Miten voin päästä irti määräaikaisesta työsuhteesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa please
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jou:
Niin et vaan mene etkä vastaa puhelimeen.

Joo mutta saanko siitä jotaki sanktiota?

Joo, jos työnantaja päättää vaatia korvauksia esim. uuden työntekijän palkkaamiseen tarvittavista kuluista.

Joo tuo minua huolestuttaa. Ja pomo on niin pottumainen tyyppi, että takuulla ottaa kaiken irti mitä saa :/

Alkuperäinen kirjoittaja no:

karenssia nyt saat varmasti.

No se nyt ei oon ongelma kun on sellanen ammatti, että oon jo huomen illalla töissä jos jään tänään pois :) että ei tarvi mitään tukia hakea.

Hoitoala? Sijaisia tosi vaikea saada. Varmasti voi työnantaja ruveta hankalaksi, jos päätät rikkoa sopimusta...

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Olisko mahdollista hakea sairaslomaa? Miksi et halua mennä töihin, mikä siellä on ongelmana?

Joo no tää on tietty vaihtoehto. Ja niin mun pitää tehdäkki. Tosin otin tänään pomon pomoon yhteyttä sp:llä et jos tulis joku ratkaisu tähän.
Mut isot ongelmat työyhteisössä. Oon töissä alaikäisten päihde-mt yksikössä ja siellä pitäis kaikilla työntekijöillä olla sama linja mutta siellä on täl hetkel sellanen kuppikunta meniniki ja et ostetaa kipeiltä nuorilta hyväpisteitä antamalla kaikessa perkis ja sitte kun menee vuoroon niin saa kulla et on natsi-sika kun se ja se vie limu ostoksille jne. Mistään sanktioista ei oo yhtenäistä linjaa vaan vedetään mattoa alta joka tilanteessa. Pääasia kun vuorossa on kivaa vaan työntekijöillä (tietyillä) nyt on kärjistynyt niin että yks soittaa raportteja toiselle työvuorossa minusta nuorten kuullen.
Ja sitte vielä on niin kipeistä nuorista kyse, et yks niistä suunnittelee miten se minut tappaa ja millä keinoin ja koska.
Oon oikeesti ihan lopussa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Olisko mahdollista hakea sairaslomaa? Miksi et halua mennä töihin, mikä siellä on ongelmana?

Joo no tää on tietty vaihtoehto. Ja niin mun pitää tehdäkki. Tosin otin tänään pomon pomoon yhteyttä sp:llä et jos tulis joku ratkaisu tähän.
Mut isot ongelmat työyhteisössä. Oon töissä alaikäisten päihde-mt yksikössä ja siellä pitäis kaikilla työntekijöillä olla sama linja mutta siellä on täl hetkel sellanen kuppikunta meniniki ja et ostetaa kipeiltä nuorilta hyväpisteitä antamalla kaikessa perkis ja sitte kun menee vuoroon niin saa kulla et on natsi-sika kun se ja se vie limu ostoksille jne. Mistään sanktioista ei oo yhtenäistä linjaa vaan vedetään mattoa alta joka tilanteessa. Pääasia kun vuorossa on kivaa vaan työntekijöillä (tietyillä) nyt on kärjistynyt niin että yks soittaa raportteja toiselle työvuorossa minusta nuorten kuullen.
Ja sitte vielä on niin kipeistä nuorista kyse, et yks niistä suunnittelee miten se minut tappaa ja millä keinoin ja koska.
Oon oikeesti ihan lopussa.

Jos työnantaja ei suostu irtisanoutumiseen, haet ilman muuta sairaslomaa. Ei tuollaista tarvitse kenenkään kestää!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Irtisanomisaika - mikä?

Tosi aikuismaista jos vain jättää menemättä...

Entä jos ne ilahtuvatkin jos kysyt, voisitko jäädä pois heti?

Määräaikaisessa sopimuksessa ei ole irtisanoutumisen mahdollisuutta eikä irtisanomis aikaa tästä syystä.
Ja juu eivät ilahdu jos jään pois koska on tosi vaikea saada työntekijää. Nytki meillä on niin epäpätevä henkilökunta, että kunhan vaan on saatu raavittua jotaki porkukkaa sinne niin ovat tyytyväisiä. Ja yllättäen hyvät ja koulultetut ei jää.

Oletko kysynyt, voitko irtisanoutua? On mahdollista, jos se molemmille osapuolille sopii

Joo ei ole mahdollista, koska tonne on täysin mahdotonta saada henkilökuntaa :(

Ei mikään ihme kertomasi perusteella. Hae ihmeessä saikkua.

Joo oikeesti oon ihan täysin finaalissa. Ja tossa edellä oli vaan murto-osa siitä mitä tässä on viime kuukaisina ollu. Tosin tulee tunne että ne k.sipäät voittaa jos jää pois :/ mut ei oma psyyke kohta enää kestä.

tuosta voi tulla sanktiota jos yritys riitauttaa tekosi. Juridisesti kyseessä on sopimusrikko eli olet rikkonut määräaikaisen työsopimuksesi. Yritys voi vaatia sinulta korvausta esim. kohttuuttomasta yritykselle aiheutuneesta haitasta jos sellainen seuraa töihin menemättömyydestä. Lisäksi vahingonkorvausta voi vaatia uuden henkilön rekrytointikuluista/perehdyttämiskuluista.

Määräaikainen sopimus sitoo AINA, mikäli se on todella määräaikainen eikä sekamuotoinen sopimus. Sekamuotoisessa sopimuksessa on se irtisanoutumispykälä olemassa.

Määräaikaisen sopimuksen voi kuitenkin päättää ennenaikaisesti jos MOLEMMAT sopimusosapuolet yhdessä niin päättävät.

Karenssi on siis pienin huolenaiheesi....

Joo, jos työnantaja päättää vaatia korvauksia esim. uuden työntekijän palkkaamiseen tarvittavista kuluista.

Joo tuo minua huolestuttaa. Ja pomo on niin pottumainen tyyppi, että takuulla ottaa kaiken irti mitä saa :/

Joudut maksamaan palkkaasi vastaavan summan jäljellä olevasta työajasta. Saikku on ainut keinosi.

Alkuperäinen kirjoittaja onnistuu:
Mene töihin ja vittuile koko ajan pomolle, hauku sen kuullen työtäsi ja ole vihainen kaikille, kyllä se pistää sinut ennen perjantaita kotia.

:) loistava idea :) ei vaan oikein oo mun tyyliä tollanen. Ja koska on kipeitä nuoria siellä ne menee ihan sekaisin jos työntekijät on sekaisin.

itse myös töissä elokuun loppuun saakka eli määraikaisena. irtisanominen kummaltakin puolelta 0 pv ja tämä siis hoitoalalla. haen ens viikolla saikkua, vakituiset vetävät sijaiset loppuun teettämällä kaikki pesut ja paska hommat ja itse istuvat

Alkuperäinen kirjoittaja :
Irtisanomisaika - mikä?

Tosi aikuismaista jos vain jättää menemättä...

Entä jos ne ilahtuvatkin jos kysyt, voisitko jäädä pois heti?

Määräaikaisessa sopimuksessa ei ole irtisanoutumisen mahdollisuutta eikä irtisanomis aikaa tästä syystä.
Ja juu eivät ilahdu jos jään pois koska on tosi vaikea saada työntekijää. Nytki meillä on niin epäpätevä henkilökunta, että kunhan vaan on saatu raavittua jotaki porkukkaa sinne niin ovat tyytyväisiä. Ja yllättäen hyvät ja koulultetut ei jää.

Lisätietojen valossa ei ihme. Olen järkyttynyt siitä mitä kerrot.

Alkuperäinen kirjoittaja hallintojohtaja:

tuosta voi tulla sanktiota jos yritys riitauttaa tekosi. Juridisesti kyseessä on sopimusrikko eli olet rikkonut määräaikaisen työsopimuksesi. Yritys voi vaatia sinulta korvausta esim. kohttuuttomasta yritykselle aiheutuneesta haitasta jos sellainen seuraa töihin menemättömyydestä. Lisäksi vahingonkorvausta voi vaatia uuden henkilön rekrytointikuluista/perehdyttämiskuluista.

Määräaikainen sopimus sitoo AINA, mikäli se on todella määräaikainen eikä sekamuotoinen sopimus. Sekamuotoisessa sopimuksessa on se irtisanoutumispykälä olemassa.

Määräaikaisen sopimuksen voi kuitenkin päättää ennenaikaisesti jos MOLEMMAT sopimusosapuolet yhdessä niin päättävät.

Karenssi on siis pienin huolenaiheesi....

Juuh jotaki tollasta oon kuvitellu sen olevan. Ja on siis määräaikainen ei mikään sekamuoto. Olin vielä luvannu jatkaa, mut onneks en oo kirjottanu mihinkään nimee alle :snotty:

Yhteistyössä