miten voisin muuttaa itseäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inhottava akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inhottava akka

Vieras
tai luonnettani?olen huomannut että olen aika kauhea ihminen.puhun toisista selän takana,vaikka en kyseistä ihmistä edes inhoa,päinvastoin,aina vain juoruan kun tuttuja nään.vitsailen aika paljon ja jotkut ottaa sen nälvimisenä.

aina on joku mielipide joka ihmisestä.
miehelle taidan olla aika ikleä,koskaan ei mikään hyvin.meillä ei kyllä oikeasti ole mutta kai ne saisi korjattua.usein sanon että tahdon erota,vaikka sisimmissäni en todellakaan halua,joskus vaan tuntuu että asiat on niin solmussa että niin olisi helpompi.

taidan olla myös lapsellinen.

haluan muuttua,mutta miten luonnettaan saa muutettua???

kuullostaa aivan yhdeltä läheiseltäni, joka on narsistinen. En sano että sinä olet, mutta samoja juttuja teillä kyllä on. Tämä läheiseni on kyllä hyvin itserakas, ei kestä arvostelua itsestään ja tuo aina esille sen,että on oikeassa kaikessa ja kaunein nainen,ainakin jos hän vertaa kaikkiin tuttuihinsa.

Kuuntele mitä toisella on sanottavana, älä keskeytä
Mieti, mitä olet toiselle sanomassa, mitä vaikutuksia sanomisesi aiheuttaa toisille
Opettele puhumaan vaan omista asioistasi ja ole kohtelias, hyvätapainen
Ja elämä opettaa sinutkin hiljaiseksi aikanaan

Aloita vaikka pyytämällä mieheltäsi anteeksi, ja kertomalla hänelle kaikki minkä edellä kirjoitit. Samalla saisit kuulla hänen mielipiteensä, se meinaan saattaa poiketa omastasi melkoisesti. Hän tuskin näkee sinua noin negatiivisessa valossa.
Sitten vaan alat tietoisesti muuttaa toimintatapojasi. Ajattelet ennen kuin puhut. Lue vaikka Nalle Puh ja Tao, se on avartava ja kaunis kirja :hug:

Mullapas tulee mieleen, että sulla on aika huono itseluottamus? Pelkäät ehkä mitä muut sinusta ajattelee? Onko sinulla usein morkkiksia sanomisistasi, vaikka et olisikaan tuolloin sanonut/tehnyt mitään väärää? Mä en sinällään usko, että luonnettaan voi täysin muuttaa, mutta ensin sinun on nähtävä omat hyvät puolesi(rakastettava itseäsi), oltava tyytyväinen itseesi, että voisit tehdä muutoksen noihin puoliin, joista et niin pidä. Saatko tarpeeksi hyväksyntää esim. parisuhteessasi? Kun olet tyytyväinen itseesi, on helpompi muuttaa niitä puolia, joista ei niin pidä...Ja muista, et sinä ole kauhea ihminen!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullapas tulee mieleen, että sulla on aika huono itseluottamus? Pelkäät ehkä mitä muut sinusta ajattelee? Onko sinulla usein morkkiksia sanomisistasi, vaikka et olisikaan tuolloin sanonut/tehnyt mitään väärää? Mä en sinällään usko, että luonnettaan voi täysin muuttaa, mutta ensin sinun on nähtävä omat hyvät puolesi(rakastettava itseäsi), oltava tyytyväinen itseesi, että voisit tehdä muutoksen noihin puoliin, joista et niin pidä. Saatko tarpeeksi hyväksyntää esim. parisuhteessasi? Kun olet tyytyväinen itseesi, on helpompi muuttaa niitä puolia, joista ei niin pidä...Ja muista, et sinä ole kauhea ihminen!!

huono itseluottamus mulla taitaa olla,ainakin.on sanottu nätiksi mutta en ole samaa mieltä.olen äitiyslomalla nyt eikä aikaa kyllä ole aina panostaa itseensä,mutta kyllä yritän,sitä ei mies vaan koskaan noteeraa niin miksi vaivautua.

parisuhde on,no,ei mikään kunnon parisuhde.puolin eikä toisin osata toisillemme puhua,mies ei ole lapsensa kanssa niin paljon kun voisi.koti ja lapsi siis minun kontollani.minulla ei vapaa-aikaa,ei mitään.taidan siis vain olla katkera ja kateellinen muille ja puran sen tällä tavoin.

haluan kovasti muuttua etten vain menetä ystäviäni ja läheisiäni itseni takia...

tämä huono parisuhde kyllä syö miestä niin että suurimman osan ajasta vain kiroaa koko maailman

Alkuperäinen kirjoittaja inhottava akka:
tai luonnettani?olen huomannut että olen aika kauhea ihminen.puhun toisista selän takana,vaikka en kyseistä ihmistä edes inhoa,päinvastoin,aina vain juoruan kun tuttuja nään.vitsailen aika paljon ja jotkut ottaa sen nälvimisenä.

miehelle taidan olla aika ikleä,koskaan ei mikään hyvin.meillä ei kyllä oikeasti ole mutta kai ne saisi korjattua.usein sanon että tahdon erota,vaikka sisimmissäni en todellakaan halua,joskus vaan tuntuu että asiat on niin solmussa että niin olisi helpompi.

Ekan askeleen olet jo ottanut kun olet asian tiedostanut. Itse asiassa tuo kirjoitus voisi olla minun kirjoittamani. Itsekin olen miettinyt omaa kaytostani ja motiivejani. Mutta askel yksi on tajuta oma tilansa ja toinen askel on pieni mutta sen voi ottaa sitten oikeaan suuntaan. Pikku hiljaa ja mietiskellen ja elamasta samalla nauttien.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

Ekan askeleen olet jo ottanut kun olet asian tiedostanut. Itse asiassa tuo kirjoitus voisi olla minun kirjoittamani. Itsekin olen miettinyt omaa kaytostani ja motiivejani. Mutta askel yksi on tajuta oma tilansa ja toinen askel on pieni mutta sen voi ottaa sitten oikeaan suuntaan. Pikku hiljaa ja mietiskellen ja elamasta samalla nauttien.

tuo olisikin ihanaa,että nauttisi elämästä.olen kyllä todella onnellinen lapsestani,mutta tuntuu ettei minulla ole muuta.kaikki on aina arkea,ei mitään muuta

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

tuo olisikin ihanaa,että nauttisi elämästä.olen kyllä todella onnellinen lapsestani,mutta tuntuu ettei minulla ole muuta.kaikki on aina arkea,ei mitään muuta

Mita jos sitten juhlistaisit uutta suuntaan jarjestamalla itsellesi tai jos tilanne sallii niin sulle ja miehellesi jotain juhlaa sen arjen keskelle.

niin,tuntuu vaan että aina menee mönkään.oltiin pari viikkoa sitten teatterissa miehen työporukan kanssa.odotin sitä kuin kuuta nousevaa.noh,alku meni hyvin.sitten kun esitys alkoi,taputtelin siinä aina kuin muutkin (siis esiintyjälle) miehen työkaveri sanoi useaan kertaan että "lopeta nyt jo" olin kun en huomaisikaan.suutuin miehelle kun ei voinut minua millään tavoin puolustaa.noh,ennen kuin esitys loppui,mies sammui pöytään.menin sitten juttelemaan muiden työkavereiden naisille.mies heräsi,suuttui kun en istunut yksin hänen vieressään kun nukkui.

aina kun olisi jotain hienoa ja poikkeavaa arjesta,käy näin

Yhteistyössä