Miten voi olla niin tyhmä, että käyttää väärän kokoisia rintaliivejä?!

Uskomatonta! :eek: Mä olen vuosia käyttänyt yhtä ja samaa kokoa ja valittanut kun mitkä rintaliivit ei istu, rinnat näyttää kamalilta ja monet kerrat itkenyt ja hakannut päätä seinään sovituskopissa kiroen mun kroppaa kun on niin vääränlainen. No. Tänään kävin vihdoin alusvaateliikkeessä mittauttamassa minkä kokoiset liivit mulla pitäisi olla. Enkä vieläkään voi uskoa tätä!

Mun koko on 65 D :eek: :eek: :eek: Tähän asti on ollut käytössä 80 B :ashamed: |O Ei ihme, että ei ole tuntunut tai näyttänyt hyvältä! :headwall:

No kaikkea sitä näköjään oppii. Mukaan tarttui useampikin pari uusia oikean kokoisia liivejä :whistle: Pääasia, että näin melkein 30-kymppisenä osaan sitten jo ostaa oikean kokoiset tissiliivit B)
 
Suurin osa kuulemma käyttää vääränlaisia. Kyllä niitä aika monia saa sovittaa että oikea koko löytyy. Jokaiselle on olemassa istuvat liivit! :) Sen lisäksi kannattaa muistaa, että eri liikkeissä sama koko voi olla ihan eri kokoinen..
 
Mä olen kans ihmetellyt, että eikö tässä senttien ja kilojen luvatussa maassa naiset tsekkaa mikä on niiden rinnanympärys, siis rintojen alta, ja siitä sitten lähde tissiliivejä etsimään... Eli eka oikea rinnanympärys ja sitten kuppikokoa tsiigaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Suurin osa kuulemma käyttää vääränlaisia. Kyllä niitä aika monia saa sovittaa että oikea koko löytyy. Jokaiselle on olemassa istuvat liivit! :) Sen lisäksi kannattaa muistaa, että eri liikkeissä sama koko voi olla ihan eri kokoinen..
Joo, myyjäkin sanoi että aina pitää sovittaa. Mä olen jostain syystä vaan päättänyt et mä olen 80 B ja aina sellaiset on kaupasta mukaan otettu. Ja ihan sovittamatta :ashamed: Miehelle jo naureskelin et mähän hetkessä hoikistuin ja sain kunnon kokoset tissit B) :whistle:
 
Zoe-F
Mulla käytössä C75 jotka eivät oo ihan tarpeeks isot, mut en kyllä tursua niistä uloskaan.
Kaupassa oon kokeillu jos jonkinmoista D:tä, mutta ne on järestään liian isot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Mä olen kans ihmetellyt, että eikö tässä senttien ja kilojen luvatussa maassa naiset tsekkaa mikä on niiden rinnanympärys, siis rintojen alta, ja siitä sitten lähde tissiliivejä etsimään... Eli eka oikea rinnanympärys ja sitten kuppikokoa tsiigaamaan.
No mä olen joskus yrittänyt mitata, ilmeisesti ihan väärästä paikasta, koska muistaisin et sain lukemaksi 76cm ja siitä päättelin et kyllä se 80 on se oikea koko :/ Myyjä sai tänään lukemaksi 64cm :whistle:
 
Perhoinen84
Mäkin käytin pitkään yhtä kuppikokoa liian pientä kunnes kävin ettii kunnon liiivejä häihin ja kävin ihan rintaliivikaupassa.Siellä ne opasti ja kertoi että pitää ostaa kuppikooltaan isommat ja sitten ympärykseltään pienemmät... :) ja nyt istuu hyvin
 
*alkaa harkitsemaan alusvaateliikkeessä vierailua*
Mulla ei ole oikeasti enää hajuakaan mun koosta, kun heti alkuraskaudesta tissit posahti ihan älyttömiin mittoihin eikä ne oo samankokoset ku ennen.. silti meen vanhoilla :ashamed:
 
pitäis passata
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla käytössä C75 jotka eivät oo ihan tarpeeks isot, mut en kyllä tursua niistä uloskaan.
Kaupassa oon kokeillu jos jonkinmoista D:tä, mutta ne on järestään liian isot.
Kannattaa kokeilla ton rinnakkaiskokoka,onkohan se nyt sit D70?
 
vieras
Ohoh! Sulla sitten kannatti toi liikkeessä käynti. Mä oon kerran käynyt ostamassa alan liikkeestä alusasua, sillon kun menin naimisiin kaipasin jotain nättiä. Ja olin kyllä vähän pettynyt: tavallisessa marketissa olisi ollut laajempi valikoima erilaisia "pitsiunelmia". Kaikenlisäksi, vaikka myyjä niitä liivejä tarkasti, sain sekä liian pienet alushousut että liivit! Uudet housut oli pakko ostaa, kun kotona koesovituksessa en pystynyt pitämään. Liivejä pidin sitkeästi hääpäivän, sen jälkeen en kertaakaan. Napakka saa olla, muttei se tarkoita liian tiukkaa. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla käytössä C75 jotka eivät oo ihan tarpeeks isot, mut en kyllä tursua niistä uloskaan.
Kaupassa oon kokeillu jos jonkinmoista D:tä, mutta ne on järestään liian isot.
Oletko sä kokeillu muuttaa tota senttilukemaa? Että vaikka 70 D tai 65? Hyvähän mun on tässä neuvoja antaa :ashamed: :D
 
auttakaa
Niin miten viitsin mennä liikkeeseen uusia ostaan (tarvitsen myyjää) kun imetyksen loputtua ihanat pyöreät c-kuppini on muuttunut tyhjiksi läpysköiksi.. :(
Entiset liivit kaikki pömpöttää tyhjyyttä eli liian isot.. Ei kait näihin rintoihin liivejä enää löydy.
Anteeksi ap että tulin ketjuusi.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja pitäis passata:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla käytössä C75 jotka eivät oo ihan tarpeeks isot, mut en kyllä tursua niistä uloskaan.
Kaupassa oon kokeillu jos jonkinmoista D:tä, mutta ne on järestään liian isot.
Kannattaa kokeilla ton rinnakkaiskokoka,onkohan se nyt sit D70?
Oon kokeillu kaiken näkösiä D:tä 65-90 asti.. :D ei vaan osu niin ei osu.
 
Perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mulla käytössä C75 jotka eivät oo ihan tarpeeks isot, mut en kyllä tursua niistä uloskaan.
Kaupassa oon kokeillu jos jonkinmoista D:tä, mutta ne on järestään liian isot.
Oletko sä kokeillu muuttaa tota senttilukemaa? Että vaikka 70 D tai 65? Hyvähän mun on tässä neuvoja antaa :ashamed: :D
Esim mä käytin aina ennen b75 kunnes kävin siellä liiviliikkeessä ja koko muuttui C70 .Eli kuppikoko isoni ja toi numero pieneni..
 
airiin
voi sua raukkaaa. juuri tän takia ite opastan tytärtäni näissä asioissa. iteki aikanaan (mutta onneksi nuorena) menin oikeaan alan liikeeseen mittauttaan. ostankin kunnon liivejä ja sovitan aina, koska eri merkeillä koot vaihtelee ja mallit tietty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Mä olen kans ihmetellyt, että eikö tässä senttien ja kilojen luvatussa maassa naiset tsekkaa mikä on niiden rinnanympärys, siis rintojen alta, ja siitä sitten lähde tissiliivejä etsimään... Eli eka oikea rinnanympärys ja sitten kuppikokoa tsiigaamaan.
No mä olen joskus yrittänyt mitata, ilmeisesti ihan väärästä paikasta, koska muistaisin et sain lukemaksi 76cm ja siitä päättelin et kyllä se 80 on se oikea koko :/ Myyjä sai tänään lukemaksi 64cm :whistle:
;) Toki tuo ympärys vaihtelee merkeittän. Mutta itse olen huomannut 76-78cm mitalla että 80cm on iso ja pitää olla ehdottomasti se 75cm. Hakasissa pitää olla varaa kiristää, jos/kun liivit venyy käytössä.
 
Zoe-F
Musta tuntuu että mä tarvisin vaan vähän paremman malliset liivit. Nää Seppälän rintsikat jotenki just ja just peittää noi nännit :D Vois olla vähän enemmän peittävämmätkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
olen lukenut jostain ettà todella moni nainen kàyttàà vààràà kokoa
On totta.Olen nuorena ollut töissä alusvaateliikkeessä.Vääränkokoisia liivejä oli moneen suuntaan.Tyyliin mun koko on aina ollut 80B,vaikka oikea onkin 85D.Vuodet saattaa tuoda yllätyksiä itse kullekin.Tuntuu itselläkin,että 6lapsen imetyksen jälkeen on nahkarukkaset jäljellä =)
 
vanhana oppii
Mun kokemus taas liiviliikkeestä oli semmonen, että myyjä tykkäs ympärysmitaksi 75 ja se ahistaa! Tosin tissien koko vaihtelee tunnista toiseen kun imetän ja onneksi on keksitty ne "ympärysmitansuurentajaläpyskät" joilla ahdistuksesta pääsee hetkessä. En minäkään enää osta muita kuin alan liikkeen liivejä!
 

Yhteistyössä