Miten voi antaa miehelle anteeksi jos tietää, että sama toistuu kumminkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kaisa"

Vieras
10 vuotta olen anteeksi antanut, mutta vieläkin sama meno jatkuu, vaikkakin harvemmin. Multa on mennyt omanarvon tunto:( Jos nyt vielä kerran sitten yritän kun en erotakaan tahdo....Antakaa mulle neuvoja....unohtaako kaikki muut kokemansa vääryydet vai olenko jotenkin omituisen pitkävihainen. Seksi ei maistu eikä mikään....

Et sinä ole minusta omituisen pitkävihainen.

Mutta, ei kannata antaa anteeksi, tai väittää niin, jos ei siihen oikeasti pysty. Ja mitä sinä annat anteeksi, onko puolisosi oikeasti pahoillaan, pyytääkö hän anteeksi, haluaako hän anteeksi? Eikö pahoillaan oloon liity yleensä se, että tuntee tehneensä väärin ja ehkä kenties jopa ottaa siitä opikseen. Onko sitä sitten aidosti pahoillaan, jos ei ota opikseen edes monen kerran jälkeen?

Sitä juuri olen miettinyt, että ehkä hän ei oikeasti tunne tekevänsä väärin kun ei muuta käytöstään. Sen verran on muuttanut, että ikävä käytöstä tapahtuu harvemmin kuin ennen , mutta vieläkin pahoitan mieleni turhan usein. Meillä on kolme lasta eikä oikein enää riittäisi rahkeet taistella miehen kanssa. Miehen käytös on siis huonoa, en tarkoita, että meillä on kinaa sohvan väristä ym.

Millä tavalla huonoa?
Oletko varma, ettei vikaa ole myös sinussa, suutut liian herkästi?
Jos olet varma että miehesi tekee väärin, etkä aio hyväksyä sellaista käytöstä, tyhmähän sinä olet kun siihen tyydyt.

Suutun liian herkästi? Mitä on herkästi suuttuminen? Mielestäni minulla on hirmu pitkä pinna. Huonoa käytöstä on mielestäni riidan haastaminen, valehtelu, ettei seiso sanojensa takana, sääntöjen sovittaminen itselle sopivaksi, lähtee juomaan ilman sopimatta siitä etukäteen......

Yhteistyössä