Miten vietätte vappua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moekoe

Aktiivinen jäsen
27.09.2011
4 182
0
36
Onko perheellänne joitain traditioita?
Vappu marssi, brunssi, grillaus, lounas, pallot, täytekakku, krapula?
:cool:
Vai oletteko töissä/matkoilla tai muutenvain normaalisti?

Nyt kaikki avautumaan aiheesta, kiinnostaa, koska meidän perhellä on eka oma vappu, ilman, että on vieraita tulossa tai ollaan mihinkään menossa. Yhtään olla vielä keksitty, että tekiskö mieli tehdä jotain vai eikö.

Lasten ollessa pieniä viettiin vappuaattoa joko meillä, siskollani tai vanhemmillani. Nyt on nuoriso kaikki täysi-ikäisiä ja niillä on omat menonsa aatoksi, joten meille tulee maanantaina vain vanhempani ja siskoni. Vappupäivänä mennään vuosikymmenten perinteen mukaan ravintolaan syömään ja sinne tulee nuorisokin (krapula ei ole hyväksyttävä syy jäädä pois vappulounaalta) sekä muutamia perhetuttuja.

No toivottavasti ei mee niinkuin viime vuodet: aina kaverin luo Helsinkiin kännäämään. Sitten kauheessa kännissä tulee isketyksi, sitten surkeeta kännistä vappuseksiä ja "aamulla" hirveet morkkikset. Yleensä mut iskenyt tyyppi vielä joku täys tahvo, josta sitten hankala irtaantua. Kolmena vappuna käyny näin ja taas oon kyllä sinne Hesaan menossa... uuh... no ei mua haittais jos joku komee ja fiksu adonis iskis mut...

Niin siis meen kaverin luo jo perjantaina. Lapset mummolaan. Oon siis yh... Maanantai on otettu vapaaksi. Perjantaina juodaan hänen kotosalla viiniä ja jutellaan syntyjä syviä. Lauantaina sitten shoppailemaan ja illalla baariin. Sunnuntaina elpymistä ja illalla leffaan ja ulos syömään... maanantai-aamupäivällä shoppailua. Sitten alkaa isommassa porukassa siemalu kaverin kämpillä. Sinne kyl tulee yks mies joka kiinnostas... Toivotaan vipinää sen kaa, mut jos ei tuu, niin sitten vaan lärvit ja öitä myöten sekoilemassa Hesassa... aamulla sitten joko herää jostain Urpolasta ja pakenee jotain vappuheilaörkkiä. Tai sit herää kaverin kämpiltä ja karkotetaan se valheilla (kaverin mies muka tulee tms. ja sit ku se haluu puhelinnumeron, niin annan sille mun prepaid-numeron. Käytän sitä vappuna yms. tilanteissa ihan siksi jos känny katoo ja tämmösten juttujen varalle)...

Semmosta se on...

Vappuaattona ollaan kuten muinakin vapaapäivinä, ehkä syödään yhdessä mummin kanssa tai tehdään jotain spesiaalikivaa.

Vappupäivänä olen töissä ja lapset tarhassa.

Vappuaattona perheen kanssa, retkeilyä, nuotio, munkinpaistoa, ilmapalloja.Ja yhden lapsen toimittaminen kaverinsa luo suurin piirtein hornantuuttiin, minne ei kulje mikään bussi.
Vappupäivänä kaverille brunssille ja sitten laulamaan työväenlaulut ja juomaan kuoharia kantakapakkaan.

[QUOTE="Niina";26151610]No toivottavasti ei mee niinkuin viime vuodet: aina kaverin luo Helsinkiin kännäämään. Sitten kauheessa kännissä tulee isketyksi, sitten surkeeta kännistä vappuseksiä ja "aamulla" hirveet morkkikset. Yleensä mut iskenyt tyyppi vielä joku täys tahvo, josta sitten hankala irtaantua. Kolmena vappuna käyny näin ja taas oon kyllä sinne Hesaan menossa... uuh... no ei mua haittais jos joku komee ja fiksu adonis iskis mut...

Niin siis meen kaverin luo jo perjantaina. Lapset mummolaan. Oon siis yh... Maanantai on otettu vapaaksi. Perjantaina juodaan hänen kotosalla viiniä ja jutellaan syntyjä syviä. Lauantaina sitten shoppailemaan ja illalla baariin. Sunnuntaina elpymistä ja illalla leffaan ja ulos syömään... maanantai-aamupäivällä shoppailua. Sitten alkaa isommassa porukassa siemalu kaverin kämpillä. Sinne kyl tulee yks mies joka kiinnostas... Toivotaan vipinää sen kaa, mut jos ei tuu, niin sitten vaan lärvit ja öitä myöten sekoilemassa Hesassa... aamulla sitten joko herää jostain Urpolasta ja pakenee jotain vappuheilaörkkiä. Tai sit herää kaverin kämpiltä ja karkotetaan se valheilla (kaverin mies muka tulee tms. ja sit ku se haluu puhelinnumeron, niin annan sille mun prepaid-numeron. Käytän sitä vappuna yms. tilanteissa ihan siksi jos känny katoo ja tämmösten juttujen varalle)...

Semmosta se on...[/QUOTE]

Et ole tosissasi? Kuulostaa ihan hirveältä. Kuka aikuinen perheellinen ihminen dokailee monta päivää putkeen? Vai yritätkö nyt kiusallasi mollata yh:ta?

Meille tulee ystäväperhe kylään ja siinä sitten grillaillaan ja istutaan iltaa. Lapset leikkivät keskenään ja heille järkätään jotain pientä ohjelmaa, kisailua ym. Vappupäivänä mennään varmaan käymään kaupungilla.

[QUOTE="Piika-äiti";26151710]Vappuaattona perheen kanssa, retkeilyä, nuotio, munkinpaistoa, ilmapalloja.Ja yhden lapsen toimittaminen kaverinsa luo suurin piirtein hornantuuttiin, minne ei kulje mikään bussi.
Vappupäivänä kaverille brunssille ja sitten laulamaan työväenlaulut ja juomaan kuoharia kantakapakkaan.[/QUOTE]

Paistatteko munkit nuotiolla vai?

Kerro lisää!

Normi-ilta kotona. Mies menee aikaisin nukkumaan,kun lähtee yöllä töihin. Teini saattaa mennä kavereiden kanssa kylille. Minä,1v6kk ja 13v ollaan vietetään iltaa keskenämme.. syömme ja juomme limsaa. Siinäpä se.

Paistatteko munkit nuotiolla vai?

Kerro lisää!

Joo, ihan varmasti. Ensin varataan motti halkoja tulta varten, sitten pestään päivä muuripataa, täytetään se kotimaisella rypsiöljyllä ja paistetaan uimapallonkokoisia munkkeja koko kaupunginosalle.

Teen munkkitaikinan kylmäkohotukseen, käydään ulkoilemassa, lapset paistaa makkaraa ja juovat pillimehua ja sitten kun tullaan äkkiä sen jälkeen sisälle pissille (vrt. laspet juovat pillimehua), paistan munkit ihan normaalisti sähköliedellä sijaitsevassa kattilassa, jossa on öljyä.

Pienet istuvat sen aikaa kauniisti vierekkäin ja ilmapalloista riitelemättä ja niitä rikkomatta sohvalla ja katsovat Pekka Töpöhäntää videolta.

Teinit käyvät kysymässä vuorotellen miten voivat auttaa äitikultaansa vappuvalmisteluissa ja tekevät pyytämättä vihreän perunasalaatin.

Ja mies laulaa balladia Toveri Viljasesta.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Jätkä
Ollaan perheen kanssa kotona. Käydään vähän kaupungilla kävelemässä ja samalla ostetaan lapsille ilmapallot ja jotain muuta vappukrääsää. Illalla laitan jotain herkkuruokaa, varmaankin alkuruuaksi vuohenjuustosalaattia ja pääruuaksi jotain pastaa. Sitten jälkkäriksi paistan pakastemunkkeja ja juodaan simaa :P

[QUOTE="Niina";26151610]No toivottavasti ei mee niinkuin viime vuodet: aina kaverin luo Helsinkiin kännäämään. Sitten kauheessa kännissä tulee isketyksi, sitten surkeeta kännistä vappuseksiä ja "aamulla" hirveet morkkikset. Yleensä mut iskenyt tyyppi vielä joku täys tahvo, josta sitten hankala irtaantua. Kolmena vappuna käyny näin ja taas oon kyllä sinne Hesaan menossa... uuh... no ei mua haittais jos joku komee ja fiksu adonis iskis mut...

Semmosta se on...[/QUOTE]
kuulostaa niin vauhdikkaalta, että toivottavasti palaat vapun jälkeen kertomaan, miten todellisuudessa kävi:D
Mää oon ihan yksikseni, saatan vetää kalsarikännit, tai sitten vedän ne jo aiemmin ja olen vappuna selvinpäin. Ja täällä netissä, jos ketään muita on.

Kotosalla öllöillään vaan, vappupäivänä saatetaan lähteä Korkeasaareen jos ilmat sallivat. Esikoinen viettää vappuna synttäreitään, joten leipomista ainakin luvassa vähän.

Perinteitä ei ole,tämä vappu ollaan kotona.Tyttö on kipee(epäillään laskimotulehdusta),ukko-polokin valitteli vaivojaan..Kattellaan josko grillattas.Munkit mie paistan ainakin.Simaakin pitäs tehdä.

kotosalla ollaan, tuttavaperheen kanssa grillataan ja kelistä riippuen lasten kanssa joko pelataan wiitä tai lautapelejä tai sitten pelataan esim. mölkkyä. lapsille ilmapallot ja serpentiiniä, simaa ja munkinpaistoa :) erittäin rauhallista, lapset siis 1-5vee...

Meillä ollaan minä, mies ja koiramme ja vietetään rauhallista vappua. Vappuaattona eli tänään syödään hyvin ja herkutellaan ja katsellaan kotona televisiota ja huomenna 1.5. aika normipäivä paitsi että herkutellaan edelleen ja telkkaria katsellaan ja ulkoillaan. Emme jaksa ottaa alkoholia tänä vappuna :)

Yhteistyössä