Miten ylipuhua mies..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitykkä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitykkä"

Vieras
Mun äitiysvapaa loppuu vuoden lopulla enkä haluaisi palata töihin ja laittaa alle vuoden ikäistä hoitoon. Olen ehdottanut miehelle, että ottaisin hoitolapsia meille muutaman vuoden ajaksi, mutta mies on tätä vastaan. Ei pidä siitä että vieraita lapsia pyörii meillä, varsinkin jos hän sattuu olemaan kipeänä. Luulee myös etten saa oikein mitään palkkaa ko. työstä. Tämä tuntuisi ainoalta vaihtoehdolta jäädä kotiin ja ajatus lapsen hoitoon viemisestä saa mut melkein parkumaan. Miten saisin miehen suostuteltua tähän? Ilman työtä en voi jäädä kun tulot tippuu muuten liikaa. Mies ei yhtään ymmärrä mua ja sitä miks haluaisin pitää lapsen kotona. Hänen mielestä hoitoon vaan, niin ne muutkin tekee... :( Onko mun tosiaan pakko suostua tähän?

Minä vaan varmaan jäisin kotiin hoitamaan niitä hoitolapsia ellei pelkkä hoitovapaa olisi vaihtoehto. En pystyisi myöskään laittamaan niin pientä hoitoon :(.

Musta se on väärin ottaa hoitolapsia vain siksi, että saa jäätyä oman lapsen kanssa kotiin. Siis ei tuntuis kivalta tuoda omaa lasta sellaiseen hoitopaikkaan, mutta sitähän ei tässä tietty kysytty. Teidän näkökulmasta ihan hyvä idea.

Suurin osa pph:sta on ammatissaan just siksi, että sais olla kotona omiensa kanssa. Eivät tee hommaa pidempään, kun palkka on niin paska.

muoks. Ei nyt varmaan suurin osa, mutta moni kuitenkin.

Tiesithän että joutuisit maksamaan omasta lapsesta myös hoitomaksun vaikka hoidatkin häntä itse?

PPH:n palkat ei taida olla kovin korkeita? Oletko ammatiltasi lastenhoitaja vai pitäisikö sinun kouluttautua siihen ensin? (jos olet saanut koulutuksen niin saat enemmän palkkaa kuin ei koulutettuna)

Ei sun ole pakko suostua, mutta en oikein keksi miten saisit miehesi ylipuhuttua. Itsehän miehesi parhaiten tunnet. Suostuttele vaikka jollain? Uhkailu, kiristys, lahjonta, ne toimii miehiinkin.... ;)
Mä en kyllä ihan ymmärrä sitäkään, että ettekö ole jo aikaisemmin puhuneet asiasta, että olisi voinut varautua tilanteeseen paljon aikaisemmin.

Kyllähän näistä asioista pitää puhua ja ottaa kummankin mielipide huomioon. Täytyy ottaa huomioon myös kodin kuluminen hoitolasten aikana ( monet miehet ajattelevat tätä ) tämäkin asia olisi kannattanut keskustella paljon aikaisemmin ja säästää vaikka rahaa.

Minä ymmärrän sinua. Paras ikä taitaa olla noin 2 vuotiailla sopeutua päiväkotiin, Päikyssä olen töissä ihan pienenpien ryhmässä, ollut noin vuoden ja 4 kk. Yleensä alle vuoden ikäiset kyllä sopeutuvat ja "hyväksyvät tilanteen" noloja juttuja on kyllä sattunut kun äiti tai isä tulevat hakemaan, lapsi tarttuu pitkiin hiuksiini kovasti ja vielä vaatteisiinkin ja karjuu, kun on aika lähteä kotiin...: /:x

mikä oot ammatiltas? voisitko tehdä miehen vapaapäivinä keikkatöitä? jos mies ei hoitolapsia halua, kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja tienaamiseen, pph kun ei tosiaan hurjasti tienaa...

Koulutukseltani olen tradenomi. Mies haluaisi siis että menen kunnon työhöni takaisin. Olen ehdottanut iltatöitä mutta ei kelpaa. Ja miten tällaisesta tilanteesta pääsee ratkaisuun johon molemmat ollaan tyytyväisiä kun ollaan näin eri mieltä asioista. Haluaisin edes kokeilla pph:n töitä, eipähän myöhemmin harmita etten yrittänyt. Kyllä töitä ehtii tehdä ja lainoja maksaa vielä seuraavat 35-40 vuotta. Ja on meillä säästöjä, tämä ei kutenkaan ole kuulemma oikea tapa käyttää niitä kun mulla kuitenkin vakityö odottamassa, eri asia jos joutuisin työttömäksi tmv. yllättävää. Apuva...

[QUOTE="äitykkä";27010024]Koulutukseltani olen tradenomi. Mies haluaisi siis että menen kunnon työhöni takaisin. Olen ehdottanut iltatöitä mutta ei kelpaa. Ja miten tällaisesta tilanteesta pääsee ratkaisuun johon molemmat ollaan tyytyväisiä kun ollaan näin eri mieltä asioista. Haluaisin edes kokeilla pph:n töitä, eipähän myöhemmin harmita etten yrittänyt. Kyllä töitä ehtii tehdä ja lainoja maksaa vielä seuraavat 35-40 vuotta. Ja on meillä säästöjä, tämä ei kutenkaan ole kuulemma oikea tapa käyttää niitä kun mulla kuitenkin vakityö odottamassa, eri asia jos joutuisin työttömäksi tmv. yllättävää. Apuva...[/QUOTE]

ei sitä kyllä niin vain pph:ksikaan pääse. Pitäähän siinäkin käydä koulutus. Eri asia jos olisit esim. sairaanhoitaja, silloin ei tarvitse.

