Miten voi vakuuttaa miehen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Olen kolmen lapsen kanssa kotona.Mies on reissuhommissa ja muutenkin paljon poissa.Itselläni ei ole koskaan omaa aikaa hetkeäkään.

Mies on keksinyt,että minulla olisi suhde tai jopa suhteita.Tämä on täysin utopistista.En osaa edes puolustautua mitenkään,koska elän täysin lapsille ja perheelle omistautuen.Meillä on paljon rahaan,työhön ja perheen työnjakoon liittyviä ongelmia,jotka ovat todellisia,mutta tämä on täysin tuulesta temmattu juttu.Mies on kuitenkin hyvin vakuuttunut ja uskoo vielä enemmän luulojaan,kun sanon,että todellisuus on tässä,olen juuri se,minkälainen on arkeni:kiireinen,väsynyt pienten lasten äiti.Todisteita pettämättömyydestä ei muuten ole.Miten sitä voi todistaakaan?

Olen aivan umpikujassa.Tuntuu aivan hirveältä olla syytettynä täysin syyttömänä.Olen jopa karsinut naispuoliset ystävätkin jo aikoja sitten ihan minimiin,jotta miehellä olisi helpompi olla ja näkisi sitoutumiseni.Mikään ei kuitenkaan riitä,vaan kuulema flirttailen kauppareissuillakin.

Apua!

..Nyt on kyllä vika miehessä, ei sinussa. Älä missään nimessä kutista elinpiiriäsi vaan sen takia, että mies on tarpeettomasti epävarma!! Elät elämääsi kuten ennenkin, anna miehen taistella taistelunsa.

Joo, älä vaan kutista omaa ystäväpiiriäsi sen vuoksi, että toinen ei hallitse omaa käytöstään.
Oletko ajatellut, että asiahan voi olla jopa toisinpäin?

MIehen on itse selvitettävä ajatuksensa, etkä sinä voi siinä oikeastaan edes auttaa muuten kuin elämällä normaalia elämää.
Ei mitään ylimääräisiä selvityksiä siitä missä milloinkin olet jne, ainoastaan ihan normaalit ilmoitukset, että mennään silloin ja silloin esim Anjan luokse, en osaa sanoa mihin asti ollaan, tai vastaavasti, että tullaan noin kuuden kieppeillä.
Eikä todellakaan kaikista kauppareissuista tarvitse raportoida.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No, joo. Eiköhän tuo ole itsestään selvää mistä kyse.
Itse pettää ja huono oma tunto pistää syyttämään sinua siitä asiasta.
Aika klassinen tapaus.

Valitettavasti saattaa olla juuri näin. Teet suuren virheen, jos luovut omista ystävistäsi miehen huonon omantunnon takia! Kannattaisi varmaan vähän ottaa selvää, että mitä mies siellä reissuissaan puuhailee. Voisi löytyä sinullekin jotain sanomisen aihetta. Siis tuosta miehen käytöksestä päätellen.

Ettei nyt vaan ole käynyt niin että miehelläsi on suhteita muualle? Kuulostaa niin tutulta toi syyttely, joka voisi juontaa juurensa omasta syyllisyydentunteesta...

Vois tosiaan olla että miehellä suhteita. Jos oikeasti haluat vakuuttaa, niin kun menet kyläilemään, ja jos mies soittaa, niin anna puhelin ystävällesi joka kertoo missä olet. Toki voi tuossakin alkaa väittää että valehtelet ja olet vakuuttanut kaverisikin valehtelemaan puolestasi. Vaikeeta tämä elämä.

Miehellä on syyllisyyttä kyllä raha-asioiden surkeasta hoidosta,poissaolosta,huutamisista,tyhjistä lupauksista.Pettämiseen en välttämättä usko,mutta itsekin on tullut mieleen,että syyttelee minua olemattomista,koska itsellä on niin huono omatunto monista asioista.En tiedä.Kamalaa kuitenkin on,kun on kaikkensa antanut ja tehnyt ja vain syytellään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Vois tosiaan olla että miehellä suhteita. Jos oikeasti haluat vakuuttaa, niin kun menet kyläilemään, ja jos mies soittaa, niin anna puhelin ystävällesi joka kertoo missä olet. Toki voi tuossakin alkaa väittää että valehtelet ja olet vakuuttanut kaverisikin valehtelemaan puolestasi. Vaikeeta tämä elämä.

Mä en lähtisi ollenkaan tuolle vakuuttelun tielle. Kohta ei riitä edes sateelliittipaikannin vakuuttamaan miestä, että olet ystäväsi luona.

hehe, osittain sama tilanne täällä ja ainoa asia mihin en lähde on tuo vakuuttelu. pikkuhiljaa oppi ukkokin pitämään mölyt mahassaan..itsellä vaan tuli mieleen liianki usein ettei sillä itsellään ole puhtaat jauhot pussis mutta yritetään yritetään

Aika metsään on jo menty jos alat miehen oikkujen vuoksi omia ystäviäsi karsimaan. Mies onnistuu tuolla lailla manipuloimaan sinua ja omimaan sinut itselleen. Usko pois, kokemuksesta tiedän että on todella hirveää olla huonossa parisuhteessa kun on vielä karkoittanut kaikki ystävänsäkin. Mä en sinuna vakuuttelisi yhtään mitään vaan jatkaisin elämääni aivan normaalisti. Jos ei ole mitään pahaa tehnyt, niin ei sitä voi eikä tarvitse millään lailla todistaa. Miehesi on sairaalloisen mustasukkainen ja tarvitsee siihen apua. Ja se apu ei ole sitä, että sinä et pidä yhteyttä kavereihisi tai kuljet kaupassa katse maahan luotuna säkkiin pukeutuen. Se vaan pahentaa tilannetta pidemmän päälle.

Tuo on sairaalloista mustasukkaisuutta.
Olet miehen silmissä syyllinen kunnes toisin todistetaan eikä todistaminen ole mahdollista sillä miehen sairaaksi vääntyneessä mielessä hänen kuvitelmansa ovat täyttä totta.
Hän TIETÄÄ että petät vaikka kuka tahansa todistaisi että et sitä tee.
Älä anna tuon mennä liian pitkälle. Olen itse elänyt reilu puoli vuotta sairaalloisesti mustasukkaisen miehen kanssa ja se oli liikaa. Se oli juuri niin että normaali eläminen oli kiellettyä ja joka lähdössä piti todistaa jotain. Tuollainen hallitseminen muuttaa ja tuhoaa sinua ihmisenä, kuten olet jo huomannutkin (rajoitat omaa sosiaalista verkostoasi ).
Korjaa tilanne äkkiä ennen kuin menetät kaikki ystäväsi!
Miehesi nimittäin epäilee sinua vaikka eläisit eristyksessä lasipallossa lapsinesi. Ikävä kyllä.
Yhdyn myös mielipiteisiin että jokin on miehesi käytöksen laukaissut ja yleensä se on omat jauhot totka pussissa happanee eli mies on itse käyttäytynyt kyseenalaisesti ja siitä tajunnut että sinullahan on siellä ihan samat "mahdollisuudet" - hänen mielessään siis, vaikka tosiasiassa sinä hoidat perhettäsi.
Miehesi kärsii ehkä tosi kovia omantunnontuskia ja ainoa lievitys hänelle on purkaa pahaa oloa syyttämällä sinua ja olemalla vakuuttunut siitä että sinä petät. Sinun todistamiset ja vakuuttelut vain kiihdyttää hänen epäilyjä sillä joka kerta kun vakuutat syyttömyyttäsi, hänen sisimmässään hänen oma syyllisyys kasvaa ja kierre on valmis...
Ihmisen mieli suojelee aina alitajuisesti ensimmäisenä itseään.

Syyttely meni jo aivan järjettömyyksiin jokunen ilta sitten ja mies lähti ovet paukkuen.Sanoin aivan rauhassa,että tulisi sopimaan vielä,halattaisiin,mutta jos ei käy,niin minulle alkaa riittää se,että teen kaikkeni,mutta saan vain syyttelyä ja samaan aikaan odotan miehen ryhdistäytymistä.
Nyt mies ei ole juuri ollut yhteydessä,vaan ilmaissut vain,että koska reagoin asiaan niin voimakkaasti,on se todiste minua vastaan.Olen järkyttynyt kyllä.Meillä on muita suuria ongelmia,niin on pöyristyttävää vetää mukaan tällainen asia,jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa.Miksemme voisi vain rypeä olemassaolevissa ongelmissa,kun kerran hän jossain haluaa rypeä?Minusta ongelmien selvittäminen olisi parempi toimintamalli,mutta siihenkään hän ei ole suostuvainen.

Elinpiiriäni olen kaventanut jo aikoja sitten ja olen todella yksinäinen :(

älä kavenna. mä tein niin..olin oikeasti tyhmä ku suostuin. mese tyhjeni OIKEISTA kavereista,puh numero piti vaihtaa kun se kyttäs hysteerisena kuka saattaa kysellä kuulumisia ym..asioita todisti joskus monikin ihminen

Mulle tuli ekana mieleen, että mies pettää itse ja joko yrittää sälyttää syyn sinun niskoille puhdistaakseen omaa omatuntoaan TAI saadakseen siistin eron ilman että tarvitsee tunnustaa itse pettäneensä TAI sitten se ajattelee, että kun kerran hänelle vieraissa hyppääminen on helppoa, niin miksi se ei olisi sinullekin.

Sinussa ei ole MITÄÄN vikaa, miehellä on omia ongelmia! Älä ihmeessä suostu mihinkään miehen vaatimuksiin, vaan nosta kissa pöydälle ja sano, että mitäs itse puuhailee siellä reissussa kun ei ole lapsia pyörimässä kintuissa...

Kuten joku totesi,niin minustakin on tuntunut,että mies TIETÄÄ minun elävän kaksoiselämää,eikä millään mitä teen,sanon,jätän tekemättä,vakuuttelen tms.ole mitään merkitystä.On todella nurkkaanajettu olo.

Mihinkään terapiaan hän ei ole valmis,koska on kuulema 40v selvinnyt elämässä ilman mitään sellaista "..kaa",eikä tarvitse sitä nytkään.Itse käyn psykologilla,mutta ei sekään kaikkeen auta - tai itse asiassa se tuntuu toimivan meitä vastaan,koska saan siellä vähän vahvistusta omalle itsetunnolleni,enkä ole ihan niin heiveröinen,mikä puolestaan raivostuttaa miestä.

Mies on ilmaissut,että jos tämän syyttelyn tiimoilta nyt pidän eroaikomuksesta viimein kiinni,on se vain todiste syyllisyydestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mihinkään terapiaan hän ei ole valmis,koska on kuulema 40v selvinnyt elämässä ilman mitään sellaista "..kaa",eikä tarvitse sitä nytkään.Itse käyn psykologilla,mutta ei sekään kaikkeen auta - tai itse asiassa se tuntuu toimivan meitä vastaan,koska saan siellä vähän vahvistusta omalle itsetunnolleni,enkä ole ihan niin heiveröinen,mikä puolestaan raivostuttaa miestä.

Mies on ilmaissut,että jos tämän syyttelyn tiimoilta nyt pidän eroaikomuksesta viimein kiinni,on se vain todiste syyllisyydestäni.

Onko sillä mitään väliä?? Kyllä hän ehkä myöhemmin tajuaa, että se syyttely ja muut syyt teidät erilleen ajoi eikä pettäminen. Oletko valmis uhraamaan itsesi miehen vuoksi, jos sinulla itselläsi ei ole hyvä olla? Ihan kuten itsekin sanoit, terapia toimii TEITÄ vastaan, mutta SINUN hyväksi. Onko sinulle tärkeämpää oma hyvinvointi vai (huono) parisuhde??

Ehkä hän haluaa irti suhteestanne ja etsii kunniallista syytä tehdä se. Vaimon uskottomuus olisi sellainen. Halu elää entistäkin vapaampaa elämää ilman perheen vaatimuksia ei olisi.

Olen hänelle joskus jo maininnut hänen elävän niin,että saa tästä suhteesta ja perheestä "rusinat pullasta" eli menee ja tulee miten haluaa,käy olemassa lasten kanssa hetken silloin,kun jaksaa,hakee kotoa seksiä ym.Mitään sitoumuksia tai velvollisuuksia kotiin hänellä ei juuri ole,vaan olen antanut vapauksia,koska hän on voinut niin huonosti ja olen toivonut,että hän alkaisi voida paremmin,kun elämässä ei ole pakotteita.Tosin silti hän väittää minun kontrolloivan häntä,vaikka todellakaan en koe näin.Edes mitään aikatauluja hän ei voi antaa kotonaolostaan,eikä haluakaan antaa,koska ei halua antaa minulle "varmoja päiviä" elää kaksoiselämääni.Mieluummin ilmestyy miten sattuu tarkistamaan tilannetta.

En usko,että hän rimpuilisi ulos suhteesta,koska hänellä on jo lähes sinkun elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Olen hänelle joskus jo maininnut hänen elävän niin,että saa tästä suhteesta ja perheestä "rusinat pullasta" eli menee ja tulee miten haluaa,käy olemassa lasten kanssa hetken silloin,kun jaksaa,hakee kotoa seksiä ym.Mitään sitoumuksia tai velvollisuuksia kotiin hänellä ei juuri ole,vaan olen antanut vapauksia,koska hän on voinut niin huonosti ja olen toivonut,että hän alkaisi voida paremmin,kun elämässä ei ole pakotteita.Tosin silti hän väittää minun kontrolloivan häntä,vaikka todellakaan en koe näin.Edes mitään aikatauluja hän ei voi antaa kotonaolostaan,eikä haluakaan antaa,koska ei halua antaa minulle "varmoja päiviä" elää kaksoiselämääni.Mieluummin ilmestyy miten sattuu tarkistamaan tilannetta.

En usko,että hän rimpuilisi ulos suhteesta,koska hänellä on jo lähes sinkun elämä.

Miksi pysyt tuollaisessa suhteessa hyvä nainen? Arvosta itseäsi sen verran, ettet suostu elämään toisen kynnysmattona. Haluaisitko oikeasti erota? Jos et, niin mikset? Älä ainakaan välitä miehen ajatuksista, esim. siitä että hän väittäisi sinun pettämisen olevan eron syynä. Tiedät ainakin itse totuuden, jos muut eivät sitä uskot. Ja luulenpa sinut tuntevien ihmisten ymmärtävän sinua.

Lasten takia en haluaisi erota,mutta toisaalta kyllä hekin tästä kärsivät.En myöskään haluaisi erota,koska tämä on jo toinen perheyritykseni.Tuntuu järkyttävän pahalta olla epäonnistunut jälleen.

Yhteistyössä