Miten voi tehdä nimettömän ilmiannon Kelalle?

• Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
Ei millään tai siis voi sen tehdä mutta sitä ei kait aleta tutkimaan. Sillä jos asia menee oikeuteen perättömänä taikka ihan selviönä niinkuin usein menee. Niin tarvitaan todistaja ja se on sitten se ilmiantaja.

Näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt.

ap
Olen 100% varma että eräs naishlö on asunut vuosia avoliitossa HYVÄPALKKAISEN miehen kanssa.nainen nostaa yh-lisiä ja asumistukea. Perhe matkustelee ja elelee leveästi yhteiskunnan avustuksella. Muija on itte vielä sossulla töissä.

vinkki
tänne vinkki, miten kelaa voisi vuosia huijata, kun nyt pienetkin asiat pitää kirjallisena 10kappaleena sinne viedä..
-ehkä mul ei oo riittävästi mielikuvitusta-
mutta mitä se sun yöunia häiritsee, jos joku kelaa huijaa, kai ne kiinni jää ennemmin tai myöhemmin, ja oletko 100%varma asiastasi?

vinkki
no ehkä väärin tuo, mutta ensinnäkin jos hyväpalkkainen mies, ehkäpä niillä rahoilla matkustelevat jne, ja toisaalta mitkään kelan tuet eivät riitä matkusteluun ja leveään elämään, eli kela niitä reissuja tuskin maksaa.

ap
Just sanoin että 100% varma.

Näin huijaat:
Tee muutamia lapsia, eroa heidän isästään.
Ota uusi hyvin palkattu mies, mutta älkää vain ilmoittako yhdessäolostanne minnekään. Tyynesti vain rasti ruutuun eronnut yksinhuoltaja.

Voitte näköjään asua vuosikausia ihan rauhassa keskenään, mies todella ASUU siellä, ei oleile. Hänellä ei ole asuntoa muualla.

Sitten vain matkustelemaan ja ilo irti elämästä. Voitto on satoja euroja kuukaudessa, jos itse olet pienipalkkainen.

vinkki
kyl ne lapsetkin maksaa, että ei ne ihan puhdasta nettoa ole. toi on toki väärin. jos mies kuitenkin suuripalkkainen, ei kai se heidän taloutta paljoa horjuta, vaikka ne yh-tuet poistuisikin. oletko kuitenkaan varma miehen tuloista/veloista/elatusvelvollisuuksista jne, eli paljonko hänelle kuitenkaan kenties rahaa jää, ja mistä tiedät -talonkirjaotteestako, ettei kirjoilla siellä, ja oletko nähnyt kuiti jossa näkyy naisen olevan yh?

ap
Ei ole miehellä lapsia eikä velkoja.

Tunnen erittäin hyvin tapauksen ja olen 100% varma kaikesta.

Sitä paitsi mitä sitten vaikka miehellä olisikin jotain velkoja, ei se oikeuta kusettamaan ylimääräisiä rahoja.

Horjuta ja horjuta, kuka nyt ei tuollaista viittä sataa ilmatteeksi ottais joka kuussa jos ei varmasti jäis kii? Mua kyllä vituttaa suoraansanoen tollanen meininki.

Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Jos pariskunta ei ole avioliitossa, yksinhuoltaja saa kaikki yh-etuudet Suomessa. Aikastmoista kyttäämistä muuten, taidat olla kateellinen.

Ei muuten saa. Nim. entinen yh, nykyisin avoliitossa elävä ja yh-korotukset menettänyt äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole miehellä lapsia eikä velkoja.

Tunnen erittäin hyvin tapauksen ja olen 100% varma kaikesta.

Sitä paitsi mitä sitten vaikka miehellä olisikin jotain velkoja, ei se oikeuta kusettamaan ylimääräisiä rahoja.

Horjuta ja horjuta, kuka nyt ei tuollaista viittä sataa ilmatteeksi ottais joka kuussa jos ei varmasti jäis kii? Mua kyllä vituttaa suoraansanoen tollanen meininki.

Mistä h.....vetistä saa viis sataa ylimäärästä joka kuukausi, jos on yh??? Mä muutan sinne!

vinkki
en tiedä, montako lasta tällä nimenomaisella naisella on, mutta eikös yksinhuoltajakorotus lapsilisiin ole jotakin 30e/kk/lapsi? siihen asumistuki päälle. voisko tuo 500 olla hiukka ylilyönti, kenties tässä pahimpana on nyt se niinkuulu kateellisten panettelu??

ap
Voi ollaettä olen kateellinen tai ihan mitä tahansa, mutta onko se helvetin reilua että tyypit vetää tonnitolkulla vuositasolla heille millään tavalla kuulumatonta rahaa ohi???? Ei istu mun oikeustajuun.

Ja mitä tulee nettoon, josta joku mainitsi, niin maksavat ne lapset muillekin. Ei kai tässä niin pitäis mennä että joku oikeesti pulassa oleva perhe jää ilman tukea, kun nämä opportunistit haluavat matkailla ja harrastaa yhteiskunnana piikkiin?

Hanki elämä ja lakkaa kadehtimasta!
Ne tuet ja lapsilisän yh-korotukset sun muut on niin pieniä,ettei niillä kyllä kukaan elä leveästi mihinkään suuntaan! Turha niitä on kadehtia.Täytyy sanoa, että jos tunnet tapauksen niin hyvin, että noin hyvin hänen taloutensa tiedät, niin mitä ilmeisemmin raukka pitää sinua ystävänään! Toivottavasti mulla ei ole tollasia ystäviä, jotka käyttää aikansa sen funtsimiseen, mitä sellasta kaverit tekee, mistä vois narauttaa...

Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
en tiedä, montako lasta tällä nimenomaisella naisella on, mutta eikös yksinhuoltajakorotus lapsilisiin ole jotakin 30e/kk/lapsi? siihen asumistuki päälle. voisko tuo 500 olla hiukka ylilyönti, kenties tässä pahimpana on nyt se niinkuulu kateellisten panettelu??
36 ja rapiat. Ja asumistukihan menee suoraan vuokranantajalle Kelasta

Jos mies on kirjoilla samassa osoitteessa kuin nainen, Kela saa sen tietää. Jos ei ole, niin eläminen on tosiaan kalliimpaa tuolle pariskunnalle kun on kaksi asuntoa. Yh ei saa avoliitossa yhtään enempää tukia kuin avioliitossakaan.

Yhteistyössä