Miten voisin vielä kehittää itseäni paremmaksi ( työssäoppimisesta...)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei oppi ojaan kaada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei oppi ojaan kaada

Vieras
Mielenkiintoista oli tällä viikolla kuulla ohjaajan höpisevän siitä, että se toinen opiskelija voisi pärjätä täällä hyvinkin sijaisena tms.

Tuli vähän hämmentynyt olotila itselle, kun kyllä minäkin vähän sillä mielellä tänne kotiseudulle tulin työssäoppimaan, että voisin täällä joskus työskennellä sijaisena.

(Ja oma koulun ohjaajakin ensimmäisessä työssäoppimispalaverissa kyseli, että haluaisitko tuolla vaikka tänne joskus sijaisuutta tekemään? Sanoin, että kyllä haluaisin. Oma ohjaajakin tuon kuuli - tottakai - kun hän oli palaverissa mukana.)

Kyllähän sen tiedän, että kun tuolla toisella opiskelijalla on jo pian työssäoppiminen loppu, että hän työtapansa jo työyhteisö on nähnyt kunnolla.

Minulla on vasta alkamassa neljäs viikko ja edessä on vielä 4 viikkoa.

Mutta silti...., kun olen kuitenkin - omasta mielestäni -tarttunut hommiin ja tehnyt sitä päivittäistä työtä , mitä vakityöntekijätkin tekevät. Ensimmäisen viikon tosin katselin, että miten hommat menevät, mutta jo toisella viikolla aloin tehdä niitä perushommia mitä päivään kuuluu.

Niin miten vielä parantaa omaa hoitotyön tasoa, että minuakin kysyttäisiin sijaiseksi?

Hyviä vinkkejähän olen toki jo ohjaajaltani saanutkin, mutta eivät lisävinkitkään pahitteeksi ole.

Miksi odottelisit että sinua kysytään sijaiseksi? Menet reippaasti heti maanantaina kertomaan osastonhoitajalle, että olet kiinnostunut jatkamaan sijaisena harjoittelusi jälkeen. Omatoimisuutta varmasti arvostetaan, etenkin, jos paikkoja on vapautumassa vain yksi ja sitä toista opiskelijaa ollaan jo harkittu sijaisuuteen. Kannattaa olla nopea ja aktiivinen, niin töissä kuin töitä kysellessäkin.

Yhteistyössä