Miten voi olla mahollista?(kela)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä tippu asumistuki kun tehtiin tarkistus koska perhe on lisääntynyt yhdellä. Tulot on pysyny täysin samana eli vain tuo muutos on tapahtunu, miten voi olla mahdollista?

Minä luulin että ois pysyny samana tai noussu mutta ei ainakaan laskenu.

Vaikuttaako mahdollisesti lapsilisätkin tuohon asumistukeen. Vai katsovatko Kelassa muka edullisemmaksi asua, jos saman kokoisessa asunnossa asuukin nyt yksi ihminen vähemmän siis neliötä vähemmän/hlö.

johtunee varmaan teidän pinta-alasta. tarkista ny kaikki tiedot kuites ja käy vaikka ite laskemassa se tuolla kelaohjelmassa. teillä on varmaan siis pinta-ala neliöit vähemmän asukasta kohden ku viimeksi

ei vaikuta lapsilisät.
Mutta se pitää olla tietty neliömäärä per kärsä että tulee täys asumistuki.
Esim ennen pojan syntymää meillä oli kaksio n.59neliöö..siihen saatiin täys asumistuki. Mutta poika kun synty ja meitä oli 3 niin asumistuki tippu reilusti ja piti muuttaa kolmioon että saatiin täys tuki.

Paljon se neliömäärä pitäs olla 4 hengisessä perheessä, meillä on nyt 76 neliötä?

Ja kävin laskeen kelan sivuilta ja sain paljon enemmän, mutta siellä vivuilla lasketaan kk tulojen mukaan kun taas kela laskee vuosiarvion mukaan.

kelaa tekee päätökset sosiaali- ja terveysministeriön alaisena eli panppe kelassa ei mikään ole mahdollista kaikki menee lakien mukaan. kela laskee vuosituloon 5 prossan lomarahan.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ei vaikuta lapsilisät.
Mutta se pitää olla tietty neliömäärä per kärsä että tulee täys asumistuki.
Esim ennen pojan syntymää meillä oli kaksio n.59neliöö..siihen saatiin täys asumistuki. Mutta poika kun synty ja meitä oli 3 niin asumistuki tippu reilusti ja piti muuttaa kolmioon että saatiin täys tuki.

Just näin.

kelassa kaikki on mahdollista...

mä tein kk:n ylitöitä ja asumistuki tippu monel sadal, olin sillo yh. sit ku tein valituksen, et ylitöitä on tehty VAAN kk ni ei auttanu. kiva sit maksaa 510? vuokraa ja tulot 900?... ttu sillo otti pattii...

ette kai te sen mukaan vuokraa asuntoa, jotta saatte enempi astukkee. siinä teillä onki pähkinä purtavaksi... niin teette paaaljoon lapsii saa paremmat astuet ja enempi lapslissäää

Yhteistyössä