Miehen ei tarvitse suostua hoitolapsiin kotonaan, onhan se miehenkin koti. Jos sulla sen sijaan on iltatöitä mahdollisuus saada, niin niihin hakisin vaikka mies olisikin vastaan. Tosin jos työnantaja iltatöissä on eri kuin vakituinen työnantajasi, neuvottele ensin nykyisen työantajasi kanssa käykö heille että olet hoitovapaalla vakituisesta paikastasi ja teet eri firmaan iltatöitä. Vakituista työpaikkaa ei kyllä kannata irtisanoa muutaman vuoden kotihoidon takia minun mielestäni.

Ei tuo mieskään oikein kivalta vaikuta, kun iltatyötkään ei kelpaa. Suorilta tyrmää puolisonsa ehdotukset, niin kuin hänellä olisi päätäntävalta siitä minne ja milloin ja miten vaimonsa menee töihin. Kai nyt vaimollakin on jotakin sanomista omaan elämäänsä?

Olisiko mahdollista löytää sellainen hoitoperhe, jossa voisit hoitaa lapsia perheen luona, ja tuoda oman muksun mukana?

Jos mies ei muuten ala mihinkään päin tippaakaan joustamaan (ymmärrän kyllä jos ei halua niitä muksuja kotiin, mutta muutenkin), niin minä todennäköisesti muuttaisin hemmettiin. Saisi pistää perhepäivähoidon pystyyn tai sitten vaikka jos ei muuta niin elellä tuilla sen aikaa, että lapsi on tarpeeksi vanha hoitoon.

Ei tuo mieskään oikein kivalta vaikuta, kun iltatyötkään ei kelpaa. Suorilta tyrmää puolisonsa ehdotukset, niin kuin hänellä olisi päätäntävalta siitä minne ja milloin ja miten vaimonsa menee töihin. Kai nyt vaimollakin on jotakin sanomista omaan elämäänsä?

Olisiko mahdollista löytää sellainen hoitoperhe, jossa voisit hoitaa lapsia perheen luona, ja tuoda oman muksun mukana?

Jos mies ei muuten ala mihinkään päin tippaakaan joustamaan (ymmärrän kyllä jos ei halua niitä muksuja kotiin, mutta muutenkin), niin minä todennäköisesti muuttaisin hemmettiin. Saisi pistää perhepäivähoidon pystyyn tai sitten vaikka jos ei muuta niin elellä tuilla sen aikaa, että lapsi on tarpeeksi vanha hoitoon.

Vaihtaisit siis ilmeisesti muuten ihan toimivan avioliiton ja perhe-elämän sekä vakituisen työpaikan tuilla kitkuttelevan yh:n elämään muutaman kotihoitovuoden takia? En kyllä ymmärrä tätäkään...

[QUOTE="vieras";27010128]Vaihtaisit siis ilmeisesti muuten ihan toimivan avioliiton ja perhe-elämän sekä vakituisen työpaikan tuilla kitkuttelevan yh:n elämään muutaman kotihoitovuoden takia? En kyllä ymmärrä tätäkään...[/QUOTE]

Vaihtaisin minun elämääni kontrolloivan miehen yksinhuoltajuuteen. Miten se suhde on toimiva, jos toinen sanelee puolisonsa tekemiset? Missä se ilmeisen toimiva avioliitto ja perhe-elämä oli? Huomasitko myös sanan "jos"?

Itse laitoin lapsen hoitoon 1-vuotiaana.

[QUOTE="vieras";27010128]Vaihtaisit siis ilmeisesti muuten ihan toimivan avioliiton ja perhe-elämän sekä vakituisen työpaikan tuilla kitkuttelevan yh:n elämään muutaman kotihoitovuoden takia? En kyllä ymmärrä tätäkään...[/QUOTE]

Jos olisin ap, mulle pelkkä lapsen kotihoito ei olisi syy eroon, vaan määräilevä ja joustamaton mies. Ap on ehdottanut hoitolasten ottamista ja iltatöitä, ja mikään ei kelpaa, paitsi omaan koopäivätyöhän palaaminen. Lisäksi jos itse olisin ap:n tilanteessa, toteaisin varmaan, että mun ja miehen arvomaailmat taitaakin poiketa toisistaan melkoisesti, mikä varmasti johtaa ongelmiin jatkossakin...

Ihan mielenkiinnosta ap, suunnittelitteko ennen lapsen hankkimista ollenkaan aikaa äitiysloman jälkeen? Tuliko sulle ihan yllätyksenä, ettei mis halua lapsellenne kotihoitoa?

• Tykkää
Reactions: Millenia
Voi mikä kurja tilanne! :(

Yritäisin vielä jutella miehen kanssa ja kertoa hänelle, että kyllä selviätte rahallisesti siihen asti kun lapsenne on tarpeeksi vanha hoitoon. Eikö hän huomaa että lapsi on liian nuori? Ja, että joudutte maksamaan hoitomaksut + työmatkakulut sinun palkasta eli, että ette tule samaan sama rahaa kuin ennen joka tapauksessa.

Yritä löydä joku perhe joka etsi lastenhoitja heidän kotiin ja kysy jos sinun muksu saa tulla mukaan.

Tsemppiä <3

Minä ymmärrän sinua. Paras ikä taitaa olla noin 2 vuotiailla sopeutua päiväkotiin, Päikyssä olen töissä ihan pienenpien ryhmässä, ollut noin vuoden ja 4 kk. Yleensä alle vuoden ikäiset kyllä sopeutuvat ja "hyväksyvät tilanteen" noloja juttuja on kyllä sattunut kun äiti tai isä tulevat hakemaan, lapsi tarttuu pitkiin hiuksiini kovasti ja vielä vaatteisiinkin ja karjuu, kun on aika lähteä kotiin...: /:x

Mitä noloa tuossa on?