miten voi olla niin vaikea kieltää lastaan ja pitää huolta

  • Viestiketjun aloittaja vihainen äiti
  • Ensimmäinen viesti
vihainen äiti
ettei se terrorisoi perhekerhossa muita lapsia??!!Taas ne kaksi poikaa,ikää 1.5v. tökkivät,pukkivat,repivät ja paiskoivat muita lapsia.Varsinkin eräs pikkutyttö sai köniinsä kummaltakin ja äiti vaan sitten kokoajan päästää sen kersansa kävelemään yksin toisten sekaan.Lapsi vaan jatkaa repimistä ja tökkimistä.Äiti hakee pojan välillä pois,no Ossiii ei saa lässyttää ja taas pentu jatkaa touhujaa.Välillä jopa nauretaan sille kun Ossi on niin toimelias ja menevä.
Äitinsä on myös aika suupaltti ja tämän riepotetun tytön äiti taas hiljainen ja ujo.ymmärrän ettei hän saa juuri sanaa suustaan sanoakseen sille äidille että pidä vähän paremmin silmällä kakaraasi.Tämä tyttö ei voi sitten leikkiä yksin koska pelkää jo terrorioitsijaa ja hakeutuu sitten helposti äitinsä viereen.Pitäkää ne pentunne kurissa että muillakin on rauha leikkiä kerhossa rauhassa!!!!!!!!!!!!!Tai jääkää kotiin jos ette jaksa juosta perässä!!!!
Oma lapseni ei ole tässä kyseessä koska hän on jo niin iso että osaa pitää puolensa tuota ipanaa vastaan mutta on joutunut kyllä muutamaan otteeseen yllätetyksi ja saanut autosta tms päähänsä ja korut revitty kaulasta.Huomaan että hänkin joutuu kuitenkin kokoajan katsomaan että milloin se kauhukakara lähestyy.
 
vieras
Samaa touhua ihmettelen mäkin meidän kerhossa. Tuntuu, että ne pahimpien lasten äidit tulee noihin kerhoihin kuvitellen, että ne on heidän rentoutumistaan varten, jossa voivat keskittyä juoruiluun ja muut katsovat heidän lastensa perään.
 
niin
Semmoista se on.Ja vielä kaien lisäksi tietty tämä terrorisoijan äiti kieltää sitten jatkuvasti ja kärkkästi muita lapsia,että eläpäs ota sitä autoa kun meidän ossi varmaan kohta haluaa sillä leikkiä... =(
 
ap
Niimpä,kun sillä ujolla äidillä on vielä vauvakin jota kokoajan kantaa ja joutuu siinä sivussa juoksemaan sen Ossin takia paikasta toiseen ettei riepota tyttöään.Kyllä mä varmaan vielä avaudun sille niin paljon vitutt-aa
 
äiskä
meillä kans perhekerhossa ja kahvilassa ollut nuita kiusaajia joita ei saada kuriin,mut kylläkin vanhempia kuin tässä tapauksessa.yhden raskaan reissun jälkeen kun vahdin sitä kiusaaja poikaa(kun hänen oma äitinsä ei vahtinut vaik tiesi millanen poika on)ettei hän enään pääse heittämään palloa vauvani naamaan ja kaatamaan monetta kertaa pikkustani lattialle(joka jo itki)päätin ettemme sinne kerhoon enään mene.ei kiusaaja sai jäädä ja men "kiusatut" lopetettiin kerhoilu ja alettiin käydä toisessa kerhossa jossa kyllä ohjaajatkin komentaa jos tollasta tapahtuu ja sillon yleensä äiditykin herää et ai mun kultamussuhan se siellä vähän toisia kiusaa
 
Komenna sinä sitä "kauhukakaraa" jos kerran olet läsnä ja näet miten lapsi toimii. Mielestäni tuollaisiin tilanteisiin tulee puuttua jokaisen aikuisen, joka sellaista näkee ja jos se olet sinä niin puutu - kerta toisensa jälkeen :) . Voihan olla, että sillä olisi paremmat vaikutuksetkin, kun joku "vieras" puuttuisi tilanteeseen. :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
toisessa kerhossa jossa kyllä ohjaajatkin komentaa jos tollasta tapahtuu ja sillon yleensä äiditykin herää et ai mun kultamussuhan se siellä vähän toisia kiusaa
Meillä ei auta edes kerhotätien komentelut, että kiusaajien äidit herää unestaan.
 
ap
Olen mä sille sanonut.Tänäänkin löi toista poikaa isolla traktorilla suoraan naamaan.Äiti vaan haki Ossin pois ja lässytti,ei saa höpöhöpö ja ei edes mitään sanonut sille toiselle itkevälle pojalle.Ei etsinyt sen Äitiä joka oli juuri vessassa vaan jätti pojan itkemään yksin aj nussutti omaansa sylissä.Ei auta vaikka olen kuullut kerhotädinkin sanovan.Hartaushetkessä ei saa myös istua rauassa kun se saa vaeltaa siellä muiden seassa ja yhtäkkiä saattaa pukata jonkun penkiltä alas ta repiä hiuksista.Tökätä silmään......
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
meillä kans perhekerhossa ja kahvilassa ollut nuita kiusaajia joita ei saada kuriin,mut kylläkin vanhempia kuin tässä tapauksessa.yhden raskaan reissun jälkeen kun vahdin sitä kiusaaja poikaa(kun hänen oma äitinsä ei vahtinut vaik tiesi millanen poika on)ettei hän enään pääse heittämään palloa vauvani naamaan ja kaatamaan monetta kertaa pikkustani lattialle(joka jo itki)päätin ettemme sinne kerhoon enään mene.ei kiusaaja sai jäädä ja men "kiusatut" lopetettiin kerhoilu ja alettiin käydä toisessa kerhossa jossa kyllä ohjaajatkin komentaa jos tollasta tapahtuu ja sillon yleensä äiditykin herää et ai mun kultamussuhan se siellä vähän toisia kiusaa
On harmillista että jouduitta jättämään kerhon.Onneksi löytyi toinen kerho tilalle!!Juuri tuollaista nekin pojat harrastaa.
 
vieras
Tuttua. Kuulin erään idioottiäidin hymyillen sanovan että "tuo likka tulee pärjäämään elämässä" kun näki miten jälkikasvunsa töni, jyräsi ja liiskasi painollaan pienemmän lapsen.

En halua mollata tukevia henkilöitä mutta olisi silloin tehnyt mieli huutaa, että ota nyt se tonnikeiju pois, ennenkuin se toinen tukehtuu sinne alle.
 
Meidän kerhossa on sellainen sääntö että kaikki vahtivat kaikkia lapsia, eli ne jotka ovat kahvittelemassa saavat yleensä kahvitella rauhassa ja ne jotka ovat leikkihuoneen puolella vahtivat sitten kaikkia.
Meillä tämä sääntö toimii loistavasti ja kahvilassa on aina mukavaa.
 
HELMI
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen mä sille sanonut.Tänäänkin löi toista poikaa isolla traktorilla suoraan naamaan.Äiti vaan haki Ossin pois ja lässytti,ei saa höpöhöpö ja ei edes mitään sanonut sille toiselle itkevälle pojalle.Ei etsinyt sen Äitiä joka oli juuri vessassa vaan jätti pojan itkemään yksin aj nussutti omaansa sylissä.Ei auta vaikka olen kuullut kerhotädinkin sanovan.Hartaushetkessä ei saa myös istua rauassa kun se saa vaeltaa siellä muiden seassa ja yhtäkkiä saattaa pukata jonkun penkiltä alas ta repiä hiuksista.Tökätä silmään......
HERRAN JESTAS JOS IKÄÄ ON 1VUOSI JA 6KUUKAUTTA NIIN EIPÄ SIINÄ VOI TEHDÄ MUUTAKUIN HAKEA LAPSEN POIS JA KIELTÄÄ. TUKKAPÖLLYÄKÖ PITÄS ANTAA,VAI HUUTAA?? VAI MITÄ AJAT TAKAA, EI NIIN PIENI VIELÄ YMMÄRRÄ RANGAISTUKSISTA MITÄÄN. MUTTA SIITÄ OON SAMAA MIELTÄ ETTÄ ÄIDIN TEHTÄVÄ ON VAHTIA LASTAAN.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niimpä,kun sillä ujolla äidillä on vielä vauvakin jota kokoajan kantaa ja joutuu siinä sivussa juoksemaan sen Ossin takia paikasta toiseen ettei riepota tyttöään.Kyllä mä varmaan vielä avaudun sille niin paljon vitutt-aa
no sano sille ossin äidille että pitää kakaransa kurissa.
kumma kun ei nähdä että ei ole oikeutta antaa kakaransa kiusata muita.

tai käske sen oman ison lapsesi antaa köniin sille ossille niin jospa oppisi äitinäs pitämään vahtimaan.
 
1,5 v on kyllä vielä tosi pieni, eikä osaa olla tietoisesti kauhukakara, mutta nimenomaan siksi sitä vanhemman panosta kaivattaisiinkin kipeästi. Eli Ossin äidille vaan sanomaan että vahdi omaasi ja estä sitä tekemästä muille kiusaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttua. Kuulin erään idioottiäidin hymyillen sanovan että "tuo likka tulee pärjäämään elämässä" kun näki miten jälkikasvunsa töni, jyräsi ja liiskasi painollaan pienemmän lapsen.

En halua mollata tukevia henkilöitä mutta olisi silloin tehnyt mieli huutaa, että ota nyt se tonnikeiju pois, ennenkuin se toinen tukehtuu sinne alle.
Idiootti mikä idiootti.Juuri tuolla tyylillä naureskelee sen pahimman pojan äitikin."Ei tule olemaan ongelmia elämässä tuolla egolla" "iso on ego vaikka on pieni poika" niitä ongelmia varmasti tuleekin jos tuohon malliin annetaan lapsen mennä.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
1,5 v on kyllä vielä tosi pieni, eikä osaa olla tietoisesti kauhukakara, mutta nimenomaan siksi sitä vanhemman panosta kaivattaisiinkin kipeästi. Eli Ossin äidille vaan sanomaan että vahdi omaasi ja estä sitä tekemästä muille kiusaa.
mutta on se vaan kumma, että tällaisesta pitää joillekin sanoa, että ei ole kiva kun tonnikeijut kaatavat mennessään heiveröisemmät lapset ja heiluvat traktoreiden kanssa jne. Luulisi, että äiti itse ei tykkkäisi jos joku kävisi hänen kakaransa kaatamassa joka välissä. joten miksi ei voi pitää kakaraansa kurissa ilman että jonkun pitää sanoa siitä varta vasten? onko äitiys vienyt viimeisetkin rippeet aivoista vai eikö nähdä kuin se oma tonnikeiju?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
1,5 v on kyllä vielä tosi pieni, eikä osaa olla tietoisesti kauhukakara, mutta nimenomaan siksi sitä vanhemman panosta kaivattaisiinkin kipeästi. Eli Ossin äidille vaan sanomaan että vahdi omaasi ja estä sitä tekemästä muille kiusaa.
Sitä äitiähän tässä lähinnä kaivataankin apuun!!Pitää varmaan minun sanoa vaikka ei siitä niin kovasti ole haittaa omille lapsilleni.Näen kuitenkin miten eräskin lapsi kärsii.Valitettavasti siinä sivussa tulee se ikävä tunne jo lastakin kohtaan vaikka pieni onkin!!
 
tiedätkö
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
1,5 v on kyllä vielä tosi pieni, eikä osaa olla tietoisesti kauhukakara, mutta nimenomaan siksi sitä vanhemman panosta kaivattaisiinkin kipeästi. Eli Ossin äidille vaan sanomaan että vahdi omaasi ja estä sitä tekemästä muille kiusaa.
mutta on se vaan kumma, että tällaisesta pitää joillekin sanoa, että ei ole kiva kun tonnikeijut kaatavat mennessään heiveröisemmät lapset ja heiluvat traktoreiden kanssa jne. Luulisi, että äiti itse ei tykkkäisi jos joku kävisi hänen kakaransa kaatamassa joka välissä. joten miksi ei voi pitää kakaraansa kurissa ilman että jonkun pitää sanoa siitä varta vasten? onko äitiys vienyt viimeisetkin rippeet aivoista vai eikö nähdä kuin se oma tonnikeiju?
Lienetkö samasta kerhosta :) meidänkin kerhossa on erän "isohko" lapsi joka saa tehdä mitä vain!Todellakin katson tuimasti kun siellä panee pienempiä lakoon.Ei ole vielä oma lapsi osunut kohdalle ja jos osuu niin takuulla sanon.
 
jepjep
Vaikka lapsi on vasta 1½v niin se ei saa kiusata muita.
Siitä on vanhempien pidettävä huoli.
tänän tuli radiosta pakina jossa sanotiin, että jos meitä aikuisia kohdeltaisiin samalla tavalla työpaikalla kuin jotkut lapset kuvittelevat saavansa muita kohdella koulussa ja kuolumatkoilla, siis kiusaamisesta oli kyse, niin se olisi poliisiasia.
eli jos pomo tai työkaveri päättäisi piilottaa pipomme ja takkimme ja etsisimme niitä 3 tuntia töiden jälkeen, jne.

Joku roti pitäisi sillekin asettaa, että jos lapsia ei nyt saada rikosoikeudelliseen vastuuseen niin ehkä vanhemmat pitäisi saada lasetnsa tekosista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitä äitiähän tässä lähinnä kaivataankin apuun!!Pitää varmaan minun sanoa vaikka ei siitä niin kovasti ole haittaa omille lapsilleni.Näen kuitenkin miten eräskin lapsi kärsii.Valitettavasti siinä sivussa tulee se ikävä tunne jo lastakin kohtaan vaikka pieni onkin!!
Itseni tuntien olisin jo avautunut Ossin äidille - tai kieltänyt itse Ossia niin että äitikin taatusti näkee :snotty:
Usein selitys on että "mutta hän on niin pieni!". Niin on. He kaikki ovat niin pieniä, ja nimenomaan siksi äidin rooli ei ole hörppiä kahvia kerhossa ja jutella mukavia Marketan kanssa, vaan juosta (kyllä, juosta!) vilkkaan Ossinsa perässä. Sekään ei ole kivaa, että vilkasta taaperoa aletaan karsastamaan siksi, että hänen äitinsä ei viitsi opastaa häntä olemaan muiden kanssa nätisti, ja niin siinä tulee käymään jos sama meno jatkuu.
Jokainen lapsi tönii taaperona, se on varmaa, mutta mua ainakaan ei häirinnyt se jos lapsi tönäisi äidin vahtimisesta huolimatta, ja sitten lapselle selitettiin että niin ei saa tehdä & ohjattiin pyytämään anteeksi. Mutta kun muksu lensi ketoon jonkun toisen tenavan toimesta ja kyseisen lapsen äiti vaan hymyili lammasmaista hymyään vieressä tai hörppi sumppiaan toisaalla, niin sappi kiehahti.
 

Yhteistyössä