Miten voi villalangat olla näin koukuttavia. Onko muilla samaa ongelmaa

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Näen jonkun ihanan langan niin "pakko" saada sitä. No aina ei tietenkää oo varaa ja ei auta ku kärvistellä. :D

Mutta esim. tänään menin kolmanteen kauppaan ettimään sopivia pyöröpuikkoja ja ne puikot vain piti ostaa... Näin sitte tuon linkis olevan langan ja oli pakko ostaa! Ja mun mielestä niin ihanat värit vauvanpeittoon. Jos ei tuolle omas lähipiiris tuu käyttöä, niin voihan sen myydä pois.
Novita Oy

Eka liike josta ettiin puikkoja oli kans "vaarallinen" paikka. :D Sain tänään valmiiksi likan liivin yhdestä langasta jota oon joskus ostanu luoja tietää mitä tarkootusta varte. No tuolla liikkees oli samaa lankaa vihriänä (tehty liivi on violetti) ja pakko oli ostaa lankaa toista likan liiviä varte ku tiän likan tykkäävän tuostaki väristä. Eikä lankaa löydy enää Novitan sivuulta ja tuolla liikkeeski oli kolmea väriä muutama kerä jokasta väriä.

Kyllähän tästä on hyötyäki ku tulee tehtyä likalle sukkia, pipoja, lapasia, huiveja ja ny viimeesimpänä liivi. Myös mekko on tehtynä. Sitte oon tehny muille sukkia tilauksesta eli kyllä langat käyttöön tulee ja rahaa tulee takaasi päin. :)

Niin ja sitte on viä sellaanenki, että eräs palstalaanen lähesty mua y-viestillä, että hänellä on kid mohair-lankaa ylimäärääsenä että haluanko. No otin langat vastaan ja ny on 21 kerää kolmea eri väriä. Viä en tiä mitä niistä teen, mutta eiköhän sitä jotaki keksi. :)

Sitte ku olis viä enemmän aikaa kutoa ja virkata kaikkia... :D

Meidän äidillä on sama. Se ei ole pystynyt enää pariin vuoteen reuman takia edes tekemään käsitöitä, mut silti sille tarttuu käpälään lankoja, kun :"katony kuin ihana!"

Tuttu tunne! ;) Mä oon nyt yrittänyt kutoa kaikista jämistä, mitä löytyy, niin sukkia. Kolmea eri väriä yhdistelemällä saa kivan raikkaita sukkia, eikä tartte jemmailla noita pieniä jämiä kaapissaan. Oon kans myynyt sukkia ja tuubihuiveja eteenpäin. Mukava pieni lisä tienesti. Ja kun kuitenkin koko aika jotain tulee tehtyä, niin eipähän täyty omat nurkat täyteen tekeleitä. :D Ja onneksi pitkin vuotta on synttäreitä ym. ystävillä, niin saa lahjaksikin niitä antaa. On kyllä ihanan terapeuttista hommaa! :)

Mulla on samaa vikaa mutta ostan enemmänkin Dropsin lankoja jotka valitettavasti on kalliimpia kuin Nocvitan langat.

Mä en ny muista minkä merkkistä yks lanka on mitä ostin syksyllä koska vyötettä ei ny oo täs. Mutta ei siis Novitaa. Siinä langas on aloeveraa ja jojobaöljyä ja on kyllä ihanaa kudottavaa ihon kannalta. Ostin tuota Vaasasta yhdestä liikkeestä josta oon ostanu paria muutaki lankaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27815532:
Juu on ne, mun uusin rakkauteni: 7 veljestä Raita. Kun joskus vaan pääsis kunnolla ostelemaan lankoja. :p

Naapurikunnas olis iso lankakauppa, mutta en oo siä viä käyny. Mulla pitää olla reilusti rahaa jos sinne meinaan mennä. :D

Sama täällä, langat koukuttaa. Kävin lähisiwasta hakemassa paketin, ja eiköhän siellä ollut houkutuksena Novitan Puro-lankaa. Pakko sitä oli ostaa, kun oli niin hienon väristä. No, täytyy tehdä vaikka villatakki lapselle.
Tapion Kauppaan Päntäneelle haluaisin mennä, mutta onneksi ei ole vielä tullut lähdettyä....
Olin ennen patukkabongari, aina jäi kauppareissulta suklaapatukka käteen, nyt olen lankabongari ja jää aina muutama kerä käteen, mutta on paljon kivempaa kutoa tv:n ääressä kuin syödä :) :)

[QUOTE="Vieras";27815536]Tuttu tunne! ;) Mä oon nyt yrittänyt kutoa kaikista jämistä, mitä löytyy, niin sukkia. Kolmea eri väriä yhdistelemällä saa kivan raikkaita sukkia, eikä tartte jemmailla noita pieniä jämiä kaapissaan. Oon kans myynyt sukkia ja tuubihuiveja eteenpäin. Mukava pieni lisä tienesti. Ja kun kuitenkin koko aika jotain tulee tehtyä, niin eipähän täyty omat nurkat täyteen tekeleitä. :D Ja onneksi pitkin vuotta on synttäreitä ym. ystävillä, niin saa lahjaksikin niitä antaa. On kyllä ihanan terapeuttista hommaa! :)[/QUOTE]

Tai sitte voi tehdä tällääsiä. :D

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
[QUOTE="salla";27815596]mä ihan oikeesti toivon että opettelet kutoon kunnolla ennenku rupeet ihmisiltä rahaa pyytään
oon nähny sun tekeleitä ja pakko sanoo et karmeita oli
löysiä muodottomia myttyjä[/QUOTE]

:laugh: :laugh:

[QUOTE="salla";27815596]mä ihan oikeesti toivon että opettelet kutoon kunnolla ennenku rupeet ihmisiltä rahaa pyytään
oon nähny sun tekeleitä ja pakko sanoo et karmeita oli
löysiä muodottomia myttyjä[/QUOTE]

Eipäs aleta nyt morkkaamaan.

Mulla sama vika, tarvii olla paljon rahaa ennenkuin sinne lähtee. Anoppi oli ollut jollain eläkeläisreissullansa siellä ja sanoi, että tuli ihan valinnanvaikeus, kun oli niin ihania lankoja ja paljon valikoimaa.
Toinen suunnitelmani on, että seuraavalla kerralla Tallinnassa käydessä käyn kurkkaas sen Karnaluksin.

Kyllä... Mä tietoisesti välttelen lankahyllyjä ja lankakauppoja.

Kun muutettiin niin lahjoitin kälylle suuren osan mun langoista ja silti niitä tuli mukaankin ainakin yksi pahvilaatikollinen. Täällä en olekaan vielä etsinyt/löytänyt kunnon lankakauppaa. Wall martissa uskalsin vilkaista lankahyllyä, mutta ei siellä ollut kuin 1-2 puuvillalankaa ja loput jotain 100% akryyliä (villaa sen olla pitää).

Näen jonkun ihanan langan niin "pakko" saada sitä. No aina ei tietenkää oo varaa ja ei auta ku kärvistellä. :D

Mutta esim. tänään menin kolmanteen kauppaan ettimään sopivia pyöröpuikkoja ja ne puikot vain piti ostaa... Näin sitte tuon linkis olevan langan ja oli pakko ostaa! Ja mun mielestä niin ihanat värit vauvanpeittoon. Jos ei tuolle omas lähipiiris tuu käyttöä, niin voihan sen myydä pois.
Novita Oy

Eka liike josta ettiin puikkoja oli kans "vaarallinen" paikka. :D Sain tänään valmiiksi likan liivin yhdestä langasta jota oon joskus ostanu luoja tietää mitä tarkootusta varte. No tuolla liikkees oli samaa lankaa vihriänä (tehty liivi on violetti) ja pakko oli ostaa lankaa toista likan liiviä varte ku tiän likan tykkäävän tuostaki väristä. Eikä lankaa löydy enää Novitan sivuulta ja tuolla liikkeeski oli kolmea väriä muutama kerä jokasta väriä.

Kyllähän tästä on hyötyäki ku tulee tehtyä likalle sukkia, pipoja, lapasia, huiveja ja ny viimeesimpänä liivi. Myös mekko on tehtynä. Sitte oon tehny muille sukkia tilauksesta eli kyllä langat käyttöön tulee ja rahaa tulee takaasi päin. :)

Niin ja sitte on viä sellaanenki, että eräs palstalaanen lähesty mua y-viestillä, että hänellä on kid mohair-lankaa ylimäärääsenä että haluanko. No otin langat vastaan ja ny on 21 kerää kolmea eri väriä. Viä en tiä mitä niistä teen, mutta eiköhän sitä jotaki keksi. :)

Sitte ku olis viä enemmän aikaa kutoa ja virkata kaikkia... :D

Minä voisin tilata sopivan hempeän peiton pikkuprinsessalle.
Nuorin lapsenlapsista nyt 3 + viikon ikäinen.

Ehtisitkö saada valmista parissa viikossa eli ajoissa ennen ristiäisiä?

:)

Yhteistyössä