Miten voin kertoa tämän miehelleni, ilman että hän suuttuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkun partaalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkun partaalle

Vieras
Minua käytettiin hyväksi seksuaalisesti kun olin lapsi. Nyt tapahtumasta on 5 vuotta ja asia vaivaa minua :( Olen väsynyt ajattelemaan sitä pahaa mitä minulle tapahtui. Juttu on niin että kun siitä hyväksikäytöstä jäi mieleen inhottava parta joka miehellä oli, kuinka se raapi vartaloani ja aina kun omalla miehellä on parta ja mieheni koskettaa tai suutelee minua, niin minulla tulee oksettava olo ja kylmiä väreitä, ja ilmekin muuttuu sellaiseksi...no niinkun olisi nähnyt jotain todella ällöttävää :( Mies ajaa partansa mutta ei aina muista tai jaksa vaikka huomauttelen. Miten tästä voi sanoa niin ettei mies pahoita mieltään? Jos hän suuttuu ja sanoo että ai minäkö muistutan raiskaajaasi? Joskus vuosi sitten puhuin hänelle tästä ja hän teki noin, enkä nyt uskalla mutta pakko :( Kun hänellä on parta ja rakastelemme, itken koko ajan, mies ei ole huomannut...Mitä ihmettä teen!

5 vuotta sitten kun olit lapsi? Ja nyt olet ehtinyt jo naimisiin?
Minä en siedä miehellä partaa, enkä sitä ole selitellyt sen tarkemmin, ei siihen mitään traumaa liity mulla, mä en vain siedä sen kosketusta ihollani. Ei ole mies koskaan pahoittanut mieltään tai suuttunut, miksi ihmeessä mies suuttuisi siitä??? Mun lähelle ei ole mitään asiaa jos ei ole sileä leuka. Miksi annat miehen koskea sinuun parran kanssa? Ja jos ei mies huomaa toisen itkevän niin eipä se taida seksissä sua pahemmin huomioida.

Mitäs sitä sen tarkemmin selittelemään. Sanoisin vain, että parta ällöttää minua, enkä halua silloin rakastella. Jos mies siitä suuttuu, niin varsinainen urpo on.

Taidat olla siis aika nuori vielä?

Kuule normaali mies ei tietenkään suutu sinulle tuosta. Jo asian kertominen sinun miehelle voi auttaa sun oloa paljonkin. Ja on tosi tärkeää, että mies tietää tuon sinusta, että osaa huomioida sinua oikein ja ymmärtää, mitä tapahtuu sinun pään sisällä. Rohkeesti vaan kerrot. Jos et voi siitä puhua, niin kirjoita se vaikka paperille.

miten ihmeessä saan kerättyä rohkeutta niin paljon, ehkä se helpottaisi, mutta kun kerroin tästä jo vuosi sitten niin mies on kai unohtanut että parta saa minut kananlihalle koska hän ei aina aja partaansa. ei pieni sänki haittaa mutta heti kun ovat pitempiä, välttelen miestäni ja hän sitten ihmettelee missä vika... :(

miten ihmeessä saan kerättyä rohkeutta niin paljon, ehkä se helpottaisi, mutta kun kerroin tästä jo vuosi sitten niin mies on kai unohtanut että parta saa minut kananlihalle koska hän ei aina aja partaansa. ei pieni sänki haittaa mutta heti kun ovat pitempiä, välttelen miestäni ja hän sitten ihmettelee missä vika... :(

Puhu siitä uudestaan. On aika kohtuutonta, että sinun pitäisi nyt pelätä, että mies suuttuu. Sen pitäisi ymmärtää, ettei tollasten kokemusten jälkeen seksi ole enää ikinä niin yksinkertaista, kuin sen pitäisi olla.

niin, totta, jos hän rakastaa minua ja haluaa ymmärtää niin hän sitten kans ymmärtää, ja ajaa parran, eikä suutu. meillä vain on muutenkin paljon ongelmia niin nyt tuli yksi lisää, siksi pelkään kertoa, alkaa syyllistää siitäkin, no mutta sitten se olis mieheni moka. Jospa tämän vkl aikana kerron, kun tulee hyvä hetki.

Kiitos teille :) Harkitsen tuota terapiaa. Olen vain ollut tästä asiasta niin hiljaa kuin mitään ei olisi tapahtunut mutta nyt vuosi sitten kun alkoi tulla "oireita" niinkuin tämä parta niin huomasin etten ole päässyt siitä yli...

Sulla tarvii olla järkyttävän tyhmä mies jos suuttuu sinulle tuosta asiasta. Omani on ollut aina kannustava ja tukena vaikeina aikoina, vaikka asioita kuin käsittelee, niin ei ne koskaan unohdu...

Tämä kuullostaa ehkä pahalta, mutta en tarkoita sitä. Tarvitset apua partakammoon ammattilaisen kautta. Ongelma on se parta tai siis ajatuksesi siitä. Se partakammo on saatava pois. Vähän kuin oppiminen pois muista kammoista. Juttele ammattilaiselle. Ongelma ei ole miehesi parta vaan sinun ajatuksesi parroista.

Yhteistyössä