen ensin? (jos olet saanut koulutuksen niin saat enemmän palkkaa kuin ei koulutettuna)

No ei todellakaan tarvi maksaa omasta mitään hoitomaksuja jos yksityisenä tekee. Päinvastoin, saat kotihoidontuen alle 3 veestä ihan normaalisti AP vaikka muiden lapsia hoidatkin. Mistä ihmeestä tällaista tietoa saa???