Miten voisin varatua irti oleviin, hyökkääviin koiriin ?

Mulla on kohta melkoine kynnys lähteä ulkoiluttamaan omaa koiraani kun tässä lähistöllä asuu muutamia koiria jotka pääsee irti ulkoiluttajaltaan ja pihaltaan ja tulevat täysillä päälle.
Pippurisumute kuulemma toimii mutta mistä mä nyt semmoisen hankin ?
 
Arrom
Pippurisumutetta et voi kantaa laillisesti ilman lupia. Tuomioina hallussapidosta on sitten yleensä sakkoja ampuma-aserikoksesta. Pippuri ei myöskään toimi koiriin aivan niin kuin luulisi, aivan pieni määrä saa ne hetkeksi hämilleen mutta yhtään liikaa saa ne raivotautisiksi. Jos lähialueen koiranomistajat eivät pysty huolehtimaan koiristaan, suosittelen tekemään ilmoituksen eläinsuojeluun.
 
"vieras"
Omistajien pitää aidata pihat kunnolla ja huolehtia siitä, että koirat eivät kulje vapaana ja käy ihmisten päälle. Mä menisin ensin puhumaan omistajille. Jos siitä ei ole apua, voikohan esim. poliisi tehdä asialle jotain? Jos kuvaisi vaikka kännykällä videolle kun koirat juoksee irti? Luulis koirien alkavan pysyä kiinni jos omistaja saisi vaikka sakkoja tai jotain.

Sääli että monet koiranomistajat on ihan perseestä, koirista pidän kyllä.
 
Menet keskustelemaan niiden irtiolevien koirien omistajien kanssa. Jos koira pääsee omistajaltaan irti niin sitten on väärä rotu tai liian heikko ihminen siellä toisessa päässä. Itse en kyllä lähtisi tuolle linjalle, että ajelisin autolla muualle. Kyllä koiran kanssa pitää voida liikkua normaalisti.

Jos eivät puhetta usko niin sitten poliisille ja jos koira tulee päälle niin silloin kyllä turvautuisin kättä pidempään ihan varmasti.

Kerran meillä ollut uhkaava tilanne oman koiran ja lapseni kanssa kun pieni nainen kuljetti suurta rotikkaa ja ei saanut pidettyä koiraansa vaan koira lähti syöksymään meitä kohti nainen mahallaan perässä hihnassa roikkuen. Onneksi nainen jäi kiinni lumihankeen ja koira ei tullut päälle. Mietin jo mitä olisin tehnyt. päästänyt oman koirani ( labbis ) irti ja mennyt suojaamaan lastani. Koiramme oli jo puolustusasemissa, joten kova taisto siitä olisi tullut ja luultavasti meidän koira olisi sen hävinnyt. kamaliahan nuo tilanteet on, mutta niihin pitää varautua.
 
Yhdestä omistajasta on jo tehty rikosilmoitus ja toinen pahoitteli jo etukäteen mulle että jos jotain tapahtuu !! Tän pahoittelijan koira juoksee irrallaan "vahingossa" aina silloin tällöin. En voi muuta sanoa kuin että v***** mitä porukkaa !
Ja takuulla otan vaikka kepin maasta ja puolustan itseäni ja koiraani !
 

Yhteistyössä