miten voikaan tulla sellainen olo että on taas tehnyt kaiken väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
vaikka on toiminut niinkuin äidin tulee toimia :(
mie oon kyllä ollut ihan unen pöpperössä kun poitsu on huhuillut huoneessaan (kellon ajasta ei ole mitään tietoa) menin sitten sinne ja poika halusi tulla mun viereen nukkumaan.. ottaen huomioon et mä oon ollut puoli unessa ja tiedän miten tuollainen tilanne yleensä jatkuu jos ei viereen ota niin kannoin sitten pojan meidän sänkyyn.
mies vain esitti kysymyksen että miksiköhän mä sen sinne toin ja sitten se läks pois sängystä.. me ollaan jatkettu unia ja nyt aamulla löysin sen sohvalta.
miten siis voi tulla olo että on tehnyt jotain suorastaan pahaa kun on taas vaan koittanut huolehtia kaikkien unista ilman itkuja

ja siis mies ei sanonut mitään sen kummempaa, mutta tiedän että sitä ärsyttää.. vaikka mä nostin pojan nukkumaan sängyn reunaan ja itse olin keskellä jottei poika potki miestä kokoajan (poika on levoton vieressä nukkuja)

Onko molempien yhteinen lapsi vai sinun?Outoa on jos yhteinen poika..

mun poika, reilu vuos sitten ei asiassa ollut ongelmaa kun pojalla oikeasti oli univaikeuksia..
mä ymmärrän kyllä että sängyssä tulee ahtaampaa kun poitsu nukkuu siinä, enkä mä mielellään poikaa huvikseen viereen ota itsekkään, juurikin tuon levottoman nukkumisen takia (kierii ja potkii) mutta silloin kun poika yöllä herää itkemään ja pyytää/itkee päästä viereen niin mä yleensä sen viereen otan

sano ukolles että voi alkaa heräämään lapsen kanssa, niin saat sinä jatkettua uniasi. ymmärtää ehkä sitten miksi tuot lapsen viereen. näin tehdään meilläkin ymmärrän sua. ja mies myös. e on helvettiä jos aina joutuu herään kesken unien. mielestäni ajattelet vain kaikkien parasta. mikä muuten miehesi mielestä olisi toimivampi ratkaisu?

Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä;22506974:
sano ukolles että voi alkaa heräämään lapsen kanssa, niin saat sinä jatkettua uniasi. ymmärtää ehkä sitten miksi tuot lapsen viereen. näin tehdään meilläkin ymmärrän sua. ja mies myös. e on helvettiä jos aina joutuu herään kesken unien. mielestäni ajattelet vain kaikkien parasta. mikä muuten miehesi mielestä olisi toimivampi ratkaisu?

varmaan se että istuisin pojan sängynlaidalla niin kauan että poika rauhottuu ja jatkaa uniaan..
ainoa vaan että pojalla se harvoin toimii niin, se saattaa asettua kunnes 15-30min päästä huhuilee taas unissaan/itkee, sitten menen taas sinne rauhottelemaan ja jossain vaiheessa umpiväsyneenä otan ylimääräisen täkin pojan sängystä ja käyn lattialle nukkumaan jotta saisin nukuttua sen 10min enemmän kerralla.. on toki öitä jolloin poika rauhottuu ihan vaan yhdellä käynnillä mutta yleensä jos se herää tuolla lailla ja pyytää päästä viereen, niin se menee juuri tuohon ramppaamiseen.. ja jos en mene huoneeeen niin alkaa itku.

meillä siis tuo jätkä on todella huono nukkuja ollut aina, nyt toki iän myötä on helpottanut mutta näitä levottomia aikoja on aina välillä

[QUOTE="Neith";22506994]varmaan se että istuisin pojan sängynlaidalla niin kauan että poika rauhottuu ja jatkaa uniaan..
ainoa vaan että pojalla se harvoin toimii niin, se saattaa asettua kunnes 15-30min päästä huhuilee taas unissaan/itkee, sitten menen taas sinne rauhottelemaan ja jossain vaiheessa umpiväsyneenä otan ylimääräisen täkin pojan sängystä ja käyn lattialle nukkumaan jotta saisin nukuttua sen 10min enemmän kerralla.. on toki öitä jolloin poika rauhottuu ihan vaan yhdellä käynnillä mutta yleensä jos se herää tuolla lailla ja pyytää päästä viereen, niin se menee juuri tuohon ramppaamiseen.. ja jos en mene huoneeeen niin alkaa itku.

meillä siis tuo jätkä on todella huono nukkuja ollut aina, nyt toki iän myötä on helpottanut mutta näitä levottomia aikoja on aina välillä[/QUOTE]

kaikkien kannalta olisi hyvä sopia pelisäännöistä, me tehtiin niin että poika nukkui keskellä,koska niin sain minäkin nukuttua ja kyllä äidinkin pitää jaksaa kotona olla skarppina niinkuin isänkin töissä. meillä myös muita lapsia. poika on nyt reilu 2v. ja eka vuoden melkein nukuttiin perhepedissä
uni on tärkeää ja tuo vaihe ei kauaa loppupeleissää kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä;22507019:
kaikkien kannalta olisi hyvä sopia pelisäännöistä, me tehtiin niin että poika nukkui keskellä,koska niin sain minäkin nukuttua ja kyllä äidinkin pitää jaksaa kotona olla skarppina niinkuin isänkin töissä. meillä myös muita lapsia. poika on nyt reilu 2v. ja eka vuoden melkein nukuttiin perhepedissä
uni on tärkeää ja tuo vaihe ei kauaa loppupeleissää kestä.

mie pistän pojan sängyn reunalle siksi että miehen ei tartteis häiriintyä niistä potkuista, mutta sekään ei nyt tunnu riittävän..
mä oon jo hyinkin tottunut tähän, poika on kuitenkin jo 3,5v ja tuoreessa muistissa on paljon pahempiakin aikoja.. mutta lattialla en enää mieluusti nuku, menen ihan jumiin jos joudun nukkumaan pörrömatto+täkki patjalla enemmän kuin 15min.. olen hyvin lukuisia öitä viettänyt tuolla tavalla nukkuen, enkä halua enää palata siihen.
silloin kun mä oon töissä yön niin asiassa ei ole ongelmaa, eli siis mies ihan yhtälailla saattaa hakea pojan nukkumaan sänkyyn, kun siellä on tilaa silloin.. ei sekään jaksa sitä huoneessa ramppaamista..

Mitä jos hankit pojalle vaikka 120cm leveän sängyn. Kun yöllä herää niin voit itse siirtyä pojan viereen nukkumaan ja miehen unet eivät häiriinny.
Meinaan minä ymmärrän sitä miltä tuntuu kun ei saa koskaan kunnolla nukuttua. Jos käy duunissa niin ne yöunet ovat ihan korvaamattomia.

muuten en osaa sanoa, mutta tuntuu että olisi nyt marttyrinelkeitä jollain? Joskus tulee mieleen, onko se yleistäkin joillain miehillä. Itselläni on kyllä hirveä vaikea kestää sitä piirrettä miehessä. Se saa aikaan juuri syyllisen olon.
Tietysti ei itsekään saa sitten olla marttyyria, enkä omasta mielestäni olekaan.
Tuo nukkumisen aiheuttama marttyyrius ja syyllisyys on jotenkin vaan aika kohtuuttoman tuntuista, kun se on niin tärkeä oikeus kaikille :(
ja ne syyllisyystunteet - nehän kuitenkin sitten purkautuvat jotenkin, jos ei nyt niin myöhemmin.

Mitä jos hankit pojalle vaikka 120cm leveän sängyn. Kun yöllä herää niin voit itse siirtyä pojan viereen nukkumaan ja miehen unet eivät häiriinny.
Meinaan minä ymmärrän sitä miltä tuntuu kun ei saa koskaan kunnolla nukuttua. Jos käy duunissa niin ne yöunet ovat ihan korvaamattomia.

no me molemmat käydään töissä, että siltä pohjalta se unen tarve on kyllä yhtä suuri meillä molemmilla :D
pojalla on sellainen sänky jonka voi levittää 160cm mutta yllättäen pojan huoneen lattia ei ole aina ihan aina niin siisti että sitä sänkyä sais keskellä yötä levitettyä :/
mutta siis se olis tarkoitus juurikin että mä voisin mennä pojan viereen, jotta mies ei häiriintyis.. mutta siinä on toisinaan muuten käynyt niin että mies on itse tullut mun viereen pojan huoneen lattialle kun on halunnut nukkua mun vieressä.. siksi en ihan ymmärräkkään aina tätä toimintaa

Yhteistyössä