Miten voi estää autoilijoiden kaahamisen pihan läpi?!

• Viestiketjun aloittaja Jumaliste että keittää!
  • Ensimmäinen viesti
Jumaliste että keittää!
Alkaa suorastaan vituttamaan tuo jumalaton kaahaaminen tuon meidän pihan läpi. Valehtelematta ainakin 60km/h tuokin idiootti tuosta äskettäin ajoi. Pihassa siis rasite, joka oikeuttaa yhden pellon omistajan kulkemaan pihan läpi. Mutta siitäpä ajelee ilmeisesti maanviljeljijän pojatkin, en tiedä ketkä siitä kaahaa henkilöautolla pellolle ja samantien takaisinkin.

Ja mua vituttaa tuo kaahaaminen, pelkään koko ajan milloin auton alle jää lapset tai koira. En voi kieltää kokonaan tuosta ajamasta, mutta jotain haluan tehdä sille, etteivät perkeleet aja noin lujaa.

Raahasin siihen ensihätään jo ison tynnyrin, vauhtia on pakko hidastaa jos siitä meinaavat ohi päästä. Vitun idiootit.
Toki tuo ei ole lopullinen ratkaisu. Mitä mä voin tuohon tielle laittaa niin, että siitä on pakko hidastaa? Kaivan jonkun ojan tien poikki? Mitään porttia en oikein voi laittaa, koska traktori ei mahdu siitä lävitse, mutta jotain muuta pitäisi kehitellä.

Vinkkejä mulle, ennenkuin viimeisetkin järjenrippeeni katoaa ja teen jotain väkivaltaista noille idiooteille.

"aapee"
Vaikea on keskustella, kun en tunne noita kaahareita. Ja tosiaan ajavat tuosta täyttävauhtia ohi, ajaisivat varmaan mun päälleni jos yrittäisin pysäyttää. Tällä hetkellä oon niin raivoissani, että jos sieltä vielä yksikin tänään tulee, niin voin vakuuttaa ettei kaunista ja asiallista tekstiä mun suusta kyllä tule.

Miten tuommoisen töyssyn saa tehtyä tuohon?

näin
Aivan, peesaan edellisiä, sekä keskustelu että hidastetöyssyt. Tietysti voit myös piirrellä pihasi reunoille liikennemerkin tapaisia tyyliin pihakatu, lapsia, nopeus 20 km/h tms, lisäksi.

näin
Jos siis kyseessä ei ole yleinen tieoikeus kaikille, vaan vain yhdelle maanomistajalle, niin toki voit laittaa portin ja veräjän, josta sitten saa kulkea se joka avaa veräjän - voit toki laittaa vieren kainon toiveen että suljethan veräjän perässäsi.

Voit soittaa maanomistajalle ja kysyä tietääkö hän mahdollisesti keitä siinä kulkee, vai ovatko vallan hänellekin tuntemattomia. Ja kertoa vaaratilanteista hänellekin. Jos ovat hänen poikia, niin ehkä isämies kertoo pojilleen miten maailmassa kuuluu liikkua.

"aapee"
Ei ole yleinen tie, vaan ainoastaan tuolla peltojen omistajalla on lupa kulkea tuosta pellolleen.
Itseasiassa tässä kyllä mietinkin, että soitan tuolle pellonomistajalle ja kysyn ovatko hänen poikiaan ja jos ovat, niin terveisiä vaan että kyseessä on piha-alue eikä siitä kaahata läpi tuommoista vauhtia. Tällä hetkellä mua vaan ottaa niin kovasti päähän, etten varmaan kauheen asiallisesti pysty asiaani esittämään.
Oli niin lähellä, ettei koira jäänyt äskettäin tuon apinan alle. Raivostuttaa.

minun ehdotus
siis kulkeeko se ti keskeltä pihaa? Vai pihan yhdessä reunassa? Jos yhdessä reunassa niin aitaisin sen niin että piha hiukan pienentyisi tie säästyisi ja turvallisuus pysyisi kun autot ei enään liiku koko piha alueella

"jep"
jos siitä on rasite pellolle niin se tarkoittaa sitä että siitä saa ajaa läpi traktorilla, puimurilla ym. maatalous koneilla. muilla ei ole asiaa ajaa siitä läpi. ainoastaan pellon omistaja. meillä on myös peltoa ja rasite yhden pihan läpi mutta emme sitä koskaan käytä maatilan koneiden kanssa koska pääsemme toistakin kautta. Kuten sanoit se ei ole yleinen tie. voit sanoa pellon omistajalle asiasta ja kysyä että tietääkö hän kenen kyseinen auto on jos ei kyseisellä autolla ole tekemistä pellon omistajan kanssa mitään voit kieltää ajamasta siitä läpi.

"jep"
p.s voit myös ehdottaa pellon omistajalle että laitatte pellon puolelle portin johon hän saa avaimen ja pääsee siitä kulkemaan kun on tarvis. silloin siitä ei aja ylimääräiset

Yhteistyössä