Miten voi selittää 6-vuotiaalle miksi tytöt saa kaiken ensin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjäp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no jos pojat on niin villejä että retkelle ei voi lähteä on syy jossain muussa kuin sukupuolessa. Tuntuu siltä että syy on oikein hakemalla haettu jostakin ja poikien villeydestä saa siihen kepoisan selityksen.
Kukapa haluaa retkeillä kieroilevien ja kantelevien tyttöjen kanssa on sitten taas toinen juttu ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Öööö. Minä alottasin ihan kylmästi siitä että soittasin eskariin ja tiedustelisin moista sääntöä!

Samoin tekisin minä.
Olen omalle pojalle opettanut että naisille avataan ovi ja muita kohteliaisuussääntöjä, mutta tuossa mennään kyllä jo liian pitkälle.
Ei poikien tarvitse tuollaiseen suostua.

Alkuperäinen kirjoittaja lilleri:
no jos pojat on niin villejä että retkelle ei voi lähteä on syy jossain muussa kuin sukupuolessa. Tuntuu siltä että syy on oikein hakemalla haettu jostakin ja poikien villeydestä saa siihen kepoisan selityksen.
Kukapa haluaa retkeillä kieroilevien ja kantelevien tyttöjen kanssa on sitten taas toinen juttu ;-)

Ei siellä luokassa ole kuin hulluja poikia, tosin muutama mukavakin. Eikä se sukupuolessa vika ole, vaan siinä että vanhemmat kasvattaa eli jättää kasvattamatta ja ajattelee vaan että pojat on poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Huomautat sinne eskariin että vuorotellen eikä mitään tytöt ensin.
Kohteliaisuuden oppiminen on molemminpuolista.

Jako sukupuolen mukaan on ylipäätään ihan älytöntä. Fiksumpaa olisi, jos ruoan saisi rauhallisin pöytä ensin ja muutenkin palkittaisiin hyvästä käytöksestä eikä siitä, millaiset vehkeet on jalkovälissä. Tosin voihan tossa olla lapselta liioitteluakin mukana, joten tarkistaisin eskarin opettajilta miten homma menee.

Kysyisin ensin, että onko tuo sääntö voimassa tosiaan aina vaan onko muutamia tilanteita, jossa näin tehdään.
Vaikka olisikin vaan joskus niin joskus täytyy tulla myös tilanne, jossa pojat ovatkin ensin.

Ihan uskomatonta poikien syrjimistä (kun ovat vielä vähemmistö), jos noin tosiaan aina tehdään. Ja tottahan se on tytöillekin, että jalustalle nostamalla alistetaan.

pojan mukaan sääntö on aina, eli kyselin häneltä että jos on esim tilanne että Lauri ja Liisa haluavat saman palapelin kumpi sen saa, poika vastasi että Liisa ja jos on jonossa Elli ja Kalle jotka haluavat maitoa, ekana saa Elli.
Näillä kysymyksillä kokeilin just kysellä päteekö aina tämä.
Poika sanoo ja vannoo että sääntö on näin AINA.
Jos jonnekkin menevät ensin menee tyttöjen ryhmä, sitten poikien.
Jos tarvii apua, eka autetaan tyttöä sitten poikaa.
Poikia ryhmässä 7 ja heistä 4 on aika villejä ja sitten 3 rauhallista poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
pojan mukaan sääntö on aina, eli kyselin häneltä että jos on esim tilanne että Lauri ja Liisa haluavat saman palapelin kumpi sen saa, poika vastasi että Liisa ja jos on jonossa Elli ja Kalle jotka haluavat maitoa, ekana saa Elli.
Näillä kysymyksillä kokeilin just kysellä päteekö aina tämä.
Poika sanoo ja vannoo että sääntö on näin AINA.
Jos jonnekkin menevät ensin menee tyttöjen ryhmä, sitten poikien.
Jos tarvii apua, eka autetaan tyttöä sitten poikaa.
Poikia ryhmässä 7 ja heistä 4 on aika villejä ja sitten 3 rauhallista poikaa.

Tytöt on parempia kuin pojat, tämän ajatusmallinhan he iskostavat poikien päähän ja syrjivät siinä sivussa poikia sukupuolen takia, eipä mulla muuta tähän asiaan. Ei tämän päivänselvempää syrjintää ole olemassakaan.

Tottakai tytöt ovat parempia kuin pojat. Poikien on hyvä oppia se jo varhain, etteivät ala aikuisena turhaa isottelemaan naisten kustannuksella. Kyllä se on nähny, miten se tastosteroni luonnostaan ajaa miehen käyttämään naista hyväkseen tavalla ta itoisella